خواندنی های آماری لیورپول - وستهم یونایتد؛ ضربه ای دیگر از چکش ها، ادامه روزهای سخت بدون کوتینیو

خواندنی های آماری لیورپول - وستهم یونایتد؛ ضربه ای دیگر از چکش ها، ادامه روزهای سخت بدون کوتینیو

وبسایت رسمی برنامه نود - لیورپول در دیدار هفته پانزدهم مقابل وستهم نتیجه خوبی نگرفت تا فاصله اش با صدر جدول افزایش یابد. نگاهی متفاوت به این بازی از دریچه آمار و ارقام

به گزارش وبسایت نود، لیورپول در هفته پانزدهم لیگ برتر برای دومین بازی متوقف شد. دیووک اوریگی باز هم برای لیورپول گلزنی کرد تا تیمش را از یک شکست خانگی مقابل وستهم نجات دهد. اوریگی در هر 4 بازی اخیر برای لیورپول گلزنی کرده تا اولین بازیکن قرمزها پس از دانیل استوریج در فوریه 2014 باشد که در چند بازی پیاپی برای تیمش گل می زند. (استوریج در 8 بازی پیاپی گل زده بود)

شکست ناپذیری وستهم مقابل لیورپول به 5 بازی متوالی رسید. البته باید گفت که وستهم طی 6 دیدار اخیر در لیگ برتر پیروز نشده است. گلزنی دیمیتری پایت در این بازی بهترین اتفاق ممکن برای چکش ها بود. به نظر می رسد که با این تساوی ارزشمند برای وستهم، فعلاً جایگاه اسلاون بیلیچ روی نیمکت این تیم حفظ شود. لیورپول در فصل گذشته نیز در ورزشگاه آنفیلد مقابل وستهم ناکام شده و بازی را به شاگردان بیلیچ واگذار کرده بود. لیورپول تحت هدایت یورگن کلوپ تاکنون مقابل وستهم 4 بار در لیگ برتر و جام حذفی به میدان رفته ولی هرگز پیروز نشده است.

بازگشت اندی کارول مهاجم جنجالی و سابق لیورپول به ورزشگاه آنفیلد جالب توجه بود. دوربین تلویزیونی بارها تصاویر کارول را روی نیمکت وستهم نشان داد. از 44 گل کارول در لیگ برتر، نیمی از گل ها با ضربه سر به ثمر رسیده اند. کارول پس از گل تساوی لیورپول به میدان رفت و چند بار موجب آزار خط دفاعی قرمزها شد.

هیچ تیمی به اندازه وستهم در فصل جاری لیگ برتر، در بازی هایی که پیش افتاده، امتیاز از دست نداده است. وستهم 12 امتیاز را در این فصل تحت شرایطی بر باد داده که از تیم حریف جلو بوده است از جمله در همین بازی که برد 2-1 را با تساوی 2-2 عوض کرد و 2 امتیاز را از دست داد.

مصدومیت زانوی امره جان موجب شد تا آدام لالانا در ترکیب اصلی لیورپول قرار بگیرد. جالب این که لالانا توانست گل اول بازی را به ثمر برساند. ژوئل ماتیپ نیز جانشین لوکاس لیوا در قلب خط دفاعی لیورپول شد تا شاید فاجعه خط دفاعی قرمزها در بازی مقابل بورنموث به فراموشی سپرده شود اما چنین اتفاقی نیفتاد. خط دفاعی لیورپول باز هم متزلزل بود و اشتباه های لوریس کاریوس، ژوئل ماتیپ و دیان لاورن تمام نشدنی به نظر می رسند. لاورن به قدری بد بازی کرد که در بین دو نیمه با کلاوان تعویض شد. همچنان فشار انتقادات بر روی کاریوس دروازه بان آلمانی لیورپول ادامه دارد. آلن شیرر می گوید تا روزی که وضعیت دفاع لیورپول چنین باشد، خبری از قهرمانی لیگ نخواهد بود.

نکته عجیب اینجاست که کلوپ فقط یک تعویض در این بازی انجام داد و در غیاب ستاره های تهاجمی مصدوم، حاضر نشد که به وودبرن یا الکساندر-آرنولد اعتماد نماید. غیبت فیلیپه کوتینیو روح تیم لیورپول را خدشه دار کرده است.

بازگشت مایکل آنتونیو به ترکیب اصلی وستهم و گلزنی وی مقابل لیورپول یکی از تصمیمات مهم اسلاون بیلیچ در این بازی بود. آنتونیو یک بازیکن بسیار مستعد بوده که در آینده نزدیک بسیار بیشتر از او خواهیم شنید. او 7 گل در این فصل زده که 6 گل از طریق ضربات سر بوده است. در واقع باید گفت که گل آنتونیو در این بازی، نخستین گل وی در فصل جاری بود که از طریق ضربات سر به ثمر نرسید. اشتباه دروازه بان فقط به تیم لیورپول منحصر نبود و درن رندولف دروازه بان ایرلندی وستهم نیز در صحنه گل دوم، مرتکب اشتباه بزرگی شد.

از 9 شوت اخیر در داخل چارچوب دروازه لوریس کاریوس دروازه بان لیورپول، 6 شوت به تور دروازه چسبیده است! جیمی کرگر کارشناس فوتبال و کاپیتان اسبق لیورپول خطاب به وی گفته که «خفه شو و به کار خودت برس!»

68% مالکیت توپ برای لیورپول و 3 شوت داخل چارچوب برای هر تیم که 4 شوت تبدیل به گل شد.

527 پاس سالم برای لیورپول با دقت پاس 84% و 197 پاس سالم برای وستهم با دقت پاس 67%

اسلاون بیلیچ ترجیح داد تا از وینستون رید به جای دفاع راست، در پست دفاع وسط بازی بگیرد و از قضا، رید نه تنها بهترین بازیکن وستهم بلکه بهترین چهره این مسابقه بود. خط دفاعی وستهم با 64 دفع توپ، 21 نبرد هوایی موفق، 20 بار بلوکه کردن توپ و 19 قطع توپ عملکرد بسیار خوبی را در این بازی نشان داد.

باز هم جردن هندرسون بیشترین تعداد پاس سالم را به نام خویش ثبت کرد. کاپیتان لیورپول در این بازی 94 پاس سالم با دقت 89% داد. پس از وی، دو بازیکن دیگر لیورپول یعنی ژوئل ماتیپ و جیمز میلنر به ترتیب با 76 و 48 پاس قرار گرفتند. هیچ بازیکنی در فصل جاری لیگ برتر به اندازه «کاپیتان هندو» در ارسال پاس، مشارکت نداشته است.

این روزها شایعات زیادی درباره جدایی دیمیتری پایت ستاره فرانسوی وستهم در ژانویه شنیده می شود. از ابتدای فصل گذشته تاکنون، هیچ بازیکنی به اندازه دیمیتری پایت (و گیلفی سیگوردسون) از طریق ضربات ایستگاهی در لیگ برتر گلزنی نکرده است. (3 گل با ضربات ایستگاهی)

وستهم طی دو بازی اخیر در آنفیلد، 5 گل زده در حالی که آنها در 20 بازی قبلی در زمین اختصاصی لیورپول، مجموعاً به همین تعداد گلزنی کرده بودند!

کلیه ارقام و آمارها از وبسایت رسمی مسابقات، opta و squawka مورد بهره برداری قرار گرفته اند.

4464