اتفاق روز؛ قول رئیس فدراسیون جهانی بسکتبال درباره حجاب

اتفاق روز؛ قول رئیس فدراسیون جهانی بسکتبال درباره حجاب

وبسایت رسمی برنامه نود - رئیس فدراسیون جهانی بسکتبال قول داد که حضور بانوان بسکتبالیست محجبه ایرانی را مورد بررسی قرار دهد.

به گزارش سایت نود، موارتوره رئیس فدراسیون جهانی بسکتبال در پایان نشست خود با محمود مشحون رئیس فدراسیون بسکتبال ایران این رشته در لبنان، با دریافت نامه مسعود سلطانی‌فر، قول داد در نخستین نشست کمیته فنی فدراسیون جهانی بسکتبال موضوع حضور بانوان بسکتبالیست ایرانی با حجاب را مجددا مورد بررسی قرار داده و بزودی خبرهای خوشی از این موضوع برای زنان ورزش کار این رشته در ایران داشته باشد.

در این نشست محمود مشحون با اشاره به اقدامات ایران برای رفع تبعیض در این رشته برای بانوان مسلمان و اجازه شرکت آنها با حجاب اسلامی در بازیهای بین المللی از رئیس فدراسیون جهانی خواست فرصتی دوباره برای این موضوع ایجاد شود.

رئیس فدراسیون بسکتبال ایران در نشست خود با موارتوره ضمن تقدیم نامه وزیر ورزش گفت: سطانی‌فر به شخصه پیگیر حضور بانوان ایرانی با حجاب اسلامی در میادین ورزشی بین المللی است.

محشون به موارتوره گفت: وزیر ورزش از من خواسته است این موضوع که جزو حقوق دختران مسلمان کشورهای اسلامی است به اطلاع شما برسانم و بخواهم که برای رفع این مشکل هر اقدامی لازم می‌دانید انجام دهید.