مدیر فنی لایپزیگ: خرید مسی و رونالدو مخالف فلسفه لایپزیگ است؛ برای بازی با بایرن مونیخ تمام بوندس لیگا از ما حمایت می کند

مدیر فنی لایپزیگ: خرید مسی و رونالدو مخالف فلسفه لایپزیگ است؛ برای بازی با بایرن مونیخ تمام بوندس لیگا از ما حمایت می کند

وبسایت رسمی برنامه نود - رالف رانگینک می گوید سراغ خرید فوق ستاره ها نخواهد رفت.

به گزاش وبسایت نود، رالف رانگنیک که در چند سال اخیر همکاری نزدیکی با کمپانی ردبول داشته و برای چند سال به صورت همزمان مدیر فنی دو باشگاه ردبول سالزبورگ اتریش و رازن بال اشپورت لایپزیگ آلمان بوده هم اکنون فقط در تیم آلمانی فعالیت دارد. لایپزیگ که در سال 2009 تاسیس شد و کار خود در دسته های پایین فوتبال آلمان را شروع کرد در این فصل اولین تجربه خود در بوندس لیگا را سپری می کند و در کمال تعجب پس از گذشت 13 هفته از رقابت ها با کسب 33 امتیاز در صدر جدول رقابت ها قرار گرفته است. این تیم در تابستان با اضافه کردن چند جوان آینده دار به ترکیبش به خوبی خود را تقویت کرد. یکی از فلسفه های این باشگاه جذب بازیکنان جدید است و آن ها فقط در شرایط ویژه برای جذب بازیکنان بالای 24 سال اقدام می کنند.

رالف رانگنیک در مصاحبه با خبرگزاری AFP فرانسه گفت:

فلسفه ما جذب بازیکنانی نظیر لیونل مسی و کریستیانو رونالدو نیست، آن ها هم بازیکنانی پا به سن گذاشته هستند هم خیلی گران قیمت محسوب می شوند. من نمی دانم که ما انقلاب کرده ایم یا نه. اما اینکه تیمی که 3.5 سال قبل در لیگ 4 آلمان بازی می کرد هم اکنون پس از 13 هفته در صدر جدول بوندس لیگا قرار گرفته است کمی غیر معمول به نظر می رسد.

رانگینک قبل از این چنین تجربه ای را با شالکه داشت. او در سال 2006 هدایت این باشگاه نوظهور را در رده های پایین فوتبال آلمان برعهده گرفت و اولین حضورش در بوندس لیگا (2008/09) نیم فصل اول تیم او صدرنشین بود اما به دلیل مصدومیت ستاره هایی چون وداد ایبیشویچ، تیم او در نیم فصل دوم صدر جدول را به وولفسبورگ داد. رانگنیک در ادامه صحبت هایش با خبرگزاری AFP فرانسه درباره مخالفت و دشمنی بسیاری از باشگاه ها و هوداران بوندس لیگا با لایپزیگ گفت:

هرگاه یک باشگاه نوظهور در آلمان به سطوح بالا می رسد تمامی تیم ها و هواداران با این باشگاه مخالفت می کنند چون آن ها را یک رقیب برای خود می دانند. هنگامی که ما در چند هفته آینده با بایرن مونیخ بازی کنیم تمامی مخالفین ما برای اولین بار و به صورت اتفاقی از ما حمایت خواهند کردند.

لایپزیگ در هفته های پایانی نیم فصل اول و در روز 21 دسامبر به مصاف بایرن مونیخ خواهد رفت. رانگنیک درباره مصاف با بایرن مونیخ گفت:

در یک فصل معمولی و عادی بایرن مونیخ قهرمان می شود. بازی با بایرن مونیخ برای فصل ما تعیین کننده نیست، اما برای ما می تواند بازی هیجان انگیزی باشد. 

7899