افشاگری دادگان علیه علی آبادی و سعیدلو

افشاگری دادگان علیه علی آبادی و سعیدلو

به گزارش ورزش سه، بحث انتخاب لیست بهترین های سال فوتبال آسیا یکی از جنجال هایی بود که فدراسیون فوتبال و مهدی تاج در آن به شکلی قاطعانه ورود کردند. بعد از این حواشی بود که کفاشیان نایب رئیس فدراسیون فوتبال به عنوان تنها عضو رسمی فدراسیون فوتبال ایران در این مراسم حضور پیدا کرد.

محمد دادگان رئیس پیشین فدراسیون فوتبال ایران که البته عضویت در کمیته اجرایی این فدراسیون را در کارنامه دارد، در پاسخ به این سوال که آیا داشتن نایب رئیس برای فوتبال ایران کافی است، صحبت های جالبی را مطرح کرد که رنگ و بوی افشاگری دارد.

دادگان در این باره می گوید: چرا این مساله را زمانی که سعیدلو رییس سازمان تربیت بدنی وقت بود و من به عنوان رییس فدراسیون فوتبال در کمیته اجرایی بودم و همزمان دو کرسی در AFC و فیفا را داشتم نپرسیدید. ما در آن زمان کمیته اجرایی داشتیم که به راحتی از دست دادیم. ما کرسی‌هایی که در آن زمان به سختی گرفته بودیم را به راحتی از دست دادیم و این هم به خاطر زد و بندهایی بود که در گذشته صورت گرفت.

علی آبادی رییس سازمان تربیت بدنی وقت قصد داشت همان زمان رییس فدراسیون فوتبال نیز باشد اما در همان زمان اعلام شد این امکان وجود ندارد. در آن زمان من عضو سه کمیته بودم و کمیته اجرایی را نیز بر عهده داشتم که متاسفانه همه کمیته‌ها را از دست دادیم. الان داشتن کرسی به عنوان نایب رییس AFC یا کمیته فوتسال فیفا کرسی مهمی نیست، مهم عضو بودن در کمیته اجرایی فیفا و ای اف سی است.

دادگان در ادامه صحبت های خود با انتقاد از دخالت های روسای سازمان تربیت بنی در آن زمان ادامه داد: من به یاد دارم در دوره سعیدلو که رییس سازمان تربیت بدنی وقت بود کفاشیان قرار بود من را به عنوان نامزد حضور در کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا مطرح کند اما به من گفتند اجازه کار داده نشده. واقعا اگر کفاشیان خودش نیز می‌خواست من را به عنوان کمیته اجرایی معرفی کند بالادستی‌های وی اجازه کار به او نمی‌دادند؟ در کشور ما افتخار داشتن کمیته اجرایی بسیار مهمتر است زیرا در تصمیم‌گیری‌ها می‌توانیم نقش بسزایی داشته باشیم. به هر حال زد و بندهای دولت قبل سبب شد تا پستی که قرار بود در کمیته اجرایی به من سپرده شود به راحتی از دست بدهیم. البته تاج در جریان این قضایا بود و مدارک من را چندین بار بردند اما رییس سازمان تربیت بدنی وقت اجازه این کار را نداد.