آمارهای خواندنی لیورپول - ساندرلند؛ یک تعویضی اجباری، اتوبوس دفاعی ساندرلند را پنچر کرد!

آمارهای خواندنی لیورپول - ساندرلند؛ یک تعویضی اجباری، اتوبوس دفاعی ساندرلند را پنچر کرد!

وبسایت رسمی برنامه نود - لیورپول در روزی که به اندازه بازی های قبل شناور نبود، یک برد ارزشمند دیگر را به دست آورده و از سد ساندرلند گذشت. نگاهی متفاوت به این بازی از دریچه آمار و ارقام

به گزارش وبسایت نود، لیورپول در هفته سیزدهم لیگ برتر با نتیجه 2-0 مقابل ساندرلند پیروز شد اما هواداران لیورپول بیش از این که از نتیجه بازی خوشحال باشند، بابت مصدومیت فیلیپه کوتینیو نگران بودند. جانشین کوتینیو در این بازی یعنی دیووک اوریگی موفق به گشودن دروازه ساندرلند سخت کوش شد و به مقاومت 75 دقیقه ای این تیم در آنفیلد خاتمه داد. مسابقه با ساندرلند، اولین بازی لیورپول پس از خبر خداحافظی استیون جرارد بود. استیو جی این بازی را از نزدیک تماشا کرد.

بدین ترتیب، رکورد شکست ناپذیری خانگی لیورپول مقابل ساندرلند در تاریخ لیگ برتر حفظ شده و به 16 بازی بدون باخت رسید. لیورپول طی 11 بازی اخیر لیگ شکست نخورده است.

ساندرلند طی 5 بازی اخیر خارج از خانه در لیگ برتر، 4 بار باخته و در هیچ کدام از این شکست ها، موفق به گلزنی نشده است.

جالب این که جیمز میلنر بیش از هر تیمی در لیگ برتر به ساندرلند گل زده است. او در این بازی هم ترک عادت نکرد و برای ششمین بار دروازه ساندرلند را گشود. میلنر با پیراهن 5 تیم مختلف به ساندرلند گل زده است. او با گل کردن پنالتی در دقیقه 90 این بازی، به تنهایی بیشترین گل زده مقابل ساندرلند را در تاریخ لیگ برتر به نام خویش ثبت کرد و یک گل از امیل هسکی پیش افتاد.

یورگن کلوپ برای اولین بار پس از 40 بازی، از ترکیب ثابت یکسان در دو بازی متوالی لیگ برتر استفاده کرد.

فیلیپه کوتینیو و روبرتو فیرمینو در این فصل لیگ برتر، 16 موقعیت گلزنی برای یکدیگر فراهم کرده و از این حیث بهترین زوج فصل جاری محسوب می شوند اما مصدومیت کوتینیو، استوریج و لالانا ممکن است که همه چیز را برای قرمزها خراب کند.

حضور بنیامین وودبرن یکی از جوانان با آتیه محصول آکادمی باشگاه لیورپول در زمین ولو برای دقایق کوتاه، تصمیم جالبی بود که توسط یورگن کلوپ اتخاذ شد.

ساندرلند در این بازی نتوانست به سومین برد پیاپی در لیگ برتر دست یابد. آخرین بار که چنین اتفاقی برای گربه های سیاه افتاده، به ماه می 2014 مربوط می شود.

77% مالکیت توپ برای لیورپول، 27 شوت برای لیورپول و فقط 6 شوت برای ساندرلند

ساندرلند در این بازی فقط یک شوت داخل چارچوب زد و تنها 125 پاس صحیح داد در حالی که تعداد پاس های صحیح لیورپول، 608 با دقت 87% بود.

جردن هندرسون کاپیتان لیورپول در روزی که جلوی چشم سلف خویش یعنی استیون جرارد بازی می کرد، عملکرد کم نظیری را ارائه داد. او یک پاس گل برای اوریگی فرستاد، 118 پاس با دقت پاس 91% و 6 پاس کلیدی برای هندو ثبت شد. او برای سومین بار در این فصل توانست بیش از 100 پاس سالم را طی یک بازی ارسال نماید. هیچ بازیکنی موفق نشده که بیش از یک بار در این فصل به این امر مهم نائل گردد. پس از کاپیتان لیورپول، بیشترین تعداد پاس در این بازی به دیان لاورن و ژوئل ماتیپ دو دفاع وسط قرمزها تعلق داشت به ترتیب با 95 و 79 پاس

مدافعان ساندرلند به جز یک ربع پایانی مسابقه بسیار خوب بازی کردند. جان اوشی، لامینه کونه و دیدیه اندونگ مجموعاً 26 دفع توپ، 4 تکل و 18 دوئل را به ثبت رساندند.

یورگن کلوپ پس از پایان بازی مدعی شد که ساندرلند دفاعی ترین تیمی بوده که در عمر خویش دیده است. صفحه رسمی لیورپول در یک شبکه اجتماعی برای اثبات این ادعا نوشت که بروید و تعداد لمس توپ های جرمین دفو درون محوطه جریمه لیورپول را حساب کنید! فیل نویل می گوید که اظهارات کلوپ، بی احترامی به ساندرلند بود اما دیوید مویس از عملکرد شاگردان خویش بسیار راضی!

شاید اگر کوتینیو مصدوم نمی شد، اوریگی اصلاً بازی نمی کرد. به هر حال، اوریگی به میدان رفت و گل زد و یک سورپرایز بزرگ برای کلوپ بود. از 6 گل لیگ برتری اوریگی، 5 گل به عنوان بازیکن تعویضی زده شده است. تنها دنیل استوریج، رایان بابل و کریستین بنتکه به عنوان یار تعویضی، گل های بیشتری را از اوریگی به ثمر رسانده اند. (6 گل) باید گفت که اوریگی به عنوان یک بازیکن تعویضی اجباری، دفاع اتوبوسی ساندرلند را متوقف کرده و در واقع این اتوبوس را پنچر کرد!

کمترین درصد تملک توپ در این فصل، به مسابقه تیم های برنلی و ساندرلند در مقابل لیورپول مربوط می شود. برنلی با 19.6% و ساندرلند در این بازی با 22.5% مالکیت توپ. عجیب این که در هر دو بازی، لیورپول تیم مقابل برنلی و ساندرلند بود.

کلیه آمار و ارقام از وبسایت رسمی مسابقات، opta و squawka مورد بهره برداری قرار گرفته اند.

4464