کارشناس اسکای تحلیل می کند؛ رونالدو، مسی، گریزمن، بیل یا سوارز، شایسته ترین فرد برای کسب توپ طلا کیست؟

کارشناس اسکای تحلیل می کند؛ رونالدو، مسی، گریزمن، بیل یا سوارز، شایسته ترین فرد برای کسب توپ طلا کیست؟

وبسایت رسمی برنامه نود - خبرنگار بخش اسپانیای اسکای اسپورت، گیم بالاگه نگاهی دقیق تر داشته است به شرایط 5 نامزد اصلی کسب جایزه توپ طلا که امروز اهدا خواهد شد.

به گزارش وبسایت نود، اولین مسئله‌ای که باید به آن اشاره کرد این است که توپ طلای امسال با آرای خبرنگاران ورزشی که به طوری جدی فوتبال را دنبال می‌کنند انتخاب خواهد شد. مطمئنا در سال‌های اخیر فوتبال نویسان جهان اتفاق نظر دارند که در برخی سال‌ها نه رونالدو و نه مسی مستحق دریافت این جایزه نبوده‌اند. در واقع در سال 2010 رای ورزشی نویسان دنیا وسلی اسنایدر را برنده این جایزه می‌دانست و سال 2013 نیز فرانک ریبری میبایست برنده توپ طلا می‌شد، بنابراین رونالدو و مسی در این سال ها باید حداقل یک توپ طلا کمتر دریافت می‌کردند. با توجه به گفته‌های پاکو آگوییلار از نشریه موندو دپورتیوو به نظر می‌رسد کریستیانو رونالدو برنده توپ طلای سال 2016 خواهد شد اما آیا او مستحق دریافت این جایزه خواهد بود؟

رونالدو در سال گذشته نظر بسیاری از افراد را به خود جلب کرد اما در فینال لیگ قهرمانان اروپا هیچ تاثیری جز گل کردن پنالتی پنجم رئال مادرید نداشت، او همچنین در فینال یورو 2016 نیز نقش خاصی نداشت اما در رساندن رئال مادرید و تیم ملی پرتغال به فینال این مسابقات نقش مهمی ایفا کرد. او مطابق معمول در یک سال، بیش از 50 گل به ثمر رساند اما موفق نشد رئال مادرید را به قهرمانی لالیگا و کوپا دل ری برساند، با این حال او رکورد خوبی در لیگ قهرمانان اروپا از خود بجای گذاشت، 16 گل در 12 دیدار.

از طرفی مسی هم لالیگا را برد و هم در کوپا دل ری به مقام قهرمانی رسید و باز هم رکورد گلزنی خوبی از خود بجای گذاشت. اما باز هم به همراه آرژانتین در فینال کوپا آمریکا شکست خورد، با این تفاسیر شرایط مشابهی با رونالدو در سال 2016 دارد و به نظر می‌رسد باید منتظر آرای خبرنگاران بود تا بدانیم حضور کدام یک در ترکیب تیم هایشان مهم‌تر بوده است.

گریزمان تنها چیزی که در سال 2016 نداشت، کسب عنوان تیمی بود، او در تیم ملی فرانسه فوق العاده ظاهر شد و به عنوان بهترین بازیکن یورو 2016 نیز انتخاب شد. او با اتلتی به فینال لیگ قهرمانان اروپا رسید و در لالیگا به مقام سوم رسید اما مطمئن هستم که او یک یا دو قدم  عقب‌تر از مسی و رونالدو  قرار دارد.

گرت بیل تاثیرگذارترین بازیکن رئال مادرید در فصل جاری بوده‌ است و در مسابقات یورو نمایش‌ها فوق العاده‌ای داشت. همچنین لوییز سوارز نیز قهرمانی لالیگا و کوپا دل‌ری را در کارنامه دارد و در کنار آن‌ها کفش طلای اروپا را نیز به خود اختصاص داده است. او فصل گذشته فوق‌العاده‌ بود اما در فصل جاری از نظر گلزنی افت کرده است تا شرایطی مشابه با گریزمان داشته باشد.

بیل با اینکه نمایش‌های خیره کننده‌ای داشت اما هرگز به عنوان یکی از دو بازیکن برتر جهان شناخته نشده است اما نمایش‌های او به همراه تیم ملی ولز و رساندن این تیم به نیمه نهایی یورو 2016 که بهترین عملکرد این تیم را رقم زد می‌توانست شرایط او را برای این جایزه به خوبی ارتقا دهد البته به شرطی که دو بازیکن استثنایی مانند مسی و رونالدو رقبای وی نبودند.

کدام یک باید این جایزه را تصاحب کنند؟ این بحثی است که مدت‌ها بین فوتبال دوستان وجود داشته است، برای برخی کریستیانو بهتر است و برای برخی مسی، نمی‌دانم که کدامیک از این دو نفر باید این جایزه را کسب کند اما قطعا رقابت نهایی بین این دو خواهد بود، به نظر می‌رسد حتی زمانیکه این دو تاثیری هم در قهرمانی‌های تیمشان نداشته باشند هم نامزدهای نهایی خواهند بود.

اهمیت قهرمانی‌های کریستیانو رونالدو در فصل گذشته را متوجه می‌شوم اما بحث بسیار مهمی که پیرامون مسی وجود دارد این است که در طول مسابقات فصل گذشته، او مهم‌ترین بازیکن فوتبال بوده است. اگر نظر من را برای انتخاب بهترین بازیکن سال 2016 بپرسید باید بگویم به نظرم کسی که در طول سال دائما شرایط بازی‌ها را تغییر داده است مستحق دریافت این جایزه است و او کسی نیست جز مسی.

1899