واکنش تاج به بیانیه AFC چیست؟

واکنش تاج به بیانیه AFC چیست؟

به گزارش "ورزش سه"، با بیانیه فدراسیون فوتبال آسیا به نظر می رسد برای دومین سال پیاپی دیدار میان تیم های باشگاهی دو کشور ایران و عربستان در زمین بی طرف برگزار خواهد شد.

مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال فصل گذشته به عنوان رئیس سازمان لیگ فوتبال ایران واکنشی متفاوت نسبت به این قضیه داشت. او در این باره گفت: اگر اختلاف حل شد بازی در ایران برگزار خواهد شد و در صورت اینکه ما مجبور باشیم در کشوری بی‌طرف بازی کنیم. ما این را قبول نداریم و این تصمیمی سیاسی است و اگر AFC پافشاری کند، مجبور هستیم در آخرین انتخاب از حضور در لیگ قهرمانان آسیا کناره‌گیری کنیم که این مورد شبیه اتفاقی باشد که مثلاً فردا کره شمالی و کره جنوبی به مصاف هم نروند و این تصمیم خطرناکی است.

تاج البته فصل گذشته مراجعه به فیفا را نیز یکی از راهکارهای در دسترس معرفی کرده بود: اگر AFC وارد این جریان شود و بخواهد بازی را در کشوری بی‌طرف برگزار کند پای در راه خطرناکی خواهد گذاشت و این مشکل به بازی‌های ملی هم کشیده خواهد شد و باید این مشکل از طریق فدراسیون‌ها برطرف شود در غیر این صورت ما از طریق فیفا این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

رئیس پیشین سازمان لیگ که حالا نفر اول فدراسیون فوتبال و تصمیم گیرنده نهایی به شمار می رود، واکنشی تند نسبت به این قضیه داشته است. هر چند فصل گذشته در نهایت با رای AFC و تصمیم مدیران وقت فدراسیون فوتبال تیم های ایرانی و عربستانی در زمین بی طرف به میدان رفتند، اما اکنون تاج به عنوان تصمیم گیرنده نهایی باید در این باره تصمیم بگیرد و باید دید که آیا از موضع خود در گذشته کوتاه خواهد آمد یا خیر.