گزارش تکان‌دهنده مک‌لارن؛ نمک، قهوه، سوراخ موش و دوپینگ!

گزارش تکان‌دهنده مک‌لارن؛ نمک، قهوه، سوراخ موش و دوپینگ!

وبسایت رسمی برنامه نود - کمیته مستقل بررسی پرونده دوپینگ در ورزش روسیه امروز دومین بخش از گزارش کار خود را منتشر کرد. این گزارش بسیار مفصل، پرده از رازهای هولناک ورزش روسیه برداشت.

به گزارش سایت نود، بعد از شش ماه بررسی دقیق، ریچارد مک‌لارن گزارش قاطع و پر از نکته‌ای منتشر کرد: روسیه برای سال‌ها در رقابت‌های مهم "مدال دزدی" کرده، مقابل رقبایش تقبل کرده و تماشاچی‌ها را فریب داده. مک‌لارن گزارشی 144 صفحه‌ای که هزار و 166 سند قابل اتکا آن را تشکیل می‌دهند برای آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ فرستاد و گزارش اولیه‌اش را که چند ماه پیش ارسال شده بود تکمیل کرد.

خبرگزاری AP بخش‌های کوتاه و مهم این گزارش را بررسی کرده:

کاتالیزورچهارسال قبل از اینکه روسیه رقابت‌های المپیک زمستانی را میزبانی کند، در رقابت‌های ونکوور مقام بسیار نازل یازدهم را کسب کرد. آن‌ها برای رقابت‌های سوچی زمان کافی نداشتند و مجبور بودند به دانشمندها و برنامه‌های مخفی‌شان که به "جادوگرها" مشهور هستند مراجعه کنند. آن‌ها باید برنامه‌های آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ را دور می‌زدند.مقیاسبیشتر از هزار و 231 نمونه‌ای که لابراتوار مسکو از ورزشکاران روسیه گرفته با ماده‌هایی دوپینگ را مخفی می‌کنند مخلوط شده یا اصلا گزارش نشده است. نتیجه آزمایش روی این نمونه‌ها در بانک اطلاعاتی بسیار محرمانه‌ای نگه‌داری می‌شود.براساس گزارش مک‌لارن حداقل 246 ورزشکار با علم به اینکه دوپینگ کرده‌اند در رقابت‌های بین‌المللی شرکت کرده‌اند. براساس این گزارش 15 مدال آور روسیه در المپیک لندن دوپینگ کرده‌اند. از این فهرست 10 نفر تا امروز مجبور به پس دادن مدال‌هایشان شده‌اند.متُدگریگوری روداچنکو رئیس لابراتوار مبارزه با دوپینگ روسیه، دو زندگی متفاوت دارد. عموم مردم او را برای کشف استروئید جدیدی که "ترکیبی مخفیانه از داروهای نیروزا با اثرگذاری بسیار سریع بود" تحسین کردند. براساس گزارش مک‌لارن این ماده قبل از المپیک لندن کشف شد.نتیجه آزمایش‌ها نشان می‌دهد ورزشکاران روسیه در المپیک‌های پکن و لندن از مواد قدیمی‌تری استفاده می‌کرده‌اند.

روداچنکو به پرفسور مک‌لارن گفته بعضی از نمونه‌هایی که در اختیار داشته را در یک "سوراخ موش" روی یکی از دیوارهای لابراتوار مسکو مخفی کرده.

این سوراخ‌های روی دیوار لابراتوار مسکو نقش بسیار مهمی در موفقیت‌های ورزش روسیه داشته‌اند!

براساس گفته‌های این مقام ارشد روس، ماموران آژانس مبارزه با دوپینگ روسیه نیمه‌های شب نمونه‌ها را دستکاری می‌کرده‌اند تا هیچ اثری از دوپینگ در آن‌ها باقی نماند. جزئیات شهادت متخصصان نشان می‌دهد که آن‌ها از یک نوار نازک فلزی استفاده می‌کرده‌اند که باعث ایجاد تغییرات شیمیایی در نمونه میشده. عکس‌هایی که در اختیار کمیته بررسی قرار گرفته استفاده از این حلقه‌ها را ثابت کرد.روس‌ها نمونه‌های ادرار پاک ورزشکاران خود را نگه‌داری می‌کردند. زمانی که یک ورزشکار دوپینگ می‌کرد، این نمونه را به عنوان نمونه اول جا می‌زدند. این نمونه با نمک یا نسکافه رقیق و بعدا در صورت نیاز به عنوان نمونه دوم جا زده میشد.زمانی که میزان نمک یک نمونه بالاتر یا پایین‌تر از حد مجاز میشد، روس‌ها مدارک را دستکاری می‌کردند تا نشان دهند این میزان تفاوت در بدن انسان طبیعی است. آزمایش‌های دی ان ای انجام شده نشان می‌دهد در برخی موارد نمونه ورزشکار سالم به عنوان نمونه ورزشکار دوپینگی از جنس مخالف هم جا زده شدهمتخلفینصدها صفحه ایمیل رد و بدل شده بین روداچنکو و مقامات ارشد روسیه وجود دارد که نشان می‌دهد نتیجه آزمایش روی نمونه ورزشکاران روس مثبت بوده و درباره اینکه آن‌ها را چطور "حفظ" کنند صحبت شده.

واکنش روسیهویتالی اسمیرینف مدیر اسبق کمیته ملی المپیک روسیه که ولادیمیر پوتین او را مسئول ایجاد تغییرات در سازمان مبارزه با دوپینگ روسیه کرده، وجود دوپینگ سازمان‌دهی شده در ورزش روسیه را تکذیب کرد.

39046