پیش بازی بازل - آرسنال؛ آخرین شانس توپچی ها برای صدرنشینی

پیش بازی بازل - آرسنال؛ آخرین شانس توپچی ها برای صدرنشینی

وبسایت رسمی برنامه نود - آرسنال در آخرین بازی مرحله گروهی لیگ قهرمانان میهمان تیم سوئیسی بازل است.

به گزارش وبسایت نود، دیدار تیم های بازل و آرسنال در چارچوب ششمین و آخرین دور از مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا و از گروه A این مسابقات، ساعت 23.15 سه شنبه 16 آذر 1395 در ورزشگاه سن جیکوب پارک شهر بازل به قضاوت مانوئل دسوزا از پرتغال برگزار خواهد شد. هم اکنون آرسنال با 11 امتیاز در رده دوم جدول این گروه قرار گرفته است. برای چهاردهمین فصل پیاپی، صعود توپچی ها از مرحله گروهی لیگ قهرمانان قطعی شده ولی برای حضور در رده نخست جدول این گروه باید امیدوار به توقف پاریسن ژرمن مقابل لودوگورتس باشند.

بازل و لودوگورتس در این گروه با 2 امتیاز هیچ شانسی برای حضور در مرحله بعدی لیگ قهرمانان نداشته ولی برای کسب سهمیه لیگ اروپا تلاش می کنند. پس از تساوی بدون گل بازل در بازی پیشین در مقابل لودوگورتس، کار صعود آنها به لیگ اروپا نیز دشوار شده است. بازی رفت تیم های آرسنال و بازل در لندن با برتری 2-0 توپچی ها به لطف دو گل تئو وولکات خاتمه یافت.

نکات آماری بازی:

آرسنال در هر 5 رویارویی اخیر با تیم های سوئیسی پیروز شده و فقط یک گل خورده در حالی که 10 گل زده است.

بازل هر 3 بازی خانگی اخیر در لیگ قهرمانان مقابل تیم های انگلیسی را با پیروزی به پایان رسانده است. این تیم خوب سوئیسی موفق شده که منچستر یونایتد، چلسی و لیورپول را طی سال های اخیر در ورزشگاه سن جیکوب پارک زمین گیر نماید و شاید برای تکمیل کلکسیون بردهای خویش مقابل تیم های بزرگ انگلیسی باید از سد آرسنال نیز عبور کند. بازل طی 11 تقابل با تیم های انگلیسی در مسابقات اروپایی فقط 2 بار باخته است.

بازل طی 8 بازی خانگی اخیر در لیگ قهرمانان فقط 2 بار باخته است. (مقابل رئال مادرید و پاریسن ژرمن)

بازل در 7 بازی اخیر در لیگ قهرمانان پیروز نشده است.

آرسنال در 4 بازی اخیر اروپایی حداقل 2 گل زده است.

هیچ کدام از 25 بازی خانگی بازل در لیگ قهرمانان با تساوی بدون گل به پایان نرسیده است. همچنین آرسنال نیز در 40 بازی اخیر بیرون خانه در لیگ قهرمانان به تساوی بدون گل دست پیدا نکرده و آخرین 0-0 آنها به دیدار مقابل اسلاویا پراگ در نوامبر 2007 مربوط می شود.

آرسنال از فصل 06-2005 نتوانسته مرحله گروهی لیگ قهرمانان را بدون باخت به پایان ببرد ولی در صورت عدم شکست در مقابل بازل، بالاخره به این امر مهم نائل خواهد شد.

وضعیت بازیکن های دو تیم:

سری دیه ملی پوش ساحل عاجی تیم بازل پس از سپری کردن محرومیت، قادر به همراهی بازل در این بازی است. حضور ژان پل بوتیوس، مانوئل آکانژی و کوین بوآ در هاله ای از ابهام قرار دارد. سومین تقابل برادران ژاکا طی چند ماه اخیر جالب توجه خواهد بود.

فرانسوا کوکلین در این بازی محروم بوده و سانتی کازورلا مصدوم است. به همین دلیل گرانیت ژاکا و محمد الننی شانس زیادی برای حضور در ترکیب اصلی دارند. دنی ولبک، پر مرتساکر، چوبا آکپوم، هکتور بیرین و متیو دبوشی مصدوم بوده و حضور اولیویه ژیرو در این بازی نیز به علت مصدومیت نامشخص است. شاید لوکاس پرز، آلکس آیوبی، آرون رمزی و کیارن گیبس در ترکیب اصلی توپچی ها قرار بگیرند.

ترکیب احتمالی دو تیم:

پیش بینی نتیجه بازی:

4464