لحظه به لحظه با برنامه 90/ LIVE

لحظه به لحظه با برنامه 90/ LIVE

برنامه 90 روز 15 آذرماه از ساعت 22:35 آغاز شد.

به گزارش کاپ، حاشیه های لحظه به لحظه این برنامه به شرح زیر است:

02:05- پایان برنامه 90

01:35- صحبت های ساسان انصاری در برنامه 90

ساسان انصاری اظهار داشت: 

عزت و ذلت دست خداست. فکر می کنم خدا مرا بغل کرد. در این مدت رسانه ها خیلی اسم مرا در بوق و کرنا کردند. اما اگر عملکرد خوبی داشتم کمک کادر فنی و هم تیمی ها بوده است.

وی در این باره که اگر به اول فصل برگردد در پرسپولیس نمی ماند، اذعان داشت: 

نظرات متفاوت است. اگر فکر پیشرفت نکرده بودم هرگز راهی پرسپولیس نمی شدم. من اهداف زیادی داشتم که پرسپولیس را انتخاب کردم. در سه ماه شاید بیش از هر سال فوتبالی خود تمرین و تلاش کردم. خیلی بالا و پایین کردم اما احساس کردم شاید آن کارایی لازم را برای پرسپولیس نداشته باشم. اگر در این سن و سالی که دارم بازی نکنم همه چیز از دست می رود. با صحبتی که برانکو کرد به قطعیت رسیدم که آن جا ماندنم به صلاح نیست. زیرا در مهم ترین سال فوتبالی خود قرار داشتم.

انصاری در ارتباط با این که پرسپولیسی ها چه رابطه ای با او در تیم داشتند، بیان داشت: 

من درباره روابط بازیکنان پرسپولیس با خودم بیشتر از رسانه ها می شنوم. البته من همه آن ها را بچه های خوبی دیدم و همه آن ها بسیار با شخصیت بودند. من و آن ها احترامی متقابل به هم داشتیم. بازیکنانی مثل بیرانوند، آرام طبع و امیری با من صمیمی تر بودند اما وقتی مسلمان و احمدزاده رفقای صمیمی هستند دلیلی ندارد که با من هم رفیق صمیمی باشند.

 وی در ارتباط با محل زندگی خود و بازیکنانی که از نورآباد در فوتبال کشور رشد کرده اند اذعان داشت: 

سروش رفیعی و داریوش شجاعیان هم از بچه های نورآباد ممسنی هستند که هر دو تکنیکی هستند. مهدی زبیدی یکی از بازیکنانی بود که در تیم پایه های فولاد با من هم تیمی بود.  ضمن این که موسی رضایی قهرمان پرتاب نیزه جهان در بخش معلولان دایی من است.

انصاری درباره برخی از گل های شانسی خود در این فصل بیان داشت: 

بخشی از فوتبال شانس است.

وی درباره شماره خود در فولاد گفت:

دلیل خاصی ندارد که شماره 3 را می پوشم.

انصاری در ارتباط با این که آیا ممکن است به پرسپولیس برگردد، تصریح کرد: 

پرسپولیس که هیچ، اگر بارسا هم پیشنهاد بدهد نمی توانم تیم را ترک کنم چون دو قرارداد در یک فصل داشته ام. البته با توجه به شرایط فوق العاده ای که در این تیم دارم و حمایت های هواداران این تیم، قطعا اولویت اول تا دهم من فولاد خواهد بود.

وی درباره شریفات تصریح کرد:

شریفات امسال در کنار عبدالله ناصری دو نفر از بهترین های تیم ما بوده اند.  شریفات الان در مقطع کارشناسی ارشد است و حتی بعضی اوقات در تمرین حضور ندارد زیرا دانشگاه رفته است.

انصاری در خاتمه خاطرنشان کرد: 

حیف است مردم بی آلایش خوزستان که تمام دلخوشی شان فوتبال است این گونه مظلوم واقع شوند و زمانی که هوا آلوده است مجبور شوند به استادیوم بیایند. هر چند الان باران آمده و هوا بهتر شده است.در خاتمه هم لازم است از هواداران پرسپولیس تشکر می کنم که همواره به من لطف داشته اند.

00:31- صحبت های رییس کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال در برنامه 90

مرتضی تورگ در باره پرونده مربوط به مهدی رحمتی اظهار داشت: 

لازم است فوتبال به ارتقای فرهنگی جامعه کمک کند. یکی از موضوعاتی که ما با آن مواجه هستیم بحث فیلم ها و عکسهایی است که از طرف بازیکنان در فضای مجازی گذاشته می شود. وی افزود: یکی دیگر از دروازه بانان تیم ملی در مسابقات جهانی اندکی قبل هم در کنار خانمی با پوشش بسیار نامناسب عکسی گرفت.

وی افزود: 

قبل از پرونده مهدی رحمتی، برای محسن فروزان هم رای صادر شد اما آن ها آمدند و ابراز پشیمانی کردند. ایشان گفت که ما نمی دانستیم برای چنین تصاویری چنین مجازات و تنبیه هایی دارد. ابراز ندامت وی هم سبب شد شش ماه محرومیت وی تعلیق شود.

رییس کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال اذعان داشت:

رحمتی بازیکنی خوب و دوست داشتنی است و همیشه در بازیها ذکر بر زبان می آورد اما ما سه بار وی را به فدراسیون دعوت کردیم. کارمندان هم به مسوولان باشگاه پیامک زدند. پاسخ ها برای ما می اید که این پیغام ابلاغ شده است.

وی افزود: 

آیین نامه اخلاق چند سالی است به تصویب فدراسیون فوتبال رسیده است. قرار نیست ابلاغیه ها را روز به روز به تک تک نفرات بدهیم. سایر رشته ها خودشان درباره خودشان می دانند.

تورگ گفت: 

الان حضور ذهن ندارم که در کدام ماده چنین قانونی آمده است اما هرگونه اخلاق غیر حرفه ای که منجر به چنین بازتابهایی شود چنین محرومیت هایی دارد.

رییس کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال بیان داشت: 

یک ماه پیش دو مربی قدیمی فوتبال را به فدراسیون دعوت کردیم. یکی از آن ها مجبور شد از شهرستان بیاید تهران. آن ها مودبانه گفتند که اطلاعی از شرایط نداشتند. امروز متاسفانه این اتفاقات به صورت رسانه ای مطرح شد. قرار شد به باشگاه استقلال ابلاغ شود اما در این شرایط رای به صورت غیابی ابلاغ می شود. قدرتی که تابع قانون نباشد ظلم است. هر کدام از ما که به قانون عمل نکردیم باید جوابگو باشیم. رسیدگی به پرونده ها طولانی مدت است و من طی چهارماهی که آمده ام نزدیک 80 پرونده در رابطه با موضوعات مختلف مطرح کرده ام. سعی شده است کاملا بی طرفانه در این باره تصمیم گرفته شود.

وی اذعان داشت: 

رحمتی می تواند فردا بیاید و حکم خود را ببیند. اگر مشاهده کرد حکم با ماده قانونی مغایرت دارد می تواند اعتراض کند. در کمیته اخلاق هم کلاسهای آموزشی داریم که برای تمام تیم ها خواهیم گذشت.

00:16-صحبت های مهدی رحمتی در برنامه

مهدی رحمتی درباره حاشیه های رخ داده شده برای وی قبل از بازی با تراکتورسازی اظهار داشت: 

من 19-18 سال است که در فوتبال ایران هستم و 15 سال هم با تیم ملی کشورم بوده ام. اردوهای زیادی را هم بوده ام و همیشه سعی کرده ام شئونات را رعایت کنم.

وی افزود: 

امروز خیلی تعجب کردم. در تیرماه در امنستان یکی از هواداران خواست که در کنار وی عکس بگیریم. من و سه بازیکن استقلال در کنار وی عکس گرفتیم. آن روز نماینده حراست وزارت ورزش در فاصله 2 یا 3 متری ما بود تا از بروز یک سری اتفاقات جلوگیری کند. الان 5 ماه از گرفته شدن این عکس گذشته است اما الان توسط این هوادار عکس در فضای مجازی پخش شده است.

رحمتی خاطرنشان کرد: 

من برای تمام فدراسیونی ها احترام قائل هستم. اما سوالی برای همه هوادارا است. می خواهم از تاج به عنوان رییس فدراسیون این سوال را بپرسم. وقتی در عکسی 4 بازیکن استقلال هستند چرا باید از این اتفاق با عنوان« پرونده مهدی رحمتی» نام برده شود. الان اطرافیان من فکر می کنند چه جرمی مرتکب شده ام که از لفظ پرونده یاد می شود.

دروازه بان استقلال تصریح کرد: 

در چندین سال گذشته کدام بازیکن فوتبال به خاطر گرفتن عکس با هوادار محروم شده اند. در فضای مجازی می بینید عکسهایی به مراتب بدتر گرفته شده است. اما وقتی اسم مهدی رحمتی مطرح می شود چرا چنین احکام خودساخته ای مطرح می شود.  الان با هر تیمی 4 مامور می فرستند. اگر قرار است عکسی گرفته نشود به ما بگویند هیچ بازیکنی حق ندارد در خارج کشور عکس بیندازد. وقتی مهدی تاج به جلسات کنفدراسیون آسیا می رود یا اعضای دولت به سفر می روند، چرا در کنار زنان هستند.

رحمتی اذعان داشت: 

چرا پس از 5 ماه، در فاصله سه روز مانده به بازی حساس استقلال، چنین بحثی مطرح شود.

وی در ارتباط با این که آیا سه بار با وی تماس گرفت شده است؛ گفت: 

خداشاهد است در روزی که منصور پورحیدری از دنیا رفته است، نصرالله عبداللهی گفت که نامه ای از کمیته اخلاق برای تو آمده است. اما امروز می گویند ما سه بار مهدی رحمتی را خواسته ایم. حرف دلم این است که مشکلاتی شخصی با مهدی رحمتی وجود دارد. به من این را رک و پوست کنده بگویند تا من از فوتبال خداحافظی کنم. من دوست ندارم به باشگاه استقلال لطمه وارد شود. من خطایی نکرده ام که محرومم کنند. به همین خاطر هیچ اعتراضی نمی کنم.

23:44- در گزارشی که از زندگی روزمره مهدی رجب زاده پخش شد، رجب زاده گفت:

اولین قراردادم  600 هزار تومان پیش پرداخت و ماهی 20 هزار تومان حقوق ماهانه بود. با اولین پولم موتور براوویی خریدم که سبب شده هنوز هم مرا در شیراز مهدی براوو صدا کنند.

وی افزود: 

از سال 89 دو  وعده غذا می خورم. هر روز هم تا ساعت 12 می خوابم و بعد به کارهایم می رسم. در 23 سالگی ازدواج کردم و همسرم هم مرا اولین بار در برنامه 90 دید. البته به مادرم می گفتم دوست ندارم از شیراز بیرون بروم.

همسررجب زاده هم توضیح داد که 13 سال قبل بعد از بازی با قطر در 90 مهدی را دیدم.

رجب زاده همچنین درباره مربیان خود چنین توضیح داد: 

گلچین زاده و پولاد چنگ اولین مربیان من بودند. آن ها به ما می آموختند که فوتبال بخشی از زندگی است. با من کار کردند که ازدواج کن.

23:25-نگاهی به عملکرد لژیونرهای ایرانی در این هفته:  استیون بیت‌آشور توانست به همراه تورنتو به فینال جام حذفی آمریکا صعود کند و پاس گل چهارم تیمش را در نیمه نهایی بدهد تا تیمش 4 بر یک پیروز شود. پورعلی‌گنجی هم در ترکیب این هفته السد حضور داشت و تیمش با گل ژاوی پیروز شد. در هفته پانزدهم لیگ هلند جهانبخش مقابل اکسلیسور به عنوان تعویضی وارد زمین شد ولی رضا قوچان‌نژاد برابر گو اهد ایگلز دو گل زد و بهترین عملکرد را بین لژیونرها داشت. او در بین دو نیمه به داور گفت اگر گل سوم را بزنم توپ را به با خودم می برم. همچنین میلاد محمدی در روز پیروزی ترک گروژنی مقابل کراسنودار پاس گل دوم تیمش را داد و نمایش فوق‌العاده‌ای داشت و پیش از آن هم این مدافع ایرانی 90 دقیقه لوکوموتیو به میدان رفت. دینامو در روز بازی سعید‌عزت‌اللهی برابر اورال شکست خورد؛ روستوف برابر زنیت شکست خورد که سردار آزمون نیمه دوم وارد زمین شد؛ علی کریمی در جام حذفی 58 دقیقه برای دینامو زاگرب بازی کرد؛ جباری از دقیقه 52 برای الاهلی مقابل الجیش به میدان رفت.  در لیگ یونان هم انصاری‌فرد در روز محرومیت شجاعی برای پانیونیوس بازی کرد اما در نیمه دوم تعویض شد.

23:23- بهترین گلزن لیگ بدون احتساب پنالتی ها مرتضی تبریزی  است.

22:56-پخش بازی تراکتورسازی و پدیده؛ محسن یوسفی در 3 بازی ، 3 گل به تراکتورسازی زده است. باشگاه پدیده هم در برابر سه تیم برتر ایران 8 برد، 5 مساوی و تنها یک شکست داشته است.

22:45- سوتی فردوسی پور: وی از پور علی گنجی نام برد برای قرار گرفتن در لیست بهترین بازیکنان حاضر در فوتبال اروپا! 

22:41- امشب قرار است گفت‌وگوی زنده با آقای گل لیگ شود. بازیکنی که نیمکت‌نشین پرسپولیس بود و ستاره  در فولاد خوزستان

22:38- اعلام مسابقه برنامه