بررسی وضعیت گروه های لیگ قهرمانان اروپا در پایان دور پنجم

بررسی وضعیت گروه های لیگ قهرمانان اروپا در پایان دور پنجم

وبسایت رسمی برنامه نود - بایرن مونیخ و منچستر سیتی با دوم شدن در گروه های خود، منتظر دو صدرنشین بخت برگشته در مرحله یک هشتم نهایی خواهند بود. 

به گزارش وب سایت رسمی برنامه نود، در پایان پنجمین بازی های مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا، 12 تیم صعود خود به دور بعد را مسجل کرده اند. بارسلونا و اتلتیکو مادرید هر دو جایگاه خود به عنوان تیم صدرنشین را تثبیت کرده اند در حالیکه رئال مادرید برای صدرنشینی باید از سد بروسیا دورتموند عبور کند. سویا هم در صورتی که بتواند لیون را شکست دهد، صعود می کند.

در اینجا به بررسی وضعیت گروه ها پرداخته ایم:

گروه A:

پاریسن ژرمن و آرسنال هر دو، 11 امتیازی هستند و پاریسی ها به دلیل مزیت بازی رو در رو صدر جدول را به خود اختصاص داده اند و برای حفظ این جایگاه تنها به یک پیروزی خانگی مقابل لودوگورتس نیاز دارند.

گروه B:

این نزدیک ترین گروه رقابت ها است که سه تیم نخست جدول تنها یک امتیاز با هم اختلاف دارند. بنفیکا با تفاضل گل بهتر بالاتر از ناپولی قرار گرفته و هر دو تیم در بازی آخر به مصاف هم خواهند رفت و بشیکتاش هم تنها یک امتیاز کمتر از آنها در رده سوم قرار گرفته و در صورت پیروزی در بازی آخر قطعاً صعود خواهد کرد.

گروه C:

تکلیف این گروه مشخص شده است. بارسلونا به عنوان تیم اول صعود کرد، سیتی دوم شد و مونشن گلادباخ و سلتیک هم به ترتیب در رده سوم و چهارم قرار گرفتند.

گروه D:

دیدار پایانی این گروه میان دو تیم بایرن مونیخ و اتلتیکو مادرید حالا تشریفاتی شده است. شکست عجیب شاگردان آنچلوتی مقابل روستوف باعث شد که آنها در رده دوم قرار بگیرند. تیم روستوف هم برای صعود به لیگ اروپا تنها باید از شکست مقابل پی اس وی آیندهوون اجتناب کند.

گروه E:

موناکو مطمئن است که به عنوان سرگروه صعود خواهد کرد و لورکوزن هم جایگاه دوم خود را تضمین کرده است. تاتنهام و زسکامسکو هم در هفته پایانی در ورزشگاه ومبلی برای کسب رتبه سوم رقابت خواهند کرد.

گروه F:

دورتموند صدرنشین و 13 امتیازی به همراه رئال مادرید 11 امتیازی، صعود خود را مسجل کرده اند. هر نتیجه ای به جز شکست در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو باعث صعود تیم آلمانی به عنوان سرگروه خواهد شد.

گروه G:

لسترسیتی با کسب پیروزی مقابل کلاب بروژ، 13 امتیازی شده و صعود خود به عنوان تیم اول را مسجل کرده است. ایکر کاسیاس و پورتو نیز باید در بازی آخر مرحله گروهی لستر را شکست دهند تا بالاتر از کپنهاگن صعود خود به دور بعد را مسجل کنند؛ هر نتیجه ای غیر از پیروزی، ممکن است به حذف پورتو منجر شود چرا که تیم دانمارکی تنها دو امتیاز کمتر دارد.

گروه H:

یوونتوس صعود کرده، اما هنوز صدر جدول را تضمین نکرده است. با اینحال، آنها در بازی آخر به مصاف دیناموزاگربی خواهند رفت که هنوز امتیازی کسب نکرده است. سویا هم 3 امتیاز بیشتر از لیون دارد و برای صعود باید از شکست با اختلاف 2 یا بیشتر اجتناب کند.

تیم هایی که صعود خود را مسجل کرده اند: ،،،،،،،،،،،

1771