ویالی: پرورش مربیان بزرگ در خون یوونتوس است

ویالی: پرورش مربیان بزرگ در خون یوونتوس است

وبسایت رسمی برنامه نود - بازیکن سابق تیم ملی ایتالیا و باشگاه یوونتوس ذهنیت حاکم در این باشگاه و همچنین علاقه وافر مربیان ایتالیایی به کار در لیگ برتر انگلیس را توضیح داد.

به گزارش وب سایت نود، جیانلوکا ویالی مهاجم سابق بیانکونری که با گاتزا دلا اسپورت گفتگو می کرد، به شرح این مسئله هم پرداخت که چرا بسیاری از بازیکنان سابق یوونتوس بعد از دوران بازی خود به مربیان مطرحی در سطح فوتبال اروپا تبدیل شده اند.

فلسفه کاری در باشگاه یوونتوس

در تورین اصول کاری خاصی وجود دارد و این مسئله به شکل مسری است. در تورین فضایی وجود دارد که شما در زندگی و البته روی نیمکت به این فضا نیاز دارید. مشخصه اصلی باشگاه یوونتوس اینست که باید در این باشگاه سرتان را پائین بیندازید و کار خود را انجام دهید، و البته در هنگام پیروز شدن، باید متواضع باشید. در این باشگاه اهمیت مسئولیت به شما یاد داده می شود؛ شما در مسیر صحیحی قرار می گیرد تا توانایی خود را اثبات کنید، البته علاوه بر این باید تمام تلاش خود را به کار بگیرید. وقتی به چنین نقطه ای در حرفه خود رسیدید، می توانید هم پیروز شوید و هم به افتخار برسید. البته لذت بردن از پیروزی هرگز دوام طولانی نخواهد داشت زیرا شما باید در بازی بعدی هم پیروز شوید. اگر دقت کنید، در یوونتوس بعد از پیروزی مربیان بیشتر احساس آرامش می کنند تا لذت. این ژن همواره به شما منتقل می شود. مربی بزرگ باید مانند یک رهبر باشد، اما در عین حال بازیکنان دیگری را هم مثل رهبر تربیت کند تا ایده ها و ارزش های خود را هرچه بیشتر پرورش و گسترش دهد. آنتونیو کونته، زین الدین زیدان و من همگی یک رهبر بزرگ به نام مارچلو لیپی داشتیم.

پاسخ به انتقاد از بازی های خسته کننده یووه

در بارسلونا، آنها تصاویر ذهنی خاصی از زیبایی شناسی، زیبایی و تفریح دارند که شاید هم خیالی باشد، در حالیکه این مسائل در یوونتوس واقعاً به صورت عملی و در واقعیت وجود دارند. اعتراف می کنم که در طول سال های بسیار بسیاری که در یوونتوس بودم، هیچ کس به ما نگفت که امروز بازی خوبی انجام خواهی داد. و حتی هیچ کس نگفت که مطمئن باشید امروز پیروز خواهیم شد.

اشتیاق بازیکنان سابق یوونتوس برای مربیگری در انگلیس

همه بازیکنان تیم را مقدم بر خواسته های شخصی خود می دانستند و به درستی نمایندگان واقعی باشگاه و تیم یوونتوس بودند. مطمئن بودم که کونته روزی مربی خواهد شد. او معلمان بزرگی مثل جیووانی تراپاتونی، مارچلو لیپی و کارلو آنچلوتی داشت. نکته مهم در این باره اینست که او ظرفیت خودش را به خوبی شناخته بود. او در حال حاضر عملکرد بسیار خوبی در چلسی داشت و متوجه این مسئله شد که فوتبال انگلیس بسیار جذاب است، اما فوتبال جزیره به کلی متفاوت از فوتبال ایتالیاست. او باید ایده های خود را به فوتبال انتقال دهد اما در انجام کار باید اصلاحاتی را هم ایده هایش داشته باشد. یکی از اصول مهم در فوتبال انگلیس داشتن ستون دفاعی بسیار محکم و قوی است و با دفاع خوب می توانید پیش بروید. و به همین دلیل است که بسیاری از بازیکنان یوونتوس می توانند در ایتالیا مربیگری کرده و در آنجا تفاوت هایی را ایجاد کنند.

2081