۱۰۰ فوتبالیست برتر سال ۲۰۱۶ از دیدگاه FourFourTwo (از90 تا 81)

۱۰۰ فوتبالیست برتر سال ۲۰۱۶ از دیدگاه FourFourTwo (از90 تا 81)

وبسایت رسمی برنامه نود -  وب سایت Fourfourtwo به بررسی ۱۰۰ بازیکن برتر سال ۲۰۱۶ پرداخته که به ترتیب آنها را در چند شماره در اختیار شما قرار خواهیم داد.

به گزارش وب سایت رسمی برنامه نود، در حالیکه حدود یک ماه به پایان سال میلادی و اهدای جایزه توپ طلا به بهترین بازیکن سال دنیا باقی مانده است، به بررسی ۱۰۰ بازیکن برتر سال می پردازیم. در این بخش، ده بازیکن از رتبه ی نود تا هشتاد و یکم لیست شده اند:

90. روملو لوکاکو (اورتون)

دو ایده در مورد لوکاکو وجود دارد - برخی معتقدند او مهاجمی کامل است که لیاقتش این است که اورتون را ترک کند و راهی تیم بزرگتری شود و برخی هم اعتقاد دارند او هنوز مهاجمی ایده ال نشده و بهتر است در اورتون به فوتبالش ادامه دهد. البته در هر صورت، او هنوز 23 سال دارد و می تواند پخته تر و بهتر از این هم شود. لوکاکو در 16 سالگی در اندرلخت فوتبالش را آغاز کرد و سپس دورانی را در چلسی و وست برومویچ طی کرد. نکته اینجاست که او جزو 5 بازیکن تاریخ لیگ برتر است که موفق شد قبل از تولد 23 سالگیش، به رکورد 50 گل در لیگ برتر برسد. رکورد گلزنی او به ازای هر بازی، تقریباً با فاولر، لز فردیناند و دروگبا برابر است و به طور قابل ملاحظه ای نسبت به رکورد دوایت یورک، کوین فلیپس و آنلکا بهتر است. او یوروی خوبی را پشت سر نگذاشت، آن هم پس از یک فصل نه چندان خوب در اورتون. اما در این فصل دوباره به روند خوبش بازگشته و موفق شده در ده بازی، هفت گل به ثمر برساند. نمایش های خوب او باعث شده تا کومان صحبت از این کند که مقصد او باید باشگاهی بزرگتر از اورتون باشد.

89. کالیدو کولیبالی (ناپولی)

بعد از آن که در فصل اول حضورش در ناپل، شرایط خوبی را تجربه نکرد، به نظر می رسید با حضور سرمربی جدید (ساری) شرایط برای او در خط دفاع، بهتر هم نخواهد شد. اما ساری بعد از ورود به ناپولی، اعلام کرد قصد ندارد مدافع جدیدی به تیمش اضافه کند. در ادامه ی فصل بود که کولیبالی خوش درخشید و نقش موثری در خط دفاع ناپولی ایفا کرد، خط دفاعی که در طول فصل فقط 32 گل دریافت کرد، این بهترین آمار این تیم از نظر دفاعی بعد از سال 1990 بود که قهرمان لیگ شدند. در تابستان شایعات زیادی در مورد آینده کولیبالی شنیده شد و حتی صحبت از پیشنهاد 50 میلیون پوندی چلسی بود ولی در نهایت او در ناپل ماند، البته این شایعات تا حدی روی عملکرد او تاثیر گذاشت اما در ادامه کولیبالی قرارداد جدید 5 ساله ای با ناپولی امضا کرد و به شایعات پایان داد.

88. آدرین ربیو (پاریسن ژرمن)

رابیوت که ابتدا در دوران حضور بلان در پاریسن ژرمن درخشش خود را به رخ همگان کشید، حالا در تیم امری هم خودنمایی می کند تا جایی که باعث شد مدت زیادی از فصل جاری، کریکوویاک (خرید جدید پی اس جی) نیمکت نشین شود. پاهای کشیده این بازیکن جوان به او در کارهای دفاعی کمک زیادی می کند، در کنار آن، قدرت بازیخوانی و پاسوری او باعث شده به محوری در تیم امری تبدیل شود. با وجود حضور بازیکنانی مثل ماتوئیدی، وراتی و موتا در خط هافبک پاریسن ژرمن، این رابیوت بوده که بیشتر از همه تاثیرگذار بوده و با درخشش خود توانست برای اولین بار به تیم ملی هم دعوت شود. او تمام ویژگی هایی را که از یک هافبک مدرن انتظار دارید، در خود دارد.

87. فیلیپه لوئیز (اتلتیکو مادرید)

به عنوان یکی از بهترین مدافع چپ های جهان، اتلتیکو را به مقصد چلسی ترک کرد تا در تیم مورینیو بازی کند، اما در لندن شرایط خوبی را تجربه نکرد، او فقط هفت بار در لیگ برتر در ترکیب اصلی چلسی بازی کرد و همین فرصت کم بازی در ترکیب اصلی بود که او را به فکر ترک چلسی انداخت، بعد از آن پیشنهاد اتلتیکو از راه رسید و او هم تردیدی در بازگشت به ویسنته کالدرون نکرد. این بازیکن 31 ساله ویژگی های یک مدافع چپ مدرن را دارد: قوی در تکل زدن، حرکات عالی در نفوذ و دفاع در مقابل حریف. ترکیب خوب او در سمت چپ زمین با کاراسکو، یکی از نقاط قوت تیم سیمئونه به حساب می آید، آن ها امیدوارند که در آخرین فصل حضورشان در ویسنته کالدرون، جام مهمی را کسب کنند.

86. سانتی کازورلا (آرسنال)

همان طور که ژاوی هم در ستایش از کازورلا گفته است، تصور می کنید او برای بازی در خط هافبک، قدری ظریف و سست به نظر آید ولی حقیقت این است که با وجود جثه ی نحیفش، کازورلا از تکنیک و خلاقیت بالایی برخوردار است. کازورلا با وجود آن که در پستی در عقب زمین بازی می کند، اما خلاقیتش در تیم آرسنال، مشهود است. تصور می شد با حضور بازیکنانی نظیر اوزیل و سانچز در آرسنال، دوران او در این تیم به پایان راه برسد ولی کازورلا به خوبی در ترکیب جدید آرسنال خودش را وفق داد و با ایفای نقش به عنوان هافبک خلاق عقبِ زمین، به یکی از ستون های تیم ونگر تبدیل شد. آرسنال با حضور بازیکنی نظیر کازورلا و ترکیب مناسبی از بازیکنان خلاق در خط هافبک، دوباره صاحب آن ریتمی شده که مدت ها بود آن را از دست داده بود.

85. آندره آ بارزالی (یوونتوس)

هر سال می گویند این آخرین فصل بارزالی است و او دیگر تمام شده است ولی او هر سال خودش را ثابت می کند. با وجود آن که 35 سال دارد، انتظار می رود باز هم قراردادش را برای دوازده ماه دیگر با یوونتوس تمدید کند. ساده است که در ترکیب قدرتمند خط دفاعی یوونتوس و حتی تیم ملی ایتالیا با حضور بوفون افسانه ای و کیلینی و بونوچی، بارزالی را دست کم گرفت و ارزش های این بازیکن را نادیده گرفت، شاید برای همه بونوچی و کیلینی بهترین مدافعین ایتالیا باشند ولی او باثبات ترین مدافع سری آ در فصل گذشته بود، نمایش های خوب این بازیکن به تیم ملی هم کمک کرد تا یوروی خوبی را تجربه کند. در سال 2011، یوونتوس برای به خدمت گرفتن بارزالی، سیصد هزار یورو خرج کرد و از آن زمان، این تیم پنج بار پیاپی اسکودتو را فتح کرده است. این دو موضوع خیلی نمی توانند بی ارتباط به هم باشند.

84. خاویر هرناندز چیچاریتو (بایرلورکوزن)

آمار گلزنی او در دو فصل حضورش در لورکوزن، باعث حسادت بسیاری از تیم های اروپایی شده است. او در 58 بازی برای این تیم، 33 بار موفق به گلزنی شده است. رکورد گلزنی او در لورکوزن نکته تعجب برانگیزی نیست. او اکنون دومین گلزن برتر تاریخ تیم ملی مکزیک است و با وجود آن که در سپتامبر 2014 یونایتد را ترک کرد (به طور قرضی به رئال و سپس یک سال بعد به طور دائمی راهی لورکوزن شد)، از نظر آمار گلزنی به ازای دقایق بازی، جزو چهار بازیکن برتر تاریخ لیگ برتر است. چیچاریتو بعد از آگوئرو، آنری و نیستلروی، در رده چهارم قرار دارد. او در فصل 2016-2017 هم شروع خوبی داشت و در هشت بازی هفت گل به ثمر رساند، اگرچه آخرین گل او در اوایل اکتبر به ثمر نشست ولی اگر همچنان به روند خوب گلزنی هایش ادامه دهد، احتمالاً با مبلغی سنگین راهی تیم بزرگتری خواهد شد. البته لورکوزن تمام تلاشش را خواهد کرد تا این بازیکن ارزشمند را حفظ کند.

83. کیلور ناواس (رئال مادرید)

رئال مادرید در فصل گذشته، 14 کلین شیت ثبت کرد و در طول فصل 34 گل دریافت کرد. ناواس در فصل قبل لالیگا 34 بار درون دروازه رئال قرار گرفت. مصدومیت باعث شد این دروازه بان کاستاریکایی بازی های کوپا آمریکا 2016 و مسابقات پیش فصل رئال را از دست بدهد، اما بعد از رهایی از بند مصدومیت، او خیلی سریع دوباره جای کاسیا را در ترکیب اصلی رئال گرفت. او اخیراً دوباره برای تیم ملی کشورش به میدان رفت و در سه بازی مقدماتی جام جهانی مقابل جامائیکا، ترینیداد و توباگو و آمریکا، کلین شیت کرد. واکنش های سریع، خروج های به موقع در موقعیت های تک به تک، از او یک دروازه بانِ عالی برای تیم ملی و رئال مادرید ساخته است.

82. جیمی واردی (لستر سیتی)

برای یک لحظه هم که شده شروع بد او را در فصل 2016-2017 فراموش کنید و فصل قبل را به یاد آورید که او توقف ناپذیر بود. ستاره ی لستر در فصل قبل با 24 گلی که در لیگ برتر به ثمر رساند، به این تیم کمک شایانی کرد تا برای اولین بار قهرمان جزیره شود و جواز صعود به لیگ قهرمانان اروپا را کسب کند. در کنار این موفقیت، او توانست رکورد نیستلروی را در گلزنی در یازده مسابقه پیاپی لیگ برتر بشکند. درخشش او بعد از کریسمس ادامه داشت و گل های حساس او در بازی مقابل لیورپول، ساندرلند و وستهم، راه قهرمانی لستر را هموار کرد. عملکرد خوب واردی موجبات حضور او را در تیم ملی فراهم کرد و این بازیکن توانست در چند مسابقه پیاپی ملی، مقابل آلمان، هلند، ترکیه و سپس در یورو 2016 مقابل ولز، گلزنی کند. واردی در تابستان پیشنهاد آرسنال را رد کرد تا در لستر به فوتبالش ادامه دهد.

81. هوگو لوریس (تاتنهام)

دروازه بان و کاپیتان تیم ملی فرانسه و باشگاه تاتنهام، 12 ماه خوب را پشت سر گذاشته است، او اگرچه تا آستانه کسب دو جام مهم پیش رفت و می توانست به عنوان کاپیتان، دو جام ارزشمند را بالای سر ببرد، اما در نهایت از رسیدن به عنوان قهرمانی بازماند. با این وجود، چیزی از ارزش های او کاسته نمی شود. اسپرز فصل گذشته آمار دفاعی فوق العاده ای را در لیگ برتر بر جای گذاشت و تا آستانه کسب جام هم پیش رفت، اما در کورس رقابت مقابل لستر، شکست خورد. او در یورو نیز با فرانسه تا فینال پیش رفت، اما در آخرین لحظات در مقابل پرتغال شکست خوردند و این جام هم از دست رفت. حتی با وجود آن که تاتنهام در این فصل از لیگ قهرمانان اروپا، وداعی زودهنگام با این تورنمنت داشت، ولی نمایش های خوب وی در بازی مقابل لورکوزن و موناکو، چشمگیر بود.

ادامه دارد...

2021