پیش بازی سویا - یوونتوس؛ نبرد حیاتی برای قهرمان ها

پیش بازی سویا - یوونتوس؛ نبرد حیاتی برای قهرمان ها

وبسایت رسمی برنامه نود - دیدار حساس تیم های سویا و یوونتوس در چارچوب دور پنجم از مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا تعیین کننده تیم نخست این گروه است.

به گزارش وبسایت نود، در چارچوب پنجمین دور از مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا و از گروه H، سویا ساعت 23.15 سه شنبه 2 آذر 1395 در ورزشگاه سانچز پیزخوان شهر سویل، میزبان یوونتوس است و این بازی به قضاوت مارک کلتنبرگ برگزار می شود. سویا مدافع عنوان قهرمانی لیگ اروپا با پیروزی در این بازی، عملاً از این گروه صعود خواهد کرد و بدین ترتیب، هیچ شانسی برای تکرار قهرمانی در لیگ اروپا نخواهد داشت. از طرف دیگر، یوونتوس با 8 امتیاز در رده دوم جدول جا خوش کرده و لیون 4 امتیازی را در تعقیب خود می بیند. بیانکونری نیز برای صعود از این گروه می بایست به یک برد ارزشمند دست یابد.

بازی رفت این دو تیم به تساوی بدون گل رسید و در روزنامه های ایتالیایی انتقادات زیادی از نحوه بازی یوونتوس شد. پس از آن بازی، سویا هر 3 بازی بعد را با برد به پایان رساند. یوونتوس در هر دو بازی اخیر بیرون خانه در لیگ قهرمانان مقابل دینامو زاگرب و لیون پیروز شده است. شاید سویا به یک تساوی هم راضی باشد اما یوونتوس باید برای صعود و صدر نشینی گروه حتماً پیروز شود. شاگردان مکس آلگری در 12 بازی رسمی اخیر صاحب 10 برد شده اند ولی هنوز هم انتظارات را برآورده نکرده اند.

نکات آماری بازی:

تیم های ایتالیایی در 11 رویارویی اخیر با تیم های اسپانیایی در خاک اسپانیا، 10 بار باخته اند. فقط ناپولی توانسته در سال 2011 مقابل ویارئال پیروز شود.

سویا طی 13 بازی اخیر خانگی در لیگ قهرمانان، 10 بار پیروز شده است. آنها طی 8 بازی خانگی در فصل جاری لالیگا و لیگ قهرمانان، صاحب 7 برد شده اند.

سویا و لستر سیتی تنها تیم هایی هستند که هنوز هیچ گلی را در لیگ قهرمانان فصل جاری دریافت نکرده اند. البته آندولسی ها در 5 بازی اخیر لیگ قهرمانان هیچ گلی نخورده اند.

یوونتوس طی 22 بازی اخیر در لیگ قهرمانان، فقط 3 بار باخته که یکی از این 3 باخت در مقابل سویا در سال 2015 بوده و مدافع عنوان قهرمانی ایتالیا طی 6 بازی اخیر اروپایی شکست نخورده است.

وضعیت بازیکن های دو تیم:

 خورخه سامپائولی امیدوار است که مصدومیت سمیر نصری برطرف شود ولی احتمالاً مایکل کرون دلی و بنو ترمولیناس به علت مصدومیت این بازی را از دست بدهند.

مصدومیت گونزالو هیگواین و پائولو دیبالا باعث شده که آلگری این شانس را به مویس کین 16 ساله در بازی مقابل پسکارا بدهد تا او تبدیل به اولین بازیکن متولد سال 2000 به بعد باشد که در لیگ های معتبر اروپایی به میدان می رود. شاید کین در کنار مانژوکیچ در خط حمله بانوی پیر قرار بگیرد. احتمالاً آلگری از سیستم 3-3-4 استفاده می کند که در این صورت، شانس اضافه شدن الکس ساندرو به خط حمله زیاد است. بوفون، پیانیچ، کیلینی، مارکیزیو و دنی آلوز در بازی مقابل پسکارا استراحت کردند و انتظار می رود که دوباره در ترکیب اصلی یوونتوس حضور یابند. آندریا بارزالی، مهدی بن عطیه و مارکو پیاتسا نیز همچنان مصدوم هستند ولی محرومیت ماریو لمینا به پایان رسید.

ترکیب احتمالی دو تیم:

پیش بینی نتیجه بازی:

4464