خواندنی های آماری ساوتهمپتون - لیورپول؛ یک امتیاز، یک کلین شیت و دیگر هیچ!

خواندنی های آماری ساوتهمپتون - لیورپول؛ یک امتیاز، یک کلین شیت و دیگر هیچ!

وبسایت رسمی برنامه نود - لیورپول در هفته دوازدهم لیگ برتر از طراوت همیشگی برخوردار نبود و در یک بازی نزدیک، به تساوی بدون گل مقابل ساوتهمپتون دست یافت. نگاهی متفاوت خواهیم داشت به این بازی از دریچه آمار و ارقام

به گزارش وبسایت نود، دیدار تیم های ساوتهمپتون و لیورپول در هفته دوازدهم لیگ برتر به تساوی بدون گل انجامید تا شاگردان یورگن کلوپ صدر جدول را از دست بدهند. یکی از بهترین بازی های لیورپول در فصل گذشته، در ورزشگاه سن مری مقابل ساوتهمپتون بود که در چارچوب جام اتحادیه برگزار و با برتری 6-1 قرمزها خاتمه یافته بود. در آن بازی دیووک اوریگی هت تریک کرد ولی یورگن کلوپ ترجیح داد که در این مسابقه، وی را 90 دقیقه روی نیمکت قرار بدهد. سومین بازی متوالی بدون باخت ساوتهمپتون مقابل لیورپول در لیگ برتر رقم خورد که چنین آماری برای قدیس ها در مقابل قرمزها از آگوست 2000 تاکنون بی  سابقه بود.

با این که لیورپول در این بازی گل نزد و خط حمله اش نمره قبولی نگرفت اما بدون شک، خط دفاعی قرمزها با ثبت اولین کلین شیت پس از 12 بازی خارج از خانه در لیگ برتر، کارنامه موفقی داشت.

فیلیپه کوتینیو که در سه بازی از 4 سفر اخیر لیورپول به سن مری گل زده بود، در این بازی نمایش خوبی نداشت و موفق به گلزنی نشد. خستگی ناشی از سفر طولانی از آمریکای جنوبی به وضوح در ساق های کوتینیو قابل رؤیت بود.

لیورپول پس از 3 برد پیاپی، سر انجام متوقف شد. قرمزها طی 13 بازی اخیر در کلیه رقابت ها شکست نخورده اند و در این 13 بازی، فقط تیم های منچستر یونایتد و ساوتهمپتون قادر به بسته نگهداشتن دروازه خود مقابل خط حمله مخوف لیورپول شده اند. لیورپول در 15 بازی رسمی این فصل، 40 گل به ثمر رسانده که بهترین رکورد این باشگاه طی قرن های 20 و 21 تا این مقطع فصل محسوب می شود. شاگردان کلوپ بیشترین تعداد برد در سال 2016 را مابین تیم های لیگ برتری به خود اختصاص داده اند. (16 برد)

آخرین برد ساوتهمپتون مقابل یک تیم صدر جدولی در لیگ برتر به سپتامبر 2013 مربوط می شد که همین لیورپول را شکست داده بود. پس از آن، قدیس ها در 7 مصاف با صدر جدولی ها به 4 تساوی و 3 باخت دست یافتند.

یورگن کلوپ در پایان بازی راضی به نظر می رسید و خیلی صادقانه گفت که انتظار بازی بدتری را از تیمش داشت. خستگی ملی پوش های لیورپول و سندروم بازی های ملی گریبان این تیم را نیز گرفت.

جردن هندرسون کاپیتان لیورپول اولین بازیکن در فصل جاری لیگ برتر است که از مرز 1000 پاس عبور کرد. او تا پایان هفته دوازدهم توانسته 1001 بار پاس بدهد. فرناندینیو با 890 پاس در رتبه دوم قرار دارد. دنی درینک واتر، پل پوگبا و انگولو کانته در رده های سوم تا پنجم هستند. هندرسون در این بازی با 79 پاس و دقت پاس 81%، بهترین پاسور زمین بود و پس از وی، دیان لاورن و ژوئل ماتیپ با 69 پاس قرار داشتند.

سادیو مانه هافبک سنگالی لیورپول یکی از بهترین بازیکنان تیمش در این فصل و در این بازی بود. اولین بازگشت او به سن مری و تقابل با تیم سابقش بسیار جالب بود.

ساوتهمپتون بدترین آمار گلزنی در نیمه اول بازی های این فصل لیگ برتر را به خود اختصاص داده است. قدیس ها فقط 8 گل در نیمه اول به ثمر رسانده اند.

لیورپول در 37 بازی نخست تحت رهبری کلوپ فقط یک بار به تساوی بدون گل دست یافت ولی طی 5 بازی اخیر، دو تساوی صفر-صفر مقابل منچستر یونایتد و ساوتهمپتون را تجربه کرده است.

ساوتهمپتون از حضور دوشان تادیچ به علت شکستگی بینی بی بهره بود و کلود پوئل ترجیح داد که یوردی کلاسی را روی نیمکت قرار بدهد. غیبت آدام لالانا مصدوم در خط حمله لیورپول به شدت احساس شد و لالانا بر خلاف مانه، نتوانست مقابل تیم سابق خود به میدان برود.

65% مالکیت توپ برای لیورپول، 2 شوت داخل چارچوب برای لیورپول و صفر شوت داخل چارچوب برای قدیس ها!

243 پاس صحیح برای ساوتهمپتون با دقت 66%، 537 پاس صحیح برای لیورپول با دقت 81%

تعداد شوت ها و سانترهای لیورپول دقیقاً 3 برابر تیم میزبان بود. 3 مهاجم لیورپول یعنی مانه، کوتینیو و فیرمینو هر کدام 3 شوت زدند. ژوزه فونته مدافع پرتغالی ساوتهمپتون با 6 دفع توپ، یک تکل و 6 دوئل بهترین بازیکن این میدان بود. به طور کلی، بازیکن های تدافعی هر دو تیم بسیار بهتر از سایر بازیکن های درون زمین ظاهر شدند.

4464