جام حذفی/ نیمه نهایی‌ها و فینال چگونه داربی می شود؟

جام حذفی/ نیمه نهایی‌ها و فینال چگونه داربی می شود؟

وبسایت رسمی برنامه نود - هشت تیم مرحله یک چهارم نهایی متعلق به چهار استان‌اند.

به گزارش وب سایت نود، مرحله یک شانزدهم نهایی برای استان خوزستان بسیار تلخ بود و سه نماینده این شهر که متعلق به اهواز، ماهشهر و مسجد سلیمان بودند از جام حذفی کنار رفتند.

قم و فومن هم نمایندگان خود را از دست دادند.

هم اکنون 8 تیم مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی به چهار شهر تهران(سه تیم)، اصفهان و تبریز( دو تیم) و گچساران تعلق دارند.

در مرحله یک چهارم نهایی همشهری ها کمتر به هم خورده اند و تنها شاهد یک داربی خواهیم بود؛ نفت تهران- استقلال.

با این حال در نیمه نهایی می تواند دو داربی شکل بگیرد اگر گسترش، ذوب آهن را شکست دهد و تراکتورسازی هم نفت و گاز گچساران را ببرد در نیمه نهایی شاهد داربی تبریز خواهیم بود.

در آنسو هم یک پای نیمه نهایی قطعا یک تیم تهرانی خواهد بود( استقلال یا نفت)، در صورتی در نیمه نهایی داربی تهران شکل می گیرد که سایپا بتواند سپاهان را حذف کند.

فینال چگونه داربی می شود؟

از آنجا که تیم های تهرانی در یک طرف جدول حضور دارند و تیم های تبریزی در طرفی دیگر امکان اینکه دو تیم تهرانی یا دو تیم تبریزی به فینال برسند وجود ندارد.

تنها در یک صورت فینال، داربی می شود؛ ذوب آهن و سپاهان فینالیست شوند.

در فصل گذشته در یک چهارم نهایی پراکندگی تیم ها کمتر بود و هشت تیم به تنها سه شهر تعلق داشتند؛ تهران( 5 تیم)، اصفهان( 2 تیم) و تبریز.

در نیمه نهایی دو تیم اصفهانی حضور داشتند و یک تیم از تبریز و استقلال از تهران. احتمال اینکه همان چهار تیم دوباره به نیمه نهایی بیایند وجود دارد.

مقایسه جام حذفی این دوره با فصل قبل نشان می دهد از 8 تیم حاضر در جام حذفی استقلال، سپاهان، ذوب آهن، تراکتورسازی، سایپا و نفت تهران در یک چهارم نهایی جام حذفی 95-94 هم حاضر بودند. تنها نفت و گاز گچساران و گسترش فولاد تبریز جای پرسپولیس و راه آهن را گرفته اند.

دیدار نفت تهران- استقلال هم دیدار تکراری دو فصل اخیر در یک چهارم نهایی است.

57189