بنفیکا 1-2 ناپولی؛ صدرنشینی ناپولی به لطف تعویض طلایی و هنرنمایی دیناکیف

بنفیکا 1-2 ناپولی؛ صدرنشینی ناپولی به لطف تعویض طلایی و هنرنمایی دیناکیف

وبسایت رسمی برنامه نود - بنفیکا در ششمین و آخرین بازی مرحله گروهی و در چارچوب گروه B این مسابقات میزبان ناپولی بود. با توجه به شرایط این دو تیم در جدول، این بازی از حساسیت ویژه ای برخوردار است. 

به گزارش وبسایت نود، دیدار تیم های بنفیکا و ناپولی در ورزشگاه دا لوژ شهر لیسبون به قضاوت آنتونیو ماتئو از اسپانیا برگزار شد. هر دو تیم 8 امتیازی بوده و بالاتر از بشیکتاش 7 امتیازی قرار داشتند. در صورت پیروزی بشیکتاش در مقابل دینامو کیف، مسابقه بنفیکا و ناپولی حساسیت بیشتری پیدا می کرد زیرا در آن شرایط، فقط یکی از آنها می توانست از این گروه صعود نماید و تیم دیگر به ناچار از لیگ قهرمانان کنار می رفت. بازی رفت با برتری 4-2 ناپولی به پایان رسید.

 ترکیب اصلی دو تیم به شرح زیر بود:

بنفیکا: ادرسون مورائس، لوئیسائو، ویکتور لیندلوف، آندره آلمیدا، نلسینیو، لیوبومیر فیسا، فرانکو سروی، پیتزی، ادواردو سالویو، گونسالو گوئدس، رائول خیمنز

ناپولی: پپه رینا، کالیدو کولیبالی، رائول آلبیول، السید هیسای، فوزی غلام، آلن، آمادو دیاوارا، مارک هامشیک، خوزه ماریا کایخون، مانولو گابیادینی، لورنزو اینسینیه

بازی با هیجان خاصی آغاز شد و بنفیکا با استفاده از شرایط میزبانی و با فرض پیروزی بشیکتاش در بازی هم زمان، به دنبال گشودن دروازه ناپولی بود و چند حمله را در 20 دقیقه نخست بازی تدارک دید. مانولو گابیادینی مهاجم ناپولی در دقیقه 20 دروازه بنفیکا را گشود ولی این گل مردود شد. 

بنفیکا و ناپولی در ادامه نیمه اول دو فرصت خوب دیگر را خلق کردند که پپه رینا و ادرسون مورائس دروازه بان های این دو تیم توپ را مهار کردند. نیمه اول این بازی با تساوی بدون گل خاتمه یافت.

در 15 دقیقه انتهایی نیمه اول، هر لحظه از کیف خبر می رسید که تیم دینامو کیف دروازه تیم ده نفره بشیکتاش را پشت سر هم بازی می کند. نیمه اول آن بازی با حساب 4-0 به سود دینامو کیف پایان یافت تا خیال تیم های بنفیکا و ناپولی از صعود به مرحله بعد لیگ قهرمانان جمع شود. حال این دو تیم با آرامش بیشتری بازی کرده و می توانند در نیمه دوم برای صدرنشینی بجنگند. 

ناپولی در ابتدای نیمه دوم توانست دو موقعیت خطرناک را توسط گابیادینی و کایخون روی دروازه بنفیکا ایجاد کند که با واکنش خوب ادرسون و بی دقتی مهاجم، این موقعیت ها خنثی گردید ولی به تدریج بنفیکا توپ و میدان را در اختیار گرفت. 

مائوریتزیو ساری در دقیقه 58 اقدام به تعویض مانولو گابیادینی کرد و درایس مرتنز بلژیکی را به جای وی به میدان فرستاد. مرتنز دو دقیقه پس از حضور در زمین، یک پاس زمینی عمقی را پشت خط دفاعی بنفیکا برای خوزه ماریا کایخون رسید و این مهاجم اسپانیایی در شرایط تک به تک با دروازه بان بنفیکا با یک ضربه دقیق توپ را درون دروازه عقاب های پرتغال قرار داد.  لیندلوف مدافع سوئدی بنفیکا مقصر اصلی در این صحنه بود. در حالی که ناپولی با نتیجه تساوی هم می توانست صدرنشین گروه شود، اکنون 1-0 در ورزشگاه دالوژ جلو افتاده است.

ناپولی پس از گل نخست بازی، یک فرصت دیگر را هم با واکنش خوب ادرسون از دست داد و بازی تا دقیقه 75 آرام شد.

در دقیقه 75 پیتزی یک ضربه ایستگاهی زیبا را از پشت محوطه جریمه ناپولی زد که با اختلاف کمی از کنار دروازه رینا راهی اوت شد.

حرکت ترکیبی زیبای خوزه کایخون و فوزی غلام در سمت چپ و پاس عرضی غلام به درایس مرتنز رسید و او با دریبل مدافع مستقیم، یک ضربه زمینی دقیق را از فاصله 20 متری روانه دروازه بنفیکا کرد که توپ او در کنج دروازه قرار گرفت. ناپولی 2-0 پیش افتاد و با توجه به برتری 6-0 دینامو کیف در مسابقه هم زمان، تقریباً صدرنشینی پارتنوپی در این گروه حضور بنفیکا در رتبه دوم قطعی گردید. بشیکتاش نیز چاره ای جز حضور در لیگ اروپا ندارد.

زیلینسکی در فرصت تک به تک با ادرسون توپ را به بدن دروازه بان بنفیکا کوبید تا یک فرصت عالی در دقیقه 85 برای ناپولی از دست برود.

اشتباه عجیب رائول آلبیول در دفع توپ باعث شد تا رائول خیمنز با توپ ربایی از او و تک به تک شدن با رینا، گل نخست بنفیکا را در دقیقه 87 بزند و اختلاف را به حداقل برساند.

در نهایت بازی با همین نتیجه 2-1 به پایان رسید.

4464