اورتون 1-1 منچستر یونایتد؛ سومین تساوی پیاپی یونایتد در لیگ برتر

اورتون 1-1 منچستر یونایتد؛ سومین تساوی پیاپی یونایتد در لیگ برتر

وبسایت رسمی برنامه نود - منچستر یونایتد در شرایطی که تا دقایق پایانی تیم پیروز میدان بود، با پنالتی بینس، باز هم برد را در لحظات پایانی از دست داد تا برای سومین بازی متوالی در لیگ برتر به تساوی 1-1 رضایت دهد.

به گزارش وبسایت نود، منچستر یونایتد در شرایطی که بازی را تحت کنترل داشت و در آستانه کسب سه امتیاز بود، بار دیگر در لحظات پایانی گل تساوی را دریافت کرد تا همچون بازی با آرسنال، از کسب سه امتیاز بازماند.

در آخرین بازی روز یکشنبه از هفته چهاردهم لیگ برتر انگلیس،اورتون در گودیسون پارک میزبان منچستر یونایتد بود، قضاوت این مسابقه برعهده مایکل الیور بود. دو تیم با این ترکیب وارد زمین شدند:

اورتون

استکلنبرگ، کولمن، فونز موری، اشلی ویلیامز، بینس، گانا، بری، میرالاس، کلورلی، بولاسی، لوکاکو

ذخیره ها:

رابلس، جاگیلکا، دلوفئو، بارکلی، مک کارتی، والنسیا، هولگیت

منچستر یونایتد

ده خیا، والنسیا، جونز، روخو، دارمیان، کریک، پوگبا، هررا، مخیتاریان، مارسیال، زلاتان

ذخیره ها:

بایی، ماتا، لینگارد، بلیند، رشفورد، رومرو، فلینی

نیمه اول این دیدار چندان جذاب دنبال نشد، دو تیم موقعیت های کمی روی دروازه های یکدیگر خلق کردند و علیرغم آن که بازی از سرعت نسبتاً خوبی برخوردار بود ولی ریسک کمی در یک سوم هجومی دو تیم دیده می شد، همین موضوع باعث شد در نیمه نخست تنها دو ضربه درون چارچوب داشته باشیم که هر دو نیز از آن یونایتد بود. یونایتد که در پانزده دقیقه پایانی نیمه اول قدری بهتر از حریف کار کرد، در دقیقه 42 به گل نخست بازی رسید. 

دقیقه 42: پاس عالی مارسیال در عمق دفاع حریف به زلاتان رسید، او با تیزبینی دروازه خالی اورتون را هدف گرفت و استکلنبرگ که از دروازه بیرون آمده بود نتوانست واکنشی روی توپ نشان دهد، توپ بعد از برخورد به تیر، از خط دروازه رد شده بود که فونز موری توپ را بیرون کشید، در این صحنه اگرچه داور و کمک وی متوجه گل نشدند ولی تکنولوژی خط دروازه به خوبی موثر واقع شد و گل زلاتان به درستی پذیرفته شد.

با شروع نیمه دوم، یونایتد تا دقیقه 65 هنوز هم تیم برتر میدان بود، تیم مورینیو به مدد کارهای سرعتی و تکنیکی مارسیال و مخیتاریان در دو جناح، خطرساز ظاهر می شدند در یکی از صحنه های مهم بازی، یونایتد تیر دروازه حریف را هم به لرزه درآورد ولی ضربه هررا راه به درون دروازه پیدا نکرد، یونایتد به غیر از این فرصت موقعیت های دیگری هم داشت که در رسیدن به گل ناکام ماند.

در آن سمت میدان، کومان که می دید تیمش روند خوبی را در زمین دنبال نمی کند، حد فاصل دقیقه 65 تا 68 سه تعویض انجام داد که البته تعویض کولمن اجباری بود. بعد از گذر از دقیقه 70 این اورتون بود که بازی را در دست گرفت و یونایتد هم عقب تر نشست، مورینیو حتی برای حفظ نتیجه، مارسیال و مخیتاریان را بیرون کشید و رشفورد و فلینی را به زمین آورد. اما فلینی در بازگشتش به گودیسون پارک، تماشاچیان تیم سابقش را خوشحال کرد.

دقیقه 87: فلینی درون محوطه روی گانا مرتکب خطا شد و داور هم نقطه پنالتی را نشان داد، بینس پشت توپ ایستاد و اگرچه ده خیا مسیر حرکت توپ را تشخیص داد ولی توپ به درون دروازه رفت و بازی 1-1 شد.

به این ترتیب این مسابقه با تساوی 1-1 پایان یافت تا سومین تساوی پیاپی یونایتد در لیگ برتر رقم بخورد. یونایتد دو هفته قبل نیز در مقابل آرسنال، در حالی که شایستگی بیشتری برای پیروزی داشت، در دقایق پایانی گل مساوی را خورد و پیروزی را از دست داد و این بار هم این داستان تکرار شد. منچستر یونایتد با 21 امتیاز ششم است.

تیم مورینیو در مقایسه با تیم فن خال در همین بازه در فصل گذشته، دو امتیاز کمتر کسب کرده است. ضمن این که یونایتد در این فصل در ده دقیقه پایانی، هفت امتیاز را از دست داده است که بیش از هر تیم دیگری در لیگ برتر در این فصل است.

2021