خواندنی های هفته دوازدهم بوندس لیگا؛ شیرها در قفس بایرن، شکار دورتموند توسط عقاب ها

خواندنی های هفته دوازدهم بوندس لیگا؛ شیرها در قفس بایرن، شکار دورتموند توسط عقاب ها

وبسایت رسمی برنامه نود - هفته دوازدهم بوندس لیگا با ادامه صدرنشینی لایپزیگ و نتایج متفاوت بایرن و دورتموند به پایان رسید. نگاهی متفاوت به بازی های هفته دوازدهم بوندس لیگا تقدیم به همه عاشقان بوندس لیگا

به گزارش وبسایت نود، در چارچوب هفته دوازدهم بوندس لیگا تیم یک برد قاطع دیگر را به دست آورد تا صدرنشینی خود را برای دومین هفته پیاپی قطعی کند، بایرن مونیخ نیز پیروز شد ولی باز هم نوبت سکته دورتموند و یک باخت دیگر برای یاران توخل فرا رسید. نگاهی خواهیم داشته به 9 بازی هفته دوازدهم بوندس لیگا که با جنجال های داوری به ویژه در بازی های مهم تر همراه بود.

فرایبورگ 1-4 لایپزیگ

توفان شرقی این بار از ثانیه 80 بازی وزیدن گرفت و نبی کیتا دروازه فرایبورگ را گشود. تیمو ورنر ورنر نیز دو گل دیگر در نیمه اول زد. مارسل زابیتسر اتریشی در این بازی یک گل زد و یک پاس گل داد اما امیل فورسبرگ سوئدی دو پاس گل فرستاد تا لایپزیگ تبدیل به اولین تیم تازه وارد تاریخ بوندس لیگا شود که در 12 هفته نخست حضور خویش در این لیگ، بدون باخت باقی بماند و رکورد 30 امتیاز را رقم بزند.

تیمو ورنر در این بازی فقط 2 شوت زد که هر دو شوت تبدیل به گل شد تا او 7 گله شود. تجربه نشان داده که برای بقا در بوندس لیگا، تیم ها معمولاً به حداقل 35 امتیاز نیاز دارند و اگر هدف لایپزیگ سقوط نکردن باشد، شاگردان هازل هاتل فقط به دو برد دیگر نیاز خواهند داشت!

هفتمین برد متوالی لایپزیگ که بهترین رکورد بردهای پشت سر هم در حال حاضر است، سومین باخت متوالی فرایبورگ با تک گلی که توسط فلورین نیدرلشنر به ثمر رسید. اولین گل وی با ضربه سر در پیراهن فرایبورگ

آینتراخت فرانکفورت 2-1 بوروسیا دورتموند

ژابولچ هوشتی مجارستانی ستاره این بازی بود که یک گل زد و یک پاس گل داد. هوشتی که از فوریه موفق به گلزنی نشده بود، طی چند هفته اخیر، هم به بایرن گل زده و هم به دورتموند! جالب این که چند ثانیه پس از گل تساوی پیر امریک اوبامیانگ، تیم فرانکفورت به گل دوم توسط هریس سفروویچ دست یافت.

با این که بیشترین تعداد بردهای دورتموند در تاریخ بوندس لیگا مقابل فرانکفورت بوده اما آنها هر دو بازی اخیر خویش مقابل فرانکفورت را با شکست پشت سر گذاشته اند.

این سومین برد خانگی پیاپی فرانکفورت مقابل دورتموند بود. عقاب ها برای اولین بار از سال 1993 توانستند در 3 بازی خانگی متوالی مقابل دورتموند پیروز شوند. هشتمین بازی متوالی بدون باخت خانگی عقاب ها

آینتراخت فرانکفورت در 6 بازی اخیر بوندس لیگا شکست نخورده است. نتایج عقاب ها تا اینجای فصل، بهترین شروع آنها در بوندس لیگا پس از فصل 93-1992 است. آنها تاکنون فقط 10 گل خورده اند که معادل با رکورد کمترین گل دریافتی فرانکفورت از فصل 91-1990 است. (تا پایان هفته دوازدهم)

هر 7 باخت تیم دورتموند در دوران توماس توخل در بازی های بیرون خانه بوده است. تنها اتفاق خوب برای شاگردان توخل در این بازی، گلزنی اوبامیانگ و یکه تازی وی در صدر جدول گلزنان بوندس لیگا با 13 گل بود. از 7 گل اخیر دورتموند در بوندس لیگا، 6 گل توسط اوبامیانگ زده شده است.

برای اولین بار در تاریخ بوندس لیگا، تیم دورتموند سه تعویض هم زمان انجام داد. پنجاهمین بازی آدریان راموس با پیراهن دورتموند در بوندس لیگا

لوکاس هرادتسکی دروازه بان فنلاندی فرانکفورت که متولد جمهوری چک است، بیشترین تعداد کلین شیت را در این فصل داشته است. (5 کلین شیت)

بایرن مونیخ 2-1 بایر لورکوزن

بایرن مونیخ در شبی که بازگشت اولی هوینس به کرسی ریاست باشگاه را جشن می گرفت، یک برد پر حرف و حدیث را مقابل لورکوزن به لطف نخستین گل بوندس لیگایی متس هوملس در پیراهن تیم جدیدش به دست آورد.

چهارمین برد خانگی متوالی بایرن مونیخ مقابل لورکوزن رقم خورد. لورکوزن طی 38 تقابل با بایرن در شهر مونیخ، فقط 3 بار پیروز شده است. لورکوزن طی 27 سال اخیر فقط یک بار در اکتبر 2012 توانسته در زمین بایرن به پیروزی برسد.

بایرن مونیخ هر 17 بازی اخیر بوندس لیگایی خود را که بلافاصله پس از مسابقه در لیگ قهرمانان، برگزار شده با پیروزی به پایان رسانده است. 16 برد طی 19 بازی رسمی خانگی اخیر برای باواریایی ها و 4 باخت طی 6 بازی اخیر بوندس لیگا برای لورکوزن

پس از کسب فقط 3 برد طی 7 بازی اخیر بوندس لیگا، زمزمه هایی مبنی بر جدایی زودتر از موعد کارلو آنچلوتی به گوش می رسد.

نیمکت نشینی جروم بواتنگ، آرین روبن، فرانک ریبری و آرتورو ویدال در بایرن و چیچاریتو در لورکوزن جالب توجه بود.

هاکان چالانوغلو در این بازی یک گل زد و 7 شوت به سوی دروازه بایرن روانه کرد. سومین گل هاکان در این فصل که معادل با کُل تعداد گل های او در فصل گذشته بوندس لیگا است.

ششمین گل بوندس لیگایی تیاگو آلکانتارا، اولین گل وی با ضربه سر در پیراهن بایرن بود. او هرگز بیش از دو گل در هر فصل نزده است.

بوروسیا مونشن گلادباخ 1-1 هوفنهایم

گلزنی یک بازیکن سوریه ای تبار یعنی محمود داهود برای گلادباخ  و در ادامه، گلزنی ندیم امیری بازیکن افغانی تبار هوفنهایم، حفظ رکورد شکست ناپذیری هوفنهایم در فصل جاری بوندس لیگا

از روزی که قرارداد آندره شوبرت با گلادباخ تمدید شده، این تیم 7 بازی متوالی را نبرده است. هوفنهایم نیز هرگز در هفته دوازدهم بوندس لیگا پیروز نشده!

اف.سی کلن 0-0 آگزبورگ

آنتونی مودست در این بازی 5 شوت زد ولی موفق به گلزنی نشد. ششمین بازی بدون باخت آگزبورگ مقابل کلن. جالب این که سرمربیان دو تیم در فصل 01-2000 در لیگ اتریش با یکدیگر هم بازی بودند.

در 4 بازی اخیر این دو تیم، فقط یک گل به ثمر رسیده است! آگزبورگ طی 312 دقیقه اخیر گل نخورده و کلن طی 6 بازی خانگی اخیر فقط 2 گل خورده است!

هشتمین بازی خانگی متوالی بدون باخت کلن و بهترین شروع این تیم در بوندس لیگا پس از 27 سال

هامبورگ 2-2 وردربرمن (دربی شمال)

هامبورگ با درخشش و دو گل میشائیل گرگوریچ به پیروزی مقابل برمن بحران زده الکس نوری نزدیک شد ولی در نهایت بازی به تساوی انجامید و هر 4 گل در نیمه اول به ثمر رسید. بدین ترتیب هامبورگ نتوانست که به سومین برد پیاپی در داربی شمال پس از 49 سال دست یابد.

سرژ نابری در هر 5 بازی بیرون خانه برمن گلزنی کرده و به رکورد اشتفان بومگارت بازیکن اسبق روستوک در فصل 96-1995 دست یافته است.

هامبورگ از 5 بازی خانگی فقط 2 امتیاز گرفته و برمن از 5 بازی بیرون خانه همین تعداد امتیاز! هامبورگ تنها تیم حرفه ای در دسته جات مختلف فوتبال آلمان است که هنوز در این فصل پیروز نشده!

اینگولشتات 1-1 وولفسبورگ

اینگولشتات با مایک والپورگیس مربی جدیدش بهتر شده و هفته قبل پس از 15 بازی، لطف گل موریتز هارتمن به پیروزی رسید هر چند که او در این بازی یک پنالتی را خراب کرد. گرگ ها به لطف درخشش دیگو بنالیو از شکست گریختند. بنالیو برای هشتمین بار موفق به مهار پنالتی در بوندس لیگا شد. دانیل کالیجوری پس از 30 بازی، برای وولفسبورگ گل زد.

بدترین شروع وولفسبورگ در لیگ از فصل 02-2001 ، هشتمین بازی متوالی خانگی بدون برد برای اینگولشتات. هر دو تیم فقط یک بار در این فصل برده اند.

شالکه 3-1 دارمشتات

آبی های اشرافی با درخشش شوپو موتینگ که یک گل زد، یک پنالتی خراب کرد و یک پاس گل داد، برد مهمی به دست آوردند تا دارمشتات در حسرت 27 ساله شکست دادن شالکه باقی بماند. دارمشتات پس از 5 سال، در 4 بازی رسمی پیاپی شکست خورد. نیلوفرهای آبی در این بازی برای اولین بار در فصل جاری، پیش افتادند.

عدم پیروزی دارمشتات در هیچ کدام از بازی های بیرون خانه در این فصل و هفتمین بازی متوالی بدون باخت شالکه

شالکه طی 12 بازی اخیر، 6 ضربه پنالتی را خراب کرده است. اولین گل مارسل هلر در سال 2016 و اولین گل کولاسیناچ در گلزنکرشن

هرتا برلین 2-1 ماینتس

وداد ایبیشویچ در روزی که 2 گل زد و صدمین گل بوندس لیگایی اش را تجربه کرد، یک کارت قرمز هم گرفت تا هرتا به ششمین برد پیاپی خانگی دست یابد. رکورد گلزنی وداد ایبیشویچ در بوندس لیگا باعث شد تا او از چا بوم کون عبور کرده و تبدیل به ششمین گلزن برتر خارجی در تاریخ بوندس لیگا و پنجاه و یکمین بازیکن باشگاه صدتایی های بوندس لیگا شود.

هرتا تنها باشگاه حرفه ای در دسته جات مختلف فوتبال آلمان می باشد که همه بازی های خانگی اش را در این فصل با پیروزی به پایان رسانده است. آرون سیدل بازیکن تیم دوم ماینتس، در نخستین بازی بوندس لیگایی موفق به گل کردن نخستین شوت بوندس لیگایی خویش شد.

کلیه آمار و ارقام از وبسایت رسمی مسابقات، opta و squawka مورد بهره برداری قرار گرفته اند.

محمدرضا شعاعی

4464