سونس: قید کانتونا را زدم چون نمی خواستم برای خودم دردسر بخرم

سونس: قید کانتونا را زدم چون نمی خواستم برای خودم دردسر بخرم

وبسایت رسمی برنامه نود - سرمربی سابق تیم فوتبال لیورپول فاش کرد زمانی که هدایت لیورپول را بر عهده داشت، شانس عقد قرارداد با اریک کانتونای فرانسوی را از دست داده است.

به گزارش وب سایت نود، گرام سونس که بین سال های 1991 تا 1994 هدایت لیورپول را عهده دار بود، به این مسئله اذعان کرد که فرصتی را که برای عقد قرارداد با اریک کانتونا ستاره جنجالی فوتبال انگلیس داشت، نپذیرفت.

هافبک جنجالی و برجسته فرانسوی در سال 1992 به رقیب دیرینه لیورپول یعنی منچستر یونایتد پیوست و در همان سال با عملکرد فوق العاده ای که در ترکیب این تیم داشت، از عوامل اصلی قهرمانی شیاطین سرخ به حساب می آمد و با این قهرمانی به انتظار 26 ساله هواداران باشگاه پایان داد. پس از این فصل بسیار درخشان، شیاطین سرخ 11 عنوان قهرمانی دیگر در رقابت های لیگ برتر به دست آور ند. اما از سوی دیگر، تیم رقیب یعنی لیورپول که آخرین قهرمانی خود را در سال 1990 کسب کرده، همچنان در انتظار کسب قهرمانی در لیگ برتر است؛ انتظار لیورپولی ها هم امسال 26 ساله می شود یعنی به همان اندازه ای که هواداران منچستر یونایتد برای دیدن قهرمانی تیم محبوب شان انتظار کشیدند. گرام سونس اسکاتلندی در گفتگویی با دیلی میل به مسائل مختلفی پرداخت و گفت:

یک بازی میزبان اوسر فرانسه بودیم که میشل پلاتینی برای دیدن من آمده بود. او به من گفت بازیکنی به نام کانتونا دارد؛ بازیکن بسیار عالی و برجسته اما فرد حاشیه ساز و جنجالی. و من هم در جواب او گفتم آخرین چیزی که نیاز یک بازیکن جنجالی دیگر است. من خودم آنقدر دردسر دارم که دیگر نیازی نیست برای خودم دردسر تازه درست کنم. بنابراین به پلاتینی گفتم خیلی ممنون او را نمی خواهم.

اریک کانتونا تا سال 1997 در اولدترافورد مشغول بازی بود و سه بار دیگر هم عنوان قهرمانی لیگ برتر و نیز دو جام حذفی را به دست آورد. کانتونا در سال 1996 در فینال جام حذفی، در بازی برابر لیورپول گل پیروزی بخش منچستر یونایتد را به ثمر رساند و باعث قهرمانی این تیم شد.

2081