نمازی: رفتن کلینزمن تاثیری روی کار من ندارد

نمازی: رفتن کلینزمن تاثیری روی کار من ندارد

امید نمازی در گفت و گو با خبرنگار "ورزش سه"، درباره برکناری یورگن کلینزمن از سرمربیگری تیم ملی آمریکا، تاثیر این اتفاق بر روند کاری خودش، رابطه خود با سرمربی جدید، شرایط تیم ملی فوتبال ایران و برخی مسائل دیگر صحبت هایی را انجام داد که ماحصل آن را در ادامه می خوانید:

جو سنگینی علیه کلینزمن به وجود آمد اگر نتایج بازی های تیم ملی آمریکا را دنبال کرده باشید، متوجه می شوید که در یک تورنمنت 8 تیمی این تیم با دو شکست شروع کرد که غیرمنتظره بود و جو سنگینی علیه کلینزمن به وجود آمد. در آمریکا همه به این باور رسیدند که نیاز به انجام تغییرات است و در نهایت هم کلینزمن برکنار شد.

کلینزمن رابطه خوبی با بازیکنان نداشت مشکل اصلی کلینزمن در تیم ملی آمریکا این بود که رابطه نزدیکی با بازیکنان نداشت. او به عنوان یک آلمانی هرگز نتوانست رابطه خوبی با بازیکنان آمریکایی برقرار کند و از این موضوع ضرر کرد. خوشحالم که مربی انتخاب شده این نقیصه را رفع می کند.

مربی جدید بازیکنان را می شناسد من شناخت خوبی از بروس آرنا دارم. او مربی است که بازیکنان را می شناسد و فکر می کنم با این مربی آمریکا می تواند نتایجی که می خواهد را کسب کند. دو بازی بعدی برای آمریکا بسیار باارزش است و اگر در این دو بازی نتایج خوبی بگیرند، دوباره به مسابقات برمی گردند.

با بروس آرنا از قدیم آشنایی دارم من از قدیم با بروس آرنا آشنایی داشتم. او سال های سال و در دورانی که من بازی می کردم، در لیگ حرفه ای آمریکا مربیگری کرده و بعدها که به مربیگری روی آوردم، همیشه با هم در تماس بودیم. در کانون مربیانی که عضو آن هستیم نیز با یکدیگر دیدار می کنیم و از نزدیک شناخت داریم.

رفتن کلینزمن تاثیری روی کار من ندارد رفتن کلینزمن تاثیری روی کار من در تیم ملی زیر 18 ساله های آمریکا نمی گذارد. من با فدراسیون آمریکا قرارداد دارم و از سوی دیگر با بروس آرنا نیز آشنا هستم و با هم امور را جلو می بریم. قطعا همکاری خواهیم داشت و مساله ایجاد شده در تیم ملی بزرگسالان تاثیری روی تیم های پایه نخواهد گذاشت.

تیم ملی ایران به جام جهانی می رود تیم ملی فوتبال ایران نتایج خوبی در راه جام جهانی 2018 کسب کرده است. نسلی که وارد تیم ملی شده، نسل خوبی است و با هدایت درست کی روش نتایج مطلوبی حاصل شده است. من شک ندارم این تیم به جام جهانی صعود می کند.

مشکلات دفاعی تیم ملی رفع شده است خوشبختانه تیم ملی ایران در ساختار دفاعی و هجومی عملکرد خوبی داشته و مشکلات دفاعی نیز به طور کامل برطرف شده است. باید در فوتبال پایه ها و باشگاه ها نیز بیشتر کار شود تا نسل آینده فوتبال ایران قدرتمند بماند.