ویژه/ حکومت نظامی در هتل ماریوت کازان؛ سردار، قهرمان روز روسها+عکس

ویژه/ حکومت نظامی در هتل ماریوت کازان؛ سردار، قهرمان روز روسها+عکس

مهاجم ایرانی تیم روستوف، سوژه روز رسانه های روسیه ای است.

به گزارش کاپ، اگر نگاهی به اخبار فوتبال روسیه در این روزها انداخته باشید متوجه می شوید که یک ستاره ایرانی تیتر یک اکثر مطبوعات و خبرگزاری های روسی است. سردار آزمون مهاجم تیم ملی فوتبال کشورمان به واسطه اتفاقات اخیر به طرز شگفت انگیزی مورد توجه تزارها قرا رگرفته است.

از درخشش خیره کننده سردار مقابل اتلتیکو، شایعه شد که باشگاه هایی چون لیورپول، آرسنال و مارسی سخت به دنبال جذب این بازیکن هستند و حتی مذاکرات خود را هم با باشگاه روستوف آغاز کرده اند و نمایندگان شان را عازم روسیه کردند. اما این اصل ماجرا نیست. سردار به خاطر انتقال پرحرف و حدیثش از روبین کازان به روستوف زیر ذره بین قرار گرفته است.

همه چیز از هفته قبل شروع شد جایی که باشگاه روبین کازان پیش از جدال با روستوف دوباره پرونده انتقال سردار را به جریان انداخت. آنها پس از شکست در فاز نخست پرونده انتقال آزمون، این بار با ارائه مدارک جدید اعلام کردند بازیکن ایرانی تیم روستوف در قراردادش دست برده و مرتکب خطای بزرگی شده است. در طرف مقابل وکیل سردار و همچنین مسئولین باشگاه روستوف اعلام کردند روبین کازانی ها فقط برای بهم ریختن تمرکز مهاجم ایرانی شان این کارها را انجام می دهند وگرنه هیچ مشکلی در انتقال سردار وجود ندارد.

دو روز پیش اعضای تیم روستوف به همراه سردار راهی کازان شدند. مطبوعات کازانی به طرز ویژه ای ستاره ایرانی را زیرنظر گرفتند. سردار هرجا که می رفت سوزه عکاسان می شد و چشم هایی مراقب او بودند. روز مسابقه فرا رسید. هتل ماریوت شهر کازان در تصرف خبرنگاران و عکاسان بود. یک اتفاق ویزه افتاده بود؛ دو افسر پلیس جلوی درب ورودی هتل روی یک میز نشسته بودند و مراقب اوضاع بودند.

خبرنگاران اعلام کردند که این دو افسر پلیس به خاطر پرونده سردار به آنجا آمده اند و قصد بازجویی از او و همچنین قربان بردیف، سرمربی وقت روستوف را دارند. هتل ماریوت بهم ریخته بود. شلوغ بود و پر از ازدحام. مردم هم حساس شده بودند. با یکدیگر پچ پچ می کردند یکی می گفت سردار یک کذاب است و دیگری او را تبرئه می کرد.

خبرنگاران وارد میدان شدند یکی از آنها به سمت کانتر دو افسر پلیس رفت و از آنها صراحتا پرسید از کی در هتل مستقر شدند؟ یکی از افسران اصلا پاسخی به این سوال نداد اما دیگری با کراحت گفت: خیلی وقت است اینجا معطل شده ایم.

خبرنگار باز هم سوال داشت این بار پرسید: شما برای سردار به اینجا آمده اید؟

افسر پلیس پاسخ داد: سردار؟ نمی شناسم. او چه کسی است؟

خبرنگار: او بازیکن تیم روستوف است اما تیمی که همان در این هتل حضور دارد.

افسر پلیس: نه. ما اصلا چنین کسی را نمی شناسیم و ماموریت ما ربطی به او ندارد.

در همین حین بود که آبی و زردپوشان روستوف از راه رسیدند. چند لحظه بعد قهرمان روز هم وارد شد. بله، سردار آزمون آمد. خنده به لب داشت و مطمئن بود. در کنارش یک مترجم هم حضور داشت. آنها خیلی سریع و بی اعتنا به اطرافیان خود به سمت آسانسور رفتند. نگاه یکی از خبرنگارها متوجه افسر پلیس بود او می خواست ببیند واکنش آنها به حضور سردار چیست.  و اما جواب: هیچ!

یک دختر جوان در لابی هتل نشسته بود و به اطرافیان نگاه می کرد. او درون لپ تاپ خود چیزهایی تایپ می کرد و دوباره نگاهش متوجه اطرافیان می شد.

ساعتی گذشت همه چیز محتاطانه بود و پر از استرس. وکیل باشگاه روستوف مدارم در حال رفت و آمد بود. نوبوآ، بازیکن تیم روستوف به همراه همسرش در لابی حضور داشتند. بورسولانو، مترجم سابق و مربی کنونی روستوف با لپ تاپش در حال آنالیز تیم روبین کازان بود. بازیکنان پس از دقایقی به پایین آمدند. سردار با هدفنی در گوش به سمت اتوبوس تیم رفت تا راهی ورزشگاه شود. هیچ کس جلوی او را نگرفت و او را بازجویی نکرد. یکی از نمایندگان باشگاه در هتل ماند و دقایقی با افسران پلیس صحبت کرد.

بازی در ورزشگاه کازان آرنا و در جوی که کاملا علیه سردار بود برگزار شد. عده ای از طرفداران روبین مهاجم قبلا محبوب خود را دروغگو خواندند و علیه اش بنرهایی آورده بودند. سردار 78 دقیقه بازی کرد و گلی هم به ثمر نرساند. ماجراجویی او با اعمال شاقه در کازان به اتمام رسید.

حالا پرونده دوباره باز شده و احتمال دارد که فیفا باز هم به این پرونده ورود کند. گرچه خود سردار، وکیلش و باشگاه روستوف از سلامت کار خود مطمئن هستند.