خواندنی های آماری کریستال پالاس - منچستر سیتی؛ شکار عقاب ها توسط مرد مغضوب پپ

خواندنی های آماری کریستال پالاس - منچستر سیتی؛ شکار عقاب ها توسط مرد مغضوب پپ

وبسایت رسمی برنامه نود - منچستر سیتی در هفته دوازدهم لیگ برتر دست به یک کار بزرگ زد و تیم چغر کریستال پالاس را در لندن شکست داد.

به گزارش وبسایت نود، دیدار تیم های کریستال پالاس و منچستر سیتی در هفته دوازدهم لیگ برتر با برتری 2-1 شاگردان پپ گواردیولا خاتمه یافت. شاید کمتر کسی فکر می کرد که یحیی توره حتی یک دقیقه برای سیتی به میدان برود، اما او نه تنها در ترکیب اصلی قرار گرفت بلکه هر دو گل سیتیزن ها را درون دروازه تیم میزبان قرار داد تا یک بازگشت شکوهمند را به میادین جشن بگیرد. حال باید دید که آیا نزاع پیدا و پنهان وی با پپ خاتمه خواهد یافت یا خیر. اولین «دو گله» توره با پیراهن سیتی از می 2015

کریستال پالاس طی 9 رویارویی اخیر با منچستر سیتی در لیگ برتر، متحمل 8 شکست شده و تنها پیروزی آنها در آوریل 2015 رقم خورده است. اگر بازی ها در نیمه اول به پایان می رسید، اکنون پالاس تیم بیستم جدول لیگ برتر بود. سیتیزن ها در این بازی نتوانستند یک کلین شیت را ثبت کنند تا تعداد کلین شیت های آنها در 7 بازی اخیر لیگ برتر مقابل پالاس در عدد 5 باقی بماند.

نکته عجیب این که باز هم کانور ویکام دروازه منچستر سیتی را گشود و تنها گل عقاب ها را در این بازی به ثمر رساند. او بیش از هر تیمی در لیگ برتر، به منچستر سیتی گل زده است. (4 گل) ویکام برای دومین بار در این فصل، به عنوان بازیکن ذخیره موفق به گلزنی شد.

ویلفرد زاها در دیدار مقابل سیتی برای چهارمین بازی متوالی، پاس گل داد. مجموع پاس های گل زاها تا پایان هفته دوازدهم فصل جاری لیگ برتر (5 پاس گل) از مجموع پاس های گل وی در کل سه فصل گذشته، بیشتر بوده است. او در 3 فصل قبل، جمعاً 3 پاس گل داده بود!

داوید سیلوا در چند فصل اخیر، هر گاه در ورزشگاه اتحاد مقابل کریستال پالاس به میدان رفته، موفق به گلزنی شده ولی پای او هرگز در ورزشگاه سلهرست پارک به گل باز نشده است. این ملی پوش اسپانیایی باز هم ترک عادت نکرد و یک بار دیگر در امر گلزنی مقابل پالاس در زمین حریف ناکام ماند.

پنجمین باخت متوالی و ششمین بازی پیاپی بدون برد کریستال پالاس در لیگ برتر رقم خورد. عقاب ها از جام اتحادیه نیز حذف شدند، در 17 بازی اخیر حتی یک کلین شیت هم نداشتند و تنها برد آنها در 8 بازی اخیر در کلیه رقابت ها، مقابل ساندرلند بوده است. ساندرلند در این فصل جور استون ویلای فصل گذشته را می کشد و دل هیچ تیمی را نمی شکند! شاگردان آلن پاردیو تنها تیم لیگ برتر محسوب می شود که موفق به ثبت کلین شیت در این فصل نشده است.

کوین دی بروینه در این فصل عزمی جزم برای کسب عنوان «آقای پاس گل» دارد. او هفتمین پاس گل خود در این فصل لیگ برتر را ارسال کرده و در مسیر تصاحب تاج و تخت مسوت اوزیل گام بر می دارد. از روزی که دی بروینه با پیراهن سیتی به لیگ برتر برگشت، تنها مسوت اوزیل توانسته بیش از او پاس گل بدهد. 19 پاس گل برای اوزیل و 16 پاس گل برای دی بروینه در این بازه زمانی به ثبت رسیده است.جالب این که اولین بازی ملی پوش بلژیکی با پیراهن منچستر سیتی در لیگ برتر، مقابل همین کریستال پالاس بود.

سرخیو آگوئرو پس از نیمکت نشینی در تیم ملی، بازی خوبی را در این بازی انجام نداد و یک گل نزن بود. او که بیش از هر بازیکن دیگری در فصل جاری لیگ برتر، گل های 1-0 زده (5 بار)، این بار به چنین توفیقی دست پیدا نکرد.

گل نخست یحیی توره با یک شوت خارج از محوطه جریمه به ثمر رسید تا هفتمین گل دریافتی عقاب ها از بیرون محوطه جریمه در فصل جاری لیگ برتر باشد. هیچ تیمی در این فصل بیشتر از کریستال پالاس، گل های بیرون هجده نخورده است.

ونسان کمپانی مدافع منچستر سیتی باز هم مصدوم شد و از بازی بیرون رفت. به نظر می رسد که او و مصدومیت پیوندی نا گسستنی با یکدیگر داشته باشند. حضور باکاری سانیا به جای پابلو زابالتا هم یکی از تصمیمات جالب گواردیولا در این بازی بود ولی نه به اندازه جانشینی ایلی گوندوعان توسط یحیی توره. در این بازی، پپ 6 تغییر را در ترکیب اصلی تیمش ایجاد کرد.

منچستر سیتی در نیمه اول فقط یک شوت داخل چارچوب زد که همان یک شوت تبدیل به گل شد!

62% مالکیت توپ برای سیتی، 337 پاس سالم برای سیتی با دقت 75% ، 164 پاس سالم برای پالاس با دقت 59%

هر تیم به اندازه 50% تعداد شوت های داخل چارچوب به گل دست یافت. پالاس 2 شوت داخل چارچوب و یک گل زده، سیتی 4 شوت داخل چارچوب و 2 گل زده

در نبردهای تن به تن، نبردهای هوایی و تکل ها تیم کریستال پالاس دارای برتری آماری نسبت به منچستر سیتی بود ولی پاس های اشتباه عقاب ها به شدت بیداد می کرد.

دو دفاع کناری سیتی عملکرد بسیار خوبی داشتند؛ باکاری سانیا 10 دفع توپ، 2 تکل و 6 دوئل و اما آلکساندر کولاروف 6 دفع توپ، 3 تکل و 6 دوئل

آمار تعداد پاس ها در این بازی نا امیدکننده بود و بیشترین تعداد پاس به یحیی توره با 43 و سپس فرناندینیو و باکاری سانیا با 42 پاس تعلق یافت.

و باز هم کلودیو براوو یک گل بد خورد. او زاویه را خوب نبست و بدون شک در گل دریافتی سیتی مقصر بود هر چند که شانس آورد و یحیی توره در دقایق پایانی، پیروزی را به یاران پپ هدیه داد.

4464