خواندنی های آماری آرسنال - استوک سیتی؛ شکست سفالگرها با هنرنمایی توپچی ها

خواندنی های آماری آرسنال - استوک سیتی؛ شکست سفالگرها با هنرنمایی توپچی ها

وبسایت رسمی برنامه نود - آرسنال در هفته پانزدهم لیگ برتر یک برد خانگی دشوار را مقابل استوک سیتی به دست آورد. نگاهی متفاوت به این بازی از دریچه آمار و ارقام

به گزارش وبسایت نود، آرسنال در هفته پانزدهم به مصاف استوک سیتی رفت و در حالی که تیم میهمان یک نمایش جسورانه را ارائه داد، در نهایت مغلوب تجربه و هنرنمایی ستاره هایی مثل مسوت اوزیل و الکسیس سانچز شد. در این بازی اوزیل یک گل زد و الکسیس یک پاس گل داد. یک اتفاق خوب برای شاگردان آرسن ونگر، گلزنی مجدد تئو وولکات و بازگشت وی به دوران اوج بود.

تعویض طلایی ونگر و فرستادن الکس آیوبی به زمین باعث شد تا گل سوم به نام این جوان مستعد نیجریه ای ثبت شود و یک برد خانگی دیگر مشابه پیروزی مقابل بورنموث در ورزشگاه امارات رقم بخورد. 6 گل آرسنال در این فصل توسط بازیکن های تعویضی به ثمر رسیده و هیچ تیمی به اندازه آرسنال در فصل جاری لیگ برتر، بازیکن های تعویضی گلزن نداشته است. سرعت و کیفیت بازی بسیار بالا بود و شاگردان مارک هیوز یک بازنده سربلند نشان دادند.

بدین ترتیب پانزدهمین برد خانگی آرسنال مقابل استوک در کلیه رقابت ها به ثبت رسید تا توپچی ها رکورد 100% بردهای خانگی مقابل سفال گر ها را حفظ کنند. آرسنال طی این 15 برد خانگی توانسته 42 گل به استوک زده و فقط 8 گل دریافت کند. آخرین برد استوک در زمین آرسنال به فصل 82-1981 مربوط می شود. استوک سیتی در تاریخ لیگ برتر، 9 بار در ورزشگاه امارات به میدان رفته و هرگز پیروز نشده است. با شکست در این بازی، تعداد ناکامی های استوک در دو ورزشگاه امارات و اولدترافورد برابر شد.

مارک هیوز نیز به عنوان مربی، 10 مرتبه در زمین آرسنال حضور یافته و هر 10 بار شکست خورده است. تیم های تحت هدایت وی 27 گل را در خانه آرسنال دریافت کرده و فقط 5 گل به ثمر رسانده اند.

تنها گل استوک سیتی در این بازی توسط چارلی آدام از روی نقطه پنالتی به ثمر رسید. از 15 ضربه پنالتی اخیر استوک در لیگ برتر، 14 ضربه تبدیل به گل شده است.

آرسنال توانست به چهاردهمین بازی پیاپی بدون باخت در لیگ برتر دست یابد که بهترین رکورد آنها پس از 16 بازی بدون باخت در آوریل 2011 محسوب می شود.

استوک سیتی که طی 9 بازی اخیر فقط یک بار باخته بود، سر انجام طعم تلخ یک شکست دیگر را چشید و پس از دو بازی پیاپی، از دستیابی به کلین شیت بازماند. آنها طی یک سال اخیر نتوانسته اند 3 کلین شیت پیاپی را در بازی های لیگ برتر ثبت کنند.

الکسیس سانچز در این بازی یک پاس گل داد تا تعداد پاس های گل وی در فصل جاری لیگ برتر به عدد 8 برسد. از 28 گل اخیر توپچی ها در لیگ برتر، الکسیس در 26 گل نقش مستقیم ایفا کرده است. (18 گل و 8 پاس گل)

الکسیس سانچز طی 26 بازی اخیر لیگ برتر، در 26 گل آرسنال نقش مستقیم ایفا کرده است.

به جز فصل 14-2013، هرگز الکسیس در 15 هفته نخست لیگ نتوانسته بود به اندازه فصل جاری گلزنی نماید. او طی 6 بازی اخیر لیگ، 7 گل زده است.

هیچ بازیکنی در این فصل از لیگ برتر به اندازه الکسیس سانچز در گل های تیم خود نقش مستقیم ایفا نکرده است. (11 گل و 5 پاس گل)

آرسنال طی یک هفته اخیر 3 بار به میدان رفته و مجموعاً 12 گل زده است.

مصدومیت شکودران موستافی و تعویض وی در اواسط نیمه اول باعث شد تا هکتور بیرین به بازی برود و نخستین گل آرسنال با پاس گل وی به ثمر برسد. هکتور بیرین از ابتدای فصل گذشته تاکنون 7 پاس گل داده است. هیچ مدافعی طی این مدت در لیگ برتر نتوانسته به اندازه این بازیکن اسپانیایی در ارسال پاس گل موفق عمل نماید.

حضور گابریل پائولیستا در پست دفاع راست و نیمکت نشینی هکتور بیرین و الکس آیوبی جالب توجه بود. هر دو نیمکت نشین آرسنال پس از حضور در زمین، نقش مستقیمی در گل های تیم خود ایفا کردند. ویلفرد بونی و بویان کرکیچ که روزگاری به عنوان گلزن های مادرزاد آینده فوتبال شناخته می شدند، 90 دقیقه کامل را روی نیمکت استوک سیتی میخکوب بودند.

64% مالکیت توپ برای آرسنال، 467 پاس صحیح برای آرسنال و 215 برای استوک

هر سه پاسور برتر زمین به آرسنال تعلق داشتند؛ گرانیت ژاکا، مسوت اوزیل و فرانسوا کوکلین به ترتیب با 77، 59 و 59 پاس

گلزنی مسوت اوزیل با ضربه سر یک اتفاق نادر بود که در این بازی رخ داد. ارسال توپ الکس آکسلید چمبرلین در صحنه این گل یک پاس گل ناب بود.

کلیه ارقام و آمارها از وبسایت رسمی مسابقات، opta و squawka مورد بهره برداری قرار گرفته اند.

4464