خواندنی های آماری میدلزبورو - چلسی؛ شش، عدد مقدس آبی ها شد!

خواندنی های آماری میدلزبورو - چلسی؛ شش، عدد مقدس آبی ها شد!

وبسایت رسمی برنامه نود - چلسی یک برد ارزشمند دیگر را به دست آورد و در زمین تیم سخت کوش میدلزبورو با نتیجه 1-0 پیروز شد. نگاهی متفاوت به این بازی از دریچه آمار و ارقام

به گزارش وبسایت نود، دیدار تیم های میدلزبورو و چلسی در چارچوب هفته دوازدهم لیگ برتر با برتری 1-0 آبی ها و تک گل دیگو کاستا به پایان رسید تا ششمین برد و ششمین کلین شیت پیاپی شاگردان آنتونیو کونته در لیگ برتر و ششمین باخت پیاپی میدلزبورو مقابل این تیم رقم بخورد. جالب این که چلسی در هر 6 رویارویی اخیر با میدلزبورو، موفق به ثبت کلین شیت شده است!

چلسی طی 18 بازی لیگ برتری مقابل میدلزبورو فقط 2 بار باخته که هر دو باخت دقیقاً 10 سال پیش یعنی در سال 2006 اتفاق افتاد. میدلزبورو با ناکامی مجدد مقابل چلسی، همچنان در حسرت هشت ساله کسب دو برد خانگی متوالی در لیگ برتر به سر می برد.

ادن هازارد در این بازی برای صد و پنجاهمین بار در لیگ برتر به میدان رفت و یکی از بهترین های میدان بود. او در این 150 بازی توانسته 48 گل بزند و 31 پاس گل بدهد. ستاره بلژیکی فقط به دو گل دیگر نیاز دارد تا تبدیل به ششمین بازیکن 50 گله باشگاه چلسی در تاریخ لیگ برتر شود. هازارد در این فصل لیگ برتر، 7 گل زده که فقط یکی از گل های وی در بازی های خارج از خانه به ثمر رسیده است.

چلسی با ثبت ششمین کلین شیت پیاپی در لیگ برتر تبدیل به دهمین تیم در تاریخ این رقابت ها شد که به 6 برد متوالی یا بیشتر را بدون دریافت حتی یک گل به دست آورده است.

میدلزبورو پس از سوانسی، کمترین تعداد امتیاز را در فصل جاری لیگ برتر به دست آورده است. (بورو و ساندرلند 4 امتیاز و سوانسی 2 امتیاز در بازی های خانگی) همچنین این تیم بدترین خط حمله را در بازی های خانگی به خود اختصاص داده است.

دیگو کاستا در این بازی توانست دهمین گل خود در فصل جاری لیگ برتر را به ثمر برساند. او در 13 گل تیمش تأثیر مستقیم ایفا کرده و هیچ بازیکنی در گل های زده تیم خود، مؤثرتر از کاستا نبوده است. (10 گل و 3 پاس گل) مهاجم فوق العاده آماده چلسی در 10 بازی از 13 مسابقه اخیر این تیم در لیگ برتر، موفق به گلزنی شده است.

دیگو کاستا اولین بازیکن در فصل جاری لیگ برتر است که تعداد گل هایش دو رقمی می شود. او در 6 بازی از 7 مسابقه اخیر چلسی در بیرون خانه، موفق به گلزنی شده است. (7 گل در 7 بازی خارج از خانه اخیر در لیگ برتر)

میدلزبورو در 4 دیدار اخیر فقط یک بار پیروز شده اما نمی توان به شاگردان آیتور کارانکا بابت این مسئله خرده گرفت زیرا 3 بازی آنها در مقابل آرسنال، منچستر سیتی و چلسی بوده است. از طرف دیگر، بورو طی 11 بازی اخیر در کلیه رقابت ها، فقط یک برد مقابل بورنموث داشته و از این دریچه، می توان به کارانکا خرده گرفت!

بازگشت گاستون رامیرز به ترکیب اصلی و نیمکت نشینی مجدد استیوارت داونینگ از تصمیمات مهم آیتور کارانکا سرمربی میدلزبورو بود. گاستون رامیرز و آلوارو نگردو بازی بسیار خوبی را در خط حمله بورو ارائه دادند.

آنتونیو کونته در 6 بازی اخیر چلسی، از 11 بازیکن بدون تغییر استفاده کرده است. شاید کمتر کسی فکر می کرد که ویکتور موزس، سزار آزپیلیکوئتا و مارکوس آلونسو تبدیل به مهره های بی بدیل چلسی در این فصل شوند. حاصل این چیدمان کونته و سیستم 3-4-3، بسیار جالب است؛ 6 بازی، 6 برد، 16 گل زده و صفر گل خورده! 6 بازی، 6 برد، 6 کلین شیت، 6 برد متوالی مقابل میدلزبورو، 6 کلین شیت متوالی مقابل میدلزبورو، به راستی که 6 عدد مقدس آبی ها شد البته فقط برای آبی های لندن!

527 پاس صحیح برای چلسی و دقت 85%، 365 پاس صحیحی برای میدلزبورو و دقت 81%

میدلزبورو 6 بار در داخل محوطه جریمه حریف اقدام به شوتزنی کرد ولی فقط یکی از شوت های یاران کارانکا در چارچوب دروازه تیبو کورتوا بود.

7 بازیکن از 22 بازیکن اصلی دو تیم، اسپانیایی بودند! از مجموع 26 شوت در این بازی، 15 شوت توسط بازیکنان اسپانیایی این دو تیم زده شد!

بیشترین تعداد پاس در این بازی؛ سزار آزپیلیکوئتا، انگولو کانته و نمانیا ماتیچ به ترتیب با 79، 77 و 66 پاس

آنتونیو کونته می گوید که چلسی باید یاد بگیرد که چگونه بازی را بکُشد و پیروز شود! به نظر می رسد که افکار او در حال «مورینیویی شدن» پیش می رود.

آداما ترائوره در این بازی 12 دریبل زد که بیشترین تعداد دریبل یک بازیکن در یک مسابقه از فصل جاری لیگ برتر است. کل تعداد دریبل های تیم میدلزبورو در این بازی، 19 دریبل بود که 12 دریبل توسط ترائوره انجام شد!

ادن هازارد 6 موقعیت گل برای هم تیمی های خود ایجاد کرد که بیشترین بیشترین تعداد موقعیت خلق شده توسط وی در یک بازی، پس از می 2015 است.

کلیه آمار از وبسایت رسمی مسابقات، opta و squawka مورد بهره برداری قرار گرفته اند.

4464