آغاز هفته پایانی مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا/همه معطل گروه دوم!

آغاز هفته پایانی مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا/همه معطل گروه دوم!

غیر از گروه دوم، سرنوشت سایرین مشخص است.

 به گزارش کاپ، شب اول هغته پایانی مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا برای دنیا به اندازه باز شدن گره کور گروه دوم و برای ما ایرانی‌ها به اندازه دانستن تکلیف تیم سردار آزمون اهمیت دارد.

 آزمون و هم‌تیمی‌ها به دنبال جام یوفا 

برای ما ایرانی‌ها، گروه سوم جذابیت دارد؛ جایی که هر 2 بازی به طور همزمان از ساعت 23:15 انجام می‌شود. روستوف و آیندهوون برای سوم شدن و کسب جواز جام یوفا می‌جنگند و نبرد بایرن و اتلتیکو هیچ اهمیتی ندارد چون صعود اتلتیکوی 15 امتیازی به عنوان تیم اول قطعی شده و بایرن هم مکان دومی را رزرو کرده است. روستوف با 2 گل سردار آزمون، ستاره ایرانی‌اش در 5 بازی قبلی 4 امتیاز کسب کرده و امشب در بازی در زمین آیندهوون یک تساوی می‌خواهد تا سومی خودش را قطعی و به لیگ اروپا برسد. سردار در این بازی فرصت زدن 2 گل و تبدیل شدن به بهترین گلزن ایرانی تاریخ لیگ قهرمانان را دارد؛ عنوانی که در حال حاضر  با 3 گل به علی دایی تعلق دارد. شاید در بازی امشب درست مثل دقایق پایانی جدال با بایرن فرصت بازی به سعید عزت‌اللهی، دیگر ایرانی روستوف هم برسد. در دیگر بازی، اتلتیکو در صورت برتری بر بایرن میزبان به تنها تیم دارای صددرصد امتیازات مرحله گروهی در فصل جاری تبدیل می‌شود. در این صورت بایرن با ارائه ضعیف‌ترین آمار خود در مرحله گروهی لیگ قهرمانان از فصل 2003-2002 تا به حال گام به دور بعد می‌گذارد.

جذابیت گروه دوم

تنها معمای لاینحل امشب، بازی‌های گروه دوم است. ناپولی و بنفیکا با 8 و بشیکتاش با 7 امتیاز اول تا سوم هستند و همگی شانس صعود به عنوان تیم اول را دارند. جدال ناپولی و بنفیکا بسیار حساس است و اگر با تساوی تمام شود، حکم صعود ناپولی میزبان را دارد. برنده بازی هم که قطعا به عنوان تیم اول صعود می‌کند و بازنده باید منتظر ناکام شدن بشیکتاش درخانه تیم حذف شده دیناموکیف باشد. تیم اوکراینی حتی امیدی به صعود به لیگ اروپا هم ندارد.

جنگ رتبه‌بندی

 در گروه اول، فقط ترتیب صعود مشخص نشده است. پاری‌سن‌ژرمن و آرسنال با 11 امتیاز اول و دوم هستند و اگر نتایج مشابهی به دست بیاورند، تیم پاریسی به عنوان تیم اول صعود می‌کند. رقیب آرسنال یعنی بازل میزبان و رقیب پاری‌سن‌ژرمن یعنی لودوگورتز  خذف شده‌اند اما با 2 امتیاز شانس سوم شدن و رسیدن به لیگ اروپا را در برتری بر رقبای صعودکرده جست و جو می‌کنند.در صورت تساوی امتیازات، لودوگورتس به لیگ اروپا می‌رسد.

خیال راحت بارسلونا و منچسترسیتی

درگروه چهارم بارسلونا و منچسترسیتی صعود خود را قطعی کرده‌اند و حتی ترتیب صعود هم مشخص شده است؛ بارسلونا 12 امتیازی تیم اول و منچسترسیتی 8 امتیازی تیم دوم. در سوی مقابل مونشن‌گلادباخ 5 امتیازی هم به لیگ اروپا رسیده پس بازی‌های این گروه اصلا جذابیت ندارد؛ هر چند فراغت ازقیل و قال صعود می‌تواند 2 بازی راحت، بی‌قید و بند و جذاب را رقم بزند.

برنامه بازی‌های امشب 

 گروه اول: بازل- آرسنال، پاری‌سن‌ژرمن- لودوگورتز

گروه دوم: بنفیکا- ناپولی، دیناموکیف- بشیکتاش

گروه سوم: بارسلونا- بوروسیا مونشن‌گلادباخ، منچسترسیتی- سلتیک

گروه چهارم: بایرن‌مونیخ- اتلتیکومادرید، آیندهوون- روستوف

همه بازی‌ها راس ساعت 23:15 به وقت تهران انجام می‌شود.