پیش بازی زوریا - منچستر یونایتد؛ شاگردان مورینیو به دنبال جواز صعود در سرمای اوکراین

پیش بازی زوریا - منچستر یونایتد؛ شاگردان مورینیو به دنبال جواز صعود در سرمای اوکراین

وبسایت رسمی برنامه نود - منچستر یونایتد در آخرین بازی از مرحله گروهی لیگ اروپا به میهمانی تیم اوکراینی زوریا لوهانسک می رود.

به گزارش وبسایت نود، مسابقه تیم های زوریا لوهانسک و منچستر یونایتد در چارچوب هفته ششم از مرحله گروهی لیگ اروپا و از گروه A این مسابقات، ساعت 21.30 پنجشنبه 18 آذر 1395 در ورزشگاه چورنومورتس برگزار خواهد شد. منچستر یونایتد با 9 امتیاز در رتبه دوم جدول حضور داشته و هنوز صعود شاگردان ژوزه مورینیو قطعی نیست. شیاطین سرخ برای صعود به یک تساوی در مقابل تیم 2 امتیازی و بی انگیزه زوریا نیاز دارند. مسابقه رفت با برتری 1-0 یونایتد به پایان رسید و سپس رئیس باشگاه زوریا اظهار نظرهای عجیبی را علیه وضعیت شهر منچستر بیان کرد.

هم زمان تیم های فاینورد و فنرباحچه نیز به مصاف یکدیگر خواهند رفت. فنرباحچه در صورت برد، مساوی و یا حتی باخت 1-0 می تواند از این گروه صعود نماید ولی باخت با اختلاف گل 2 یا بیشتر به معنای صعود فاینورد خواهد بود. اگر فاینورد نتواند فنرباحچه را شکست بدهد، آن گاه منچستر یونایتد در صورت باخت مقابل زوریا نیز صعود می کند.

نکات آماری بازی:

منچستر یونایتد در 6 مصاف با تیم های اوکراینی، 5 بار پیروز شده است. آنها طی 3 سفر به اوکراین در مسابقات اروپایی، فقط یک بار پیروز شده اند که به برتری 4-2 مقابل دینامو کیف در سال 2007 باز می گردد.

منچستر یونایتد از ماه سپتامبر به بعد هرگز طعم دو برد متوالی در هر یک از مسابقات لیگ برتر یا لیگ اروپا را نچشیده است.

هر دو بازی خانگی اخیر زوریا در لیگ اروپا با تساوی 1-1 به پایان رسیده است. آنها در 7 بازی اخیر اروپایی هرگز پیروز نشده اند و 5 بازی از این 7 دیدار، نیمه اول را مساوی کرده ولی در پایان بازی شکست خورده اند.

منچستر یونایتد طی 9 بازی اخیر بیرون خانه در مسابقات اروپایی، 8 بار باخته و یک بار مساوی کرده است. (بدون احتساب پلی آف مسابقات اروپایی)

5 باخت اخیر اروپایی منچستر یونایتد در بیرون خانه را می توان بدترین رکورد باخت های اروپایی پی در پی شیاطین سرخ در تاریخ این باشگاه دانست.

منچستر یونایتد برای اولین بار از فوریه 1965 در 7 بازی اخیر اروپایی در بیرون خانه موفق به ثبت کلین شیت نشده است.

وین رونی در برتری 4-0 مقابل فاینورد در ورزشگاه اولدترافورد موفق به گلزنی در دومین بازی متوالی اروپایی شد که این اتفاق برای وی از مارس 2012 رخ نداده بود. رونی در صورت گلزنی مقابل زوریا برای اولین بار از مارس 2010 موفق به گلزنی در 3 بازی پیاپی اروپایی خواهد شد.

وضعیت بازیکن های دو تیم:

ادوارد سوبول به علت دریافت کارت قرمز در دیدار مقابل فنرباحچه، از این بازی محروم است. میکیتا کامنیوکا کاپیتان زوریا نیز به علت مصدومیت غایب خواهد بود.

نگاه اصلی ژوزه مورینیو به مسابقه بعدی لیگ برتر در مقابل تاتنهام است و به همین دلیل، احتمالاً یونایتد با تمام قوا در اوکراین به میدان نخواهد رفت. اریک بایی پس از بازگشت از مصدومیت زانو، قادر به همراهی تیمش است ولی باید دید که آیا در ترکیب اصلی قرار می گیرد یا خیر. لوک شاو و کریس اسمالینگ به علت مصدومیت در این بازی غایب بوده و همچنین 6 بازیکن دیگر در لیست منچستر یونایتد برای این بازی حضور ندارند. احتمالاً تیموتی فوسو-منساح همچون بازی رفت در ترکیب اصلی قرار می گیرد. در صورت استراحت زلاتان ابراهیموویچ و پل پوگبا، شاید فرصت حضور وین رونی و حتی مراون فلینی در ترکیب اصلی فراهم شود.

ترکیب احتمالی دو تیم:

پیش بینی نتیجه بازی:

4464