جیمی ردنپ: جرارد باید فعلاً در کنار خانواده لذت ببرد نه مربیگری

جیمی ردنپ: جرارد باید فعلاً در کنار خانواده لذت ببرد نه مربیگری

وبسایت رسمی برنامه نود - هافبک سابق لیورپول معتقد است استیون جرارد باید هرچه زودتر در مورد آینده حرفه ای خود تصمیم بگیرد و در این زمینه تعلل نکند.

به گزارش وب سایت نود، استیون جرارد که هفته گذشته با دنیای فوتبال خداحافظی کرد، بلافاصله با پیشنهاد سرمربیگری میلتون کینز دانز مواجه شد اما از قبول آن خودداری کرد. وی دلیل این تصمیم را اینگونه توضیح داد که قبول پیشنهاد سرمربیگری برایش بسیار زود بوده است.

روز گذشته جیمی ردنپ هافبک سابق لیورپول به عنوان کارشناس برنامه Soccer AM در شبکه اسکای اسپورت به بررسی این موضوع پرداخت و اظهار داشت ممکن است بازگشت جرارد به عرصه فوتبال به عنوان مربی مدتی طول بکشد، اما قطعاً این اتفاق خواهد افتاد. وی در این باره گفت:

اصلاً قصد بی احترامی به باشگاه میلتون کینز را ندارم اما به نظرم در حال حاضر جرارد باید کمی از عرصه فوتبال دور باشد و بیشتر از بودن در کنار خانواده لذت ببرد. او باید اندکی از آرامش بعد از فوتبال خود لذت ببرد، اما باید توجه داشته باشد که این وقفه نباید خیلی طولانی باشد و شروع مربیگری او خیلی به تأخیر بیفتد.

ردنپ در ادامه با اشاره به اینکه افتخارات و قهرمانی های جرارد در دوران بازیگری هیچ تضمینی برای موفقیت او در عرصه مربیگری نخواهد بود، افزود:

عرصه مربیگری هم دشواری های خاص خود را دارد زیرا بسیاری از مردم تصور می کنند چون جرارد بازیکن بزرگی بوده، پس مربی بزرگی هم خواهد شد. اما حقیقت اینست که همیشه چنین مسئله صدق نمی کند. بسیاری از مربیان کار خود را خیلی زود شروع کرده اند. مثلاً به ژوزه مورینیو نگاه کنید، او هرگز در سطح اول فوتبال بازی نکرده و کار مربیگری خود را از سنین 21 یا 22 سالگی آغاز کرده است. پس او پشت پرده کار خود را آغاز کرده و این مسئله می تواند امتیاز و مزیت بسیار بزرگی برای این افراد باشد تا اینکه بازیکنی مثل جرارد که بلافاصله پس از پایان فوتبال به مربیگری روی می آورند.

وی در مورد تجارب مربیگری جرارد هم گفت:

البته این مسئله را می دانم که جرارد در چندین مقطع هم کارهای مربیگری را دنبال کرده است اما باز هم این دلیل نمی شود که او بلافاصله پس از دوران بازی، وارد عرصه مربیگری شود. شما دوره های مربیگری بسیاری را می بینید که افراد زیادی این دوره ها را پشت سر می گذارند و قصد دارند که مربی فوتبال شوند. مربی باید انتخاب کاملاً درستی داشته باشد؛ او به یک مدیر باشگاه نیاز دارد که به مربی اعتماد کامل داشته باشد. او باید منابع مالی و فرصت کافی را به مربی بدهد. چون شما پیش از اینکه مربی شوید، بازیکن بزرگی بوده اید؛ اما بعداً وقتی مدیر باشگاه مربی تیم خود را اخراج می کند، تمام اعتبار شما زیر سئوال می رود.

2081