پتی: حلقه گمشده آرسنال باعث فرصت سوزی در این باشگاه می شود

پتی: حلقه گمشده آرسنال باعث فرصت سوزی در این باشگاه می شود

وبسایت رسمی برنامه نود - هافبک سابق تیم ملی فرانسه معتقد است باشگاه آرسنال به خاطر عدم همکاری با ستاره های سابق خود فرصت ارزشمندی را از دست می دهد.

به گزارش وب سایت نود، امانوئل پتی یکی از بازیکنان تیم ملی فرانسه 1998 که به مقام قهرمانی جام جهانی دست یافت، اظهار داشت اینکه مسئولان آرسنال از وجود بازیکنان اسطوره ای تیم شان مثل دنیس برگ کمپ، تیری آنری و پاتریک ویرا بهره نمی گیرند و با آنها همکاری نمی کنند، بسیار تعجب برانگیز است. این مثلث طلایی آرسنال که در دوران طلایی این باشگاه نقشی کلیدی ایفاء کردند، همگی پس از پایان دوران فوتبالی خود به حرفه مربیگری در سایر تیمها روی آوردند.

دنیس برگ کمپ در کادر فنی باشگاه آژاکس فعالیت می کند؛ پاتریک ویرا در حال حاضر به عنوان سرمربی نیویورک سیتی در لیگ MLS مشغول به کار است، و البته پیش از آن هم مسئول آکادمی استعدادیابی تیم منچستر سیتی بود؛ و تیری آنری هم که مربی تیم جوانان آرسنال بود، پس از آنکه آرسن ونگر به او گفته بود که نمی تواند به طور همزمان هم مربی فوتبال باشد هم کارشناس برنامه های تلویزیونی، تابستان امسال از این باشگاه جدا شد. تیری آنری پس از جدایی از توپچی های لندن به عنوان کمک مربی روبرتو مارتینز در تیم ملی بلژیک مشغول به کار شد. امانوئل پتی درباره این مسئله به SFR Sport’s Le Vestiaire گفت:

از انتخاب برخی از بازیکنان فوتبال پس از بازنشستگی از دوران حرفه ای، بسیار تعجب می کنید. چند ماه پیش یعنی زمانی که هنوز ویرا برای مربیگری به لیگ MLS نرفته بود، با او صحبت کردم. نماینده باشگاه منچستر سیتی در آنجا حضور داشت. به او گفتم بسیار تعجب می کنم که منچستر سیتی به بازیکنی پیشنهاد همکاری داده که همه او را با آرسنال می شناسند و او بیشتر به درد آرسنال می خورد تا تیمی دیگر. این مسئله در مورد میکل آرتتا هم صدق می کند.

امانوئل پتی حرف هایش را اینگونه ادامه داد:

به نظرم در آرسنال یک حلقه گمشده ای وجود دارد زیرا بازیکنان دیگری هم دوران فوتبال خود را در این باشگاه گذرانده بودند اما در حال حاضر در تیم های دیگری مشغول به کار شده اند. مثل برگ کمپ در آژاکس، یا تیری آنری در تیم ملی بلژیک.

از بین این سه اسطوره باشگاه آرسنال، آنری و برگ کمپ قبلاً سابقه مربیگری داشته اند، اما پاتریک ویرا در این فصل اولین سال حرفه مربیگری را تجربه می کند و اتفاقاً نتایج بسیار درخشانی را هم با تیم نیویورک سیتی در لیگ MLS کسب کرد و این تیم را برای نخستین بار به مرحله پلی آف رقابتها هدایت کرد. امانوئل پتی که در فصل 98-1997 در کنار پاتریک ویرا قهرمانی در لیگ برتر انگلیس را تجربه کرد، در پایان گفت:

هافبک های بسیار زیادی بوده اند که بعداً مربیان خوبی شده اند. ویرا در میدان همیشه نقش یک رهبر را ایفاء می کرد. او به لحاظ شخصیتی هم فردی بسیار قابل احترام و دوست داشتنی است. مسئله دیگری که می تواند در دوران مربیگری هم به ویرا کمک کند، پست بازی او در زمین بود. ویرا در آرسنال یک کاپیتان ممتاز و بی نظیر بود.

2081