پیش بازی لیورپول - ساندرلند؛ نبردی برای باز پس گرفتن صدر جدول

پیش بازی لیورپول - ساندرلند؛ نبردی برای باز پس گرفتن صدر جدول

وبسایت رسمی برنامه نود - لیورپول در هفته سیزدهم لیگ برتر به مصاف تیم پایین جدولی ساندرلند خواهد رفت.

به گزارش وبسایت نود، دیدار تیم های لیورپول و ساندرلند در چارچوب هفته سیزدهم لیگ برتر، ساعت 18.30 شنبه 6 آذر 1395 در ورزشگاه آنفیلد بندر لیورپول به قضاوت آنتونی تیلور برگزار خواهد شد. باز هم همان داور اهل شهر منچستر، قضاوت بازی لیورپول را بر عهده گرفته است. لیورپول پس از 3 برد پیاپی در لیگ برتر، در هفته گذشته یک تساوی بدون گل را مقابل ساوتهمپتون تجربه کرد تا کورس صدر جدول را به چلسی واگذار کند. هم اکنون قرمزها با 27 امتیاز پس از چلسی 28 امتیازی، در رده دوم جدول حضور دارند و کسب هر 3 امتیاز این مسابقه برای شاگردان یورگن کلوپ یک امر حیاتی محسوب می شود زیرا تیم های منچستر سیتی و آرسنال نیز به شدت در تعقیب لیورپول هستند.

اما اوضاع تیم ساندرلند کاملاً با لیورپول متفاوت است. گربه های سیاه با پیروزی 3-0 هفته گذشته مقابل هال سیتی، خود را از قعر جدول کنده و با 8 امتیاز به رتبه نوزدهم و یک پله بالاتر از سوانسی سیتی صعود کردند. شاگردان دیوید مویس هر دو بازی اخیر خود در لیگ برتر را با پیروزی به پایان رسانده و رفته رفته شرایط بهتری را به دست می آورند. آنها در صورت شکست لیورپول، ممکن است از جمع فانوس به دست ها جدا شوند. تقابل فصل گذشته این دو تیم در لیگ برتر  با کمپین اعتراضی هواداران لیورپول برای ترک ورزشگاه آنفیلد همراه شد که بلافاصله پس از این اقدام تماشاگرها، لیورپول بازی بُرده را با مساوی عوض کرد.

نکات آماری بازی:

لیورپول هرگز در لیگ برتر، مقابل ساندرلند در ورزشگاه آنفیلد شکست نخورده و 18 بازی خانگی متوالی بدون شکست لیورپول مقابل ساندرلند در کلیه رقابت ها ثبت شده است. گربه های سیاه طی 20 رویارویی اخیر با لیورپول فقط 2 بار پیروز شده و هرگز یک گربه سیاه واقعی برای قرمزها نبودند.

اما گربه های سیاه، خود یک گربه سیاه دارند و او کسی جز جیمز میلنر نیست که با پیراهن 4 تیم مختلف به ساندرلند گل زده و دنیل استوریج نیز طی 3 دیدار اخیر با ساندرلند، در 5 گل تیمش نقش مستقیم ایفا کرده است.

لیورپول طی 13 بازی اخیر خانگی در لیگ برتر شکست نخورده است. آنها طی 10 بازی خانگی اخیر، حداقل 2 گل را در 8 بازی به ثمر رسانده اند.

لیورپول طی چند فصل اخیر و 5 رویارویی با ساندرلند، هرگز بردهای راحتی را به دست نیاورده است. 2 مساوی و 3 برد با اختلاف یک گل در کارنامه قرمزها دیده می شود.

ساندرلند در صورت شکست لیورپول، برای اولین بار از ماه می 2014 موفق به کسب سومین برد متوالی در لیگ برتر خواهد شد. همچنین ویکتور آنیچبه در صورت گلزنی مقابل لیورپول، برای اولین بار به رکورد گلزنی در 3 بازی پیاپی لیگ برتر دست خواهد یافت.

وضعیت بازیکن های دو تیم:

دنی اینگس و آدام لالانا همچنان مصدوم بوده و با لیورپول تمرین نمی کنند اما جینو واینالدوم در خط هافبک قرمزها حضور خواهد داشت. لالانا فرصت رویارویی با تیم دوران کودکی اش را از دست داد اما فیلیپه کوتینیو در ترکیب لیورپول حضور خواهد یافت. همچنین حضور شیی اوجو و جو گومز در هاله ای از ابهام قرار دارد.

ساندرلند از حضور پدی مک نیر، فابیو بورینی و لی کترمول به علت مصدومیت و پاپی جیلوبوجی به علت محرومیت بی بهره بوده و حضور یان کرشهوف، سباستین لارسون، ویتو مانونه، جک رادوِل و جیسون دنایر در هاله ای از ابهام قرار دارد. خط حمله مخوف ساندرلند با زوج جرمین دفو-ویکتور آنیچبه و البته مصدومیت و غیبت جک رادوِل نقاط امیدواری ساندرلند برای این بازی هستند. استیون پینار نیز پس از پایان محرومیت، قادر به بازی برای ساندرلند بوده و احتمالاً جان اوشی به جای جلیوبوجی در قلب خط دفاعی تیم میهمان به میدان خواهد رفت. حتی گفته شده که دیوید مویس برای رویارویی با خط حمله آتشین لیورپول قصد دارد تا یک اتوبوس دو طبقه را جلوی دروازه تیمش پارک کند!

ترکیب احتمالی دو تیم:

پیش بینی نتیجه بازی:

4464