قرعه کشی مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا؛ قرعه سخت آرسنال و پاریسن ژرمن

قرعه کشی مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا؛ قرعه سخت آرسنال و پاریسن ژرمن

وبسایت رسمی برنامه نود - از ساعت 14:30 در نیون سوئیس، قرعه کشی مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا برگزار خواهد شد و تیم ها حریفان خود را خواهند شناخت.

به گزارش وب سایت رسمی برنامه نود، 16 تیم حاضر در این مرحله تا ساعتی دیگر حریفان خود را خواهند شناخت. 8 تیم آرسنال، ناپولی، بارسلونا، اتلتیکو مادرید، موناکو، دورتموند، لستر سیتی و یوونتوس به عنوان صدرنشین از گروه های خود صعود کرده اند و امکان رویارؤیی آنها با تیم های هموطن و هم گروه خود در این مرحله وجود ندارد.

تیم های بنفیکا، منچستر سیتی، بایرن مونیخ، بایرلورکوزن، رئال مادرید، پورتو و سویا هم تیم های دوم صعود کرده از گروه ها هستند.

تیم های سرگروه در دیدار رفت مرحله یک هشتم نهایی میهمان حریفان خود خواهند بود، دیدار هایی که در تاریخ 14/15 فوریه (25/26 بهمن) و 21/22 فوریه (2/3 اسفند) برگزار می شوند و دیدار برگشت را در تاریخ های 7/8 مارچ (17/18 اسفند) و 14/15 مارچ (24/25 اسفند) در خانه برگزار خواهند کرد.

فیلپ لام، کاپیتان تیم بایرن مونیخ پیش از مراسم قرعه کشی گفت:

لازم نیست که در مرحله یک هشتم نهایی با قرعه بارسلونا مواجه شویم. لستر می تواند حریف جالبی باشد، ضمن اینکه من هرگز مقابل موناکو هم بازی نکرده ام.

 در آستانه قرعه کشی، موجی میان رسانه ها و باشگاه ها به وجود آمده که همه ترجیح می دهند با تیم های اسپانیایی سویا، بارسلونا، رئال مادرید و اتلتیکو مادرید روبرو نشوند. حتی تیتر امروز Marca نیز به این موضوع اشاره داشت: "هیچکس ما را نمی خواهد"

مارک همشیک، کاپیتان تیم ناپولی هم در مورد قرعه کشی گفت:

صادقانه بگویم، من از هیچکس نمی ترسم. حتی اگر با قرعه رئال مادرید و کریستیانو رونالدو هم مواجه شویم، ترسی نخواهیم داشت. اگر با عزمی که در دیدار مقابل کالیاری نشان دادیم به میدان برویم، می توانیم به هر تیمی ضربه بزنیم.

توماس مولر، مهاجم تیم بایرن مونیخ هم در رابطه با قرعه احتمالی تیمش گفت:

هرچه پیش آید خوش آید. سال گذشته ما سرگروه بودیم و با قرعه یوونتوس مواجه شدیم.

آرسن ونگر، سرمربی تیم آرسنال هم که یکی از تیم های سرگروه است، گفت:

هیچ تیمی، ابَر مدعی نیست. هر تیمی شانس خود را دارد - و شانس در قرعه کشی هم دخیل است. بازی برگشت در خانه خواهد بود و این به ما برتری روانی می دهد.

 همه چیز برای آغاز قرعه کشی مهیا است و تا لحظاتی دیگر تیم ها حریفان خود را خواهند شناخت:

 جورجو مارکتی به همراه رود گولیت، اسطوره فوتبال هلند روی صحنه آمده اند تا مقدمات قرعه کشی را فراهم کنند. گولیت که همراه با میلان سابقه دو قهرمانی متوالی در این رقابت ها را دارد، رئال مادرید را مدعی دفاع از عنوان قهرمانی به عنوان اولین تیم در قالب جدید لیگ قهرمانان اروپا خواند.

منچستر سیتی - موناکو

رئال مادرید - ناپولی

بنفیکا - بوروسیا دورتموند

بایرن مونیخ - آرسنال

پورتو - یوونتوس

بایر لورکوزن - اتلتیکو مادرید

 پاریسن ژرمن - بارسلونا

سویا - لستر سیتی

1771