اصفهانیان:چرا ما پنالتی های استقلال را ندیدیم؟/عزیزی حرفش را ثابت کند

اصفهانیان:چرا ما پنالتی های استقلال را ندیدیم؟/عزیزی حرفش را ثابت کند

رئیس کمیته داورانفدراسیون فوتبال گفت: من بعید می دانم که دو پنالتی برای استقلال گرفته نشده باشد.

فریدون اصفهانیان در گفت و گو با خبرنگار کاپ، در رابطه با طرح استفاده از شش داور در بازی دیروز استقلال و تراکتورسازی اظهار داشت: این طرح برای اولین بار در فوتبال ایران اجرا شد و بعد از بازی که با داوران صحبت می کردم گفتند بسیار موفقیت آمیز بوده است. به نظرم داورانی که پشت دروازه ایستاده اند می توانند در صحنه هایی که در محوطه جریمه رخ می دهد به داور وسط کمک کنند اگر چه در بازی دیروز صحنه خاصی در 18 قدم رخ نداد.

وی همچنین درباره اعتراض منصوریان به آوانتاژهای داور عنوان کرد: دیگر نباید این قدر در تصمیمات جزئی داور ورود کرد. آوانتاژ یک تصمیم کاملا اختیاری توسط داور است که بر اساس شرایط بازی می تواند از آن استفاده کند. 

رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال در واکنش به ادعای منصوریان مبنی بر اینکه باید برای استقلال دو پنالتی در بازی دیروز اعلام می شد تصریح کرد: من که در ورزشگاه بودم چنین چیزی را ندیدم نمی دانم منصوریان درباره کدام صحنه ها صحبت می کند. البته هنوزفیلم بازی مورد بازبینی قرار نگرفته اما من بعید می دانم که دو پنالتی برای استقلال گرفته نشده باشد. قضاوت حیدری در بازی دیروز مورد قبول بود و او توانست بازی را کاملا کنترل کند.

اصفهانیان درباره تصاویری که از درگیری ایران پوریان و کاوه رضایی در اواخر بازی که تصاویری از پشت مدافع تراکتورسازی به صورت مهاجم استقلال منتشر شده بیان داشت: شاید برخی از صحنه ها از چشم داور دور بماند اما طبیعی است که بعد از مسابقه با بازبینی فیلم می توانیم بهتر درباره آن تصمیم بگیریم. البته این موضوع به کمیته انضباطی مربوط می شود و آنها ممکن است با بازبینی فیلم بازی جریمه یا محرومیتی را برای هر فردی در نظر بگیرند. 

وی در واکنش به اظهارات خداداد عزیزی مبنی بر اینکه مطمئن است اشتباهات داور در بازی دیروز سیاه جامگان و پیکان عمدی بوده خاطرنشان کرد: آقایانی که این صحبتها را مطرح می کنند باید  برای حرفشان سند و مدرک داشته باشند. نمی شود یک حرفی روی هوا بزنند و بروند ما قطعا این موضوع را پیگیری می کنیم چون وقتی من با ناظر بازی صحبت می کردم او به من گفت که قضاوت داور مشکل خاصی نداشته است. 

اصفهانیان در پایان در خصوص اینکه عزیزی گفته محرومم کنند تا خیلی چیزها را بگویم، گفت: چرا باید محرومش کنند؟ همین حالا شفاف صحبت کند. ما هم استقبال می کنیم اگر او گزارشی از تخلفات و ایرادهای ما بدهد. عزیزی افتخار فوتبال ماست اما این ادبیات در شان او نیست.