خواندنی های هفته سیزدهم بوندس لیگا؛ «لوا گُل» گُل کاشت، بایرن و لایپزیگ بی رحمانه می تازند

خواندنی های هفته سیزدهم بوندس لیگا؛ «لوا گُل» گُل کاشت، بایرن و لایپزیگ بی رحمانه می تازند

وبسایت رسمی برنامه نود - هفته چهاردهم بوندس لیگا با برگزاری 9 بازی به پایان رسید. نگاهی متفاوت به بازی های هفته چهاردهم و اتفاقات جالب هفته تقدیم به عاشقان بوندس لیگا

به گزارش وبسایت نود، هفته چهاردهم بوندس لیگا با پیروزی قاطع هر 4 تیم مدعی یعنی  بایرن مونیخ، لایپزیگ، دورتموند و هوفنهایم به پایان رسید. برد نوبرانه هامبورگ و موفقیت وردر برمن با الکس نوری نیز از اتفاقات مهم این هفته بود.

ماینتس 1-3 بایرن مونیخ

این بار نیز بایرنی ها همچون فصل قبل، از جان کوردوبا گل خوردند تا وی پس از 9 بازی پیاپی، موفق به گلزنی شود. باز هم یونس مالی مؤثر ظاهر شده و یک پاس گل داد اما در ادامه، روبرت لواندوفسکی دو گل زد تا تعداد گل هایش مقابل ماینتس به عدد 11 برسد، آرین روبن نیز یک گل زد و یک پاس گل داد تا یک برد ارزشمند برای باواریایی ها رقم بخورد.

بیشترین تعداد باخت و گل دریافتی تیم های بوندس لیگایی در مقابل بایرن مونیخ به تیم ماینتس تعلق دارد. ماینتس برای پانزدهمین بار به بایرن باخت. آنها 54 گل طی رویارویی های مختلف از بایرن مونیخ خورده اند. ماینتس در این بازی برای اولین بار، 5 باخت خانگی متوالی را در مقابل یک تیم از بوندس لیگا تجربه کرد.

این بازی چهارمین مسابقه این فصل بوندس لیگا بود که بایرن مونیخ در جمعه شب به میدان رفت و پیروز شد.

بایرن مونیخ در 8 بازی رسمی نخست در این فصل فقط یک گل خورد ولی آنها طی 13 بازی رسمی اخیر، 15 گل دریافت کرده و تنها یک بار کلین شیت داشته اند. بایرن مونیخ در پنجمین بازی متوالی بوندس لیگا موفق به ثبت کلین شیت نشد که این اتفاق برای اولین بار از دسامبر 2011 برای آنها رخ داد.

آمار پاس های بازیکنان بایرن در این فصل نه تنها در بوندس لیگا بلکه در کل قاره اروپا اعجاب آور است. باواریایی ها تاکنون 9204 پاس در مجموع بازی های لیگ در فصل جاری رد و بدل کرده اند.

روبرت لواندوفسکی برای چهارمین بازی پیاپی موفق به زدن دو گل در زمین ماینتس شد. هیچ بازیکنی به جز لواندوفسکی در تاریخ بوندس لیگا نتوانسته در 4 رویارویی پیاپی در زمین یک تیم، موفق به ثبت 4 «دوگانه» شود.

یونس مالی در هر 5 بازی خانگی اخیر ماینتس گلزنی کرده بود ولی در این بازی یک پاس گل داد. او با 6 گل زده و 5 پاس گل مؤثر ترین بازیکن ماینتس در فصل جاری محسوب می شود. آرین روبن نیز در صد و پنجاهمین بازی بوندس لیگایی خود یک پاس گل داد تا 4 گل و 3 پاس گل در این فصل برای وی به ثبت برسد.

638 پاس سالم بایرن و دقت پاس 87% در مقابل 177 پاس سالم ماینتس و دقت 67%

مالکیت توپ بایرن 73% بود. تیاگو آلکانتارا، فیلیپ لام و متس هوملس به ترتیب با 111، 96 و 85 پاس بیشترین تعداد پاس در این بازی را ثبت کردند. روبن و ریبری (ملقب به روبری) برای اولین بار از مارس 2016 در ترکیب اصلی بایرن دیده شدند.

بوروسیا دورتموند 4-1 بوروسیا مونشن گلادباخ

پیر امریک اوبامیانگ در این بازی دو گل زد، مارکو رویس سه پاس گل داد و باز هم عثمان دمبله موفق به گلزنی شد تا شکستی سنگین نصیب تیم گلادباخ شود و دورتموند به رکورد 28 بازی خانگی متوالی بدون باخت دست یابد. دورتموند طی 3 تقابل با گلادباخ در دوران توماس توخل 11 گل زده است. گلادباخ طی 18 سال اخیر فقط یک بار در زمین دورتموند پیروز شده که به سال 2014 مربوط می شود.

تعداد باخت های دورتموند تا اینجای فصل از کل تعداد باخت های آنها در فصل گذشته بوندس لیگا بیشتر است. زنبورها هنوز در دوران توخل متحمل دو باخت پیاپی در لیگ نشده اند. اما گلادباخ در 8 بازی اخیر طعم برد را نچشیده است. مادیان ها از هفته دوم به بعد فقط 3 امتیاز و 3 گل زده در کارنامه دارند. گلادباخ طی 16 بازی خانگی اخیر در بوندس لیگا پیروز نشده و فقط یک امتیاز از بازی های خارج خانه در این فصل گرفته است.

توماس توخل پس از ارنست هاپل و جرج کسلر سومین مربی تاریخ بوندس لیگا است که در 24 بازی خانگی نخست روی نیمکت یک تیم بوندس لیگایی شکست نمی خورد.

از 11 گل اخیر دورتموند در بوندس لیگا، 8 گل توسط اوبامیانگ زده شده و یک پاس گل نیز به نام او می باشد. او اولین بازیکن تاریخ بوندس لیگا پس از گرد مولر است که در دو فصل متوالی، پس از 12 بازی نسبت تعداد گل به بازی اش بیشتر از عدد یک می شود. مارکو رویس برای اولین بار در پاس گل هت تریک کرد. او طی 7 تقابل با گلادباخ توانسته 4 گل بزند و 5 پاس گل بدهد.

رومن وایدن فلر پس از 560 روز برای اولین بار طی یک بازی خانگی در بوندس لیگا به میدان رفت.

گلادباخ در این بازی فقط یک شوت در داخل و یک شوت در خارج چارچوب زد و 35% تملک توپ داشت!

695 پاس صحیح توسط یاران دورتموند؛ بهترین پاسورها سوکراتیس، کاسترو و بارترا به ترتیب با 130، 126 و 91 پاس

لایپزیگ 2-1 شالکه

سید کولاشیناچ بوسنیایی در این بازی یک گل به حریف زد و یک گل به تیم خودی تا اولین شکست شالکه پس از هفته پنجم رقم بخورد. گل اول بازی توسط تیمو ورنر از روی نقطه پنالتی زده شد که جنجال های زیادی را به پا کرد و داور پس از پایان بازی به تصمیم اشتباه خود اعتراف و بابت آن عذرخواهی نمود. لایپزیگ در این فصل 7 گل را در 15 دقیقه نخست به ثمر رسانده است.

لایپزیگ تبدیل به اولین تیم تاریخ بوندس لیگا شد که در نخستین حضور خویش در این مسابقات به 8 برد متوالی رسید. تیمو ورنر برای اولین بار از روی نقطه پنالتی در بوندس لیگا گلزنی کرد. دیگو دمه ستاره این بازی بود. 

هوفنهایم 4-0 کلن

درخشش جرمی تولیان (یک گل و یک پاس گل)، ساندرو واگنر (دو گل) و مارک اوث (یک گل و یک پاس گل) منجر به ادامه رکورد شکست ناپذیری هوفنهایم شد و اولین برد آنها مقابل کلن را پس از 9 بازی رقم زد. بهترین شروع هوفنهایم در بوندس لیگا پس از فصل 09-2008 و بهترین شروع کلن از فصل 90-1989

کلن تا پیش از این بازی با 8 گل خورده بهترین خط دفاعی بوندس لیگا را به همراه بایرن در اختیار داشت اما زینشایمی ها (لقب هوفنهایم) آمار خوب خط دفاعی کلن را نابود کرد. آنتونی مودست در تقابل با تیم سابقش موفق به گلزنی نشد. چهارمین گل هوفنهایم از روی نقطه کرنر

وولفسبورگ 2-3 هرتا برلین

هرتا با درخشش و گلزنی ماروین پلاتنهارت و الکساندر اسواین موفق به یک کامبک رؤیایی مقابل وولفسبورگ شد و پنالتی دقیقه 90 سالامون کالو کار را برای شاگردان والرین اسماعیل تمام کرد. اولین گل بورخا مایورال و پل زگوئین در بوندس لیگا جالب توجه بود هر چند که زگوئین در اواخر بازی اخراج شد تا همچنان وولفسبورگ در حسرت برد خانگی بسوزد.

گرگ ها پس از 3 برد خانگی پیاپی مقابل هرتا شکست خوردند. بدترین شروع وولفسبورگ و بهترین شروع هرتا از فصل 01-2001 در بوندس لیگا. هر 5 پنالتی کالو در بوندس لیگا گل شده و هر 5 گل بوندس لیگایی پلاتنهارت از طریق ضربات ایستگاهی به ثمر رسیده اند. دویست و پنجاهمین بازی بوندس لیگایی دیگو بنالیو

بایر لورکوزن 1-1 فرایبورگ

در روزی که چیچاریتو یک ضربه پنالتی را خراب کرد، گلزنی مجدد هاکان چالانوغلو فقط یک امتیاز برای ورسکلف (لقب لورکوزن) به همراه داشت. اولین تساوی فرایبورگ و دومین تساوی لورکوزن در این فصل

بدترین شروع لورکوزن از فصل 07-2006 و ناکامی 366 دقیقه ای چیچاریتو در گلزنی از اول اکتبر به بعد

وردر برمن 2-1 اینگولشتات

فین بارتلز یک گل زد و یک پاس گل داد تا شاگردان الکس نوری پس از 5 بازی پیروز شوند. اولین گل مکس کروزه و اولین پاس گل کلودیو پیزارو در این فصل امیدوار کننده بود. 

برمن طی 50 بازی اخیر در بوندس لیگا فقط در دو بازی موفق به گلزنی نشده است. هیچ تیمی در تاریخ بوندس لیگا تا این مقطع فصل بیشتر از وردر برمن گل نخورده است. 12 بازیکن متفاوت برمن در این فصل گل زده اند که از این حیث یک رکورد در این فصل محسوب می شود.

دارمشتات 0-2 هامبورگ

اولین برد دایناسورها در این فصل و سومین باخت خانگی پیاپی دارمشتات ثبت شد. هامبورگ آخرین تیم فوتبال حرفه ای آلمان بود که در فصل جاری به پیروزی رسید. آنها امیدوارند که جای تاسمانیا برلین را نگرفته و تبدیل به بدترین تیم تاریخ بوندس لیگا نشوند.

تقابل کریستین ماتنیا دروازه بان هامبورگ با تیم سابقش جالب بود. از 4 گل اخیر هامبورگ، 3 گل توسط میشائیل گرگوریش زده شده است. اولین پاس گل فیلیپ کاستیچ پس از 11 بازی

آگزبورگ 1-1 آینتراخت فرانکفورت

الکس مایر اولین پاس گل این فصل را فرستاد تا برانیمیر هرگوتا اولین گل خود در این فصل را برای فرانکفورت بزند ولی جی دونگ وون اولین شوت آگزبورگ در این بازی را تبدیل به گل کرد تا چهارمین تساوی پیاپی این دو تیم طی 4 تقابل اخیر رقم بخورد.

هشتمین بازی بدون باخت آگزبورگ مقابل عقاب ها. بهترین شروع فرانکفورت در بوندس لیگا پس از فصل 94-1993 و دومین خط دفاعی برتر لیگ پس از بایرن

محمدرضا شعاعی

4464