جزئیات طرح اینفانتینو برای 48 تیمی شدن جام جهانی روی میز شورای فیفا

جزئیات طرح اینفانتینو برای 48 تیمی شدن جام جهانی روی میز شورای فیفا

وبسایت رسمی برنامه نود - جزئیات طرح پیشنهادی رییس فدراسیون بین المللی فوتبال برای افزایش تعداد تیم های حاضر در جام جهانی مشخص شد.

به گزارش وبسایت نود، خبرگزاری فرانسه (AFP) از حمایت جیانی اینفانتینو از طرح 48 تیمی شدن جام جهانی خبر داده است. در این طرح، جام جهانی در 16 گروه 3 تیمی برگزار خواهد شد و از هر گروه 2 تیم به مرحله یک شانزدهم نهایی صعود می کنند. این تغییرات از جام جهانی 2026 اعمال خواهند شد.

شبکه BBC هم به نقل از منابع خود مدعی شده رییس فیفا باور دارد این طرح باعث می شود همه دنیا در تجربه حضور در جام جهانی شریک شوند.

اینفانتینو در ماه اکتبر گذشته درباره احتمال بیشتر شدن تعداد تیم های حاضر در جام جهانی به خبرنگاران گفت:

40 یا 48 تیمی شدن جام جهانی اتفاق خوبی است. این حرف که افزایش تعداد تیم ها باعث کاهش کیفیت بازی های می شود را قبول ندارم. باید به یاد شما آورم که در جام جهانی قبلی تیم های انگلیس و ایتالیا به دست کاستاریکا حذف شدند. سطح فوتبال در سراسر دنیا در حال افزایش است.

اعضای شورای فیفا در اوایل ماه ژانویه در زوریخ گرد هم می آیند تا طرح های پیشنهادی درباره افزایش تعداد تیم های جام جهانی را بررسی کنند و تصمیم نهایی را بگیرند. به جز طرح پیشنهادی اینفانتینو سه طرح دیگر هم مطرح شده است. یکی از گزینه های اعضای شورای فیفا ادامه روند فعلی برگزاری رقابت های جام جهانی با 32 تیم است. دیگر طرح پیشنهادی برگزاری جام جهانی با 40 تیم در 8 گروه 5 تیمی یا 10 گروه 4 تیمی است. طرح دیگر هم برگزاری جام جهانی با 48 تیم به صورتی که ابتدا 16 تیم در مرحله پلی آف شرکت کنند و تیم های صعود کرده به 32 تیم دیگر در مرحله گروهی ملحق شوند.

2031