آرسنال 3-1 بورنموث؛ برد ارزشمند و حفظ فاصله در کورس قهرمانی

آرسنال 3-1 بورنموث؛ برد ارزشمند و حفظ فاصله در کورس قهرمانی

وبسایت رسمی برنامه نود - آرسنال با پیروزی 3-1 در خانه، فاصله اش را با رقبا در صدر جدول حفظ کرد.

به گزارش وبسایت نود، آرسنال بعد از سه تساوی در بازی های اخیرش، بالاخره رنگ برد را دید و موفق شد بورنموث را در خانه شکست دهد تا در آخرین روزهای ماه نوامبر به یک برد ارزشمند دست پیدا کند. آرسنال با این پیروزی ارزشمند، 28 امتیازی شد.

در دومین بازی روز یکشنبه از هفته سیزدهم لیگ برتر انگلیس، ارسنال در ورزشگاه خانگی خود با قضاوت مایک جونز میزبان بورنموث بود. بیش از 59 هزار نفر از نزدیک به نظاره این بازی نشستند. ترکیب دو تیم برای این مسابقه به شرح زیر بود:

ترکیب آرسنال:

چک؛ موستافی، کوشیلنی، دبوشی، مونرئال؛ ژاکا، الننی، اوزیل، چمبرلین، والکات، الکسیس سانچز

ترکیب بورنموث:

فدریچی، اسمیت، آکه، کوک، فرانسیس، آرتر، گاسلینگ، آدام اسمیت، کینگ، استانیسلاس، ویلسون

آرسنال که در سه بازی قبلی خود (شامل دو بازی در لیگ برتر و یک بازی در لیگ قهرمانان) مساوی کرده بود و باز هم به نظر می رسید ماه نوامبر گربیان تیم ونگر را گرفته است، بالاخره در این ماه به یک پیروزی در لیگ برتر دست یافت، آرسنال در این بازی خانگی، کار خیلی سختی برای پیروزی نداشت و باز هم با درخشش سانچز موفق شد حریفش را از پیش رو بردارد. آرسنال با این برد به رکورد دوازده بازی پیاپی بدون باخت در لیگ برتر رسید و رکورد شکست ناپذیری این تیم در تمامی رقابت ها هم به 19 رسید. بورنموث هم که در هر سه بازی قبلی خود مقابل آرسنال، شکست خورده بود باز هم در لیگ برتر با اختلاف دو گل بازی را به توپچی ها واگذار کرد.

دقیقه 12: اشتباه کوک در خط دفاع، در پاس به دروازه بان، با فرصت طلبی سانچز همراه شد، او با یک ضربه دقیق توانست دروازه فدریچی را خیلی زود باز کند تا تیمش با یک گل جلو بیفتد.

دقیقه 22: برخورد مونرئال با ویلسون در محوطه جریمه توسط جونز خطا تشخیص داده شد و یک پنالتی به سود میهمان گرفته شد. ویلسون پشت توپ ایستاد و برخلاف حرکت چک، توپ را وارد دروازه کرد تا بازی 1-1 مساوی شود.

توپچی ها با پنالتی ای که در این بازی به حریف دادند، برای اولین بار در تاریخ لیگ برتر، در دو بازی پیاپی خانگی، به تیم های حریف، پنالتی دادند. پیش تر، در بازی مقابل تاتنهام بود که کوشیلنی مرتکب خطای پنالتی شد و هری کین توپ را وارد دروازه کرد.

دقیقه 53: فشار نیمه دوم آرسنال باز هم خیلی زود به گل منجر شد، سانتر خوب مونرئال از جناح چپ با حضور موثر والکات همراه شد و این بازیکن انگلیسی با ضربه سر دروازه فدریچی را برای بار دوم فرو ریخت.

دقیقه 90: در حالی که بورنموث برای جبران گل خورده، جلو کشیده بود، آرسنال روی یک ضدحمله به گل بعدی رسید، کار از اوزیل آغاز شد، توپ در گوشه محوطه به ژیرو رسید، او هم در دهانه دروازه سانچز را صاحب توپ کرد و مهاجم شیلیایی کار را تمام کرد.

به این ترتیب آرسنال با کسب این برد خانگی، 28 امتیازی شد و جایگاهش را در رده چهارم مستحکم کرد. آن ها اکنون سه امتیاز با صدرجدول فاصله دارند. بورنموث هم با قبول ششمین شکست فصل، در رده یازدهم ایستاد.

2021