پیش بازی دورتموند - بایرن مونیخ؛ روزهای سخت آنچلوتی در آلمان فرا رسیدند

پیش بازی دورتموند - بایرن مونیخ؛ روزهای سخت آنچلوتی در آلمان فرا رسیدند

وبسایت رسمی برنامه نود - از هفته یازدهم بوندس لیگا بوروسیا دورتموند به مصاف بایرن مونیخ خواهد رفت.به گزارش وبسایت نود، در حساس ترین بازی هفته یازدهم بوندس لیگا بوروسیا دورتموند میزبان بایرن مونیخ خواهد بود. این بازی از ساعت 21 روز شنبه با قضاوت توبیاس اشتیلر داور 35 ساله هامبورگی آغاز خواهد شد.

وضعیت دو تیمدورتموند: پس از 4 بازی ناکامی در کسب برد، تیم توماس توخل در هفته دهم بوندس لیگا توانست در زمین هامبورگ به بردی پرگل دست یابد. دورتموند هم اکنون و پس از گذشت 10 هفته از شروع بوندس لیگا با کسب 18 امتیاز در مکان پنجم جدول بوندس لیگا قرار گرفته است.بایرن مونیخ: تساوی مقابل هوفنهایم در هفته گذشته باعث شد بایرن مونیخ در صدر جدول با لایپزیگ در امتیاز 24 مساوی شود. تیم آنچلوتی تا هفته دهم بوندس لیگا شکستی را در کارنامه خود نمی بیند اما 3 بار مقابل حریفان متوقف شده و در صورتی که در بازی روز شنبه موفق به کسب 3 امتیاز بازی نشوند رقابت در بالای جدول فشرده تر خواهد شد.

غایبین بازی

دورتموند: اسون بندر، نون سوبوتیچ و اریک دورم مدت هاست به دلیل مصدومیت قادر به بازی کردن نیستند. مارکو رویس که پس از سپری کردن مصدومیتی 6 ماهه آماده بازی شده بود در تمرینات قبل از این دیدار از ناحیه پاشنه پا دچار مصدومیتی جزئی شد و از لیست بازیکنان دورتموند برای این بازی خارج شد. سباستین روده هم که دو هفته قبل آپاندیس خود را عمل کرد هنوز شرایط مطلوب برای حضور در میادین را پیدا نکرده است.بایرن مونیخ: آنچلوتی برای این بازی چند مهره کلیدی خود را در اختیار نخواهد داشت. آرتورو ویدال، آرین روبن و کینگزلی کومان به دلیل آسیب دیدگی در اردوی تیم های ملی خود این بازی را از دست داده اند. در این بین مصدومیت کومان جدی تر است و 2 ماه قادر به همراهی تیم نخواهد بود. دیگر بازیکن کلیدی که در این بازی نمی تواند بایرنی ها را همراهی کند خاوی مارتینز است که چند بازی اخیر به دلیل مصدومیت از میادین دور بوده است.

اظهار نظر مرییان دو تیم

توماس توخل:

شیوه بازی بایرن مونیخ با آنچلوتی شبیه رئال مادرید شده است. به قدرت و شدت در حرکات خود نیازمندیم. ما باید بسیار شجاعانه بازی کنیم و در هر لحظه از بازی باید فشردگی خود را حفظ کنیم. بایرن مونیخ شاید با حضور بواتنگ و هوملس در قلب خط دفاع باکیفیت ترین مدافعین میانی جهان را در اختیار داشته باشد. آنچلوتی بسیار آرام است و از این راحت تر نمی شد در بایرن مونیخ مربیگری کرد.

کارلو آنچلوتی:

یک بازی کلاسیک. در سال های اخیر این دو تیم همیشه برای قهرمانی در بوندس لیگا بازی کرده اند. برنامه بازی های ملی بسیار فشرده است. باید یک راه حل برای حفاظت از بازیکنان پیدا کنیم. تیم ما کاملا روی بازی متمرکز شده و به نظرم در وضعیت خوبی هستیم اما باید با ۱۰۰ توان خود بازی کنیم چون فقط در این حالت برنده خواهیم شد.

نکات ویژه بازی

♦ بایرن مونیخ در 7 بازی اخیر مقابل دورتموند شکست نخورده است (4 برد، 3 باخت)، آخرین باخت آن ها مقابل این تیم به بازی سوپرکاپ 2014 برمی گردد.♦ دورتموند در 26 بازی خانگی متوالی خود در بوندس لیگا شکست ناپذیر بوده (21 برد، 5 تساوی). بایرن مونیخ آخرین تیمی است که دورتموند را با 3 امتیاز ترک کرده است (آوریل 2015، 1-0).♦ بازیکنان بایرن مونیخ در 19 بازی آخر خود در بوندس لیگا موفق به گلزنی شده اند. آخرین تساوی بدون گل آن ها مارس 2016 مقابل دورتموند ثبت شده است.♦ دورتموندی ها در این فصل 12 بار دروازه خود را باز شده دیده و این در حالی است که بایرنی ها 6 بار دروازه خود را باز شده دیده اند.♦ بایرن مونیخ با 24 گل زده و دورتموند با 25 گل زده بهترین خط حمله های بوندس لیگا را در اختیار دارند. ♦ تیاگو آلکانتارا (1024) و یولین وایگل (885) بیشترین تماس با توپ را در بین بازیکنان بوندس لیگا تا هفته دهم داشته اند.♦ توماس مولر در این فصل بوندس لیگا تاکنون (682 دقیقه بازی) در گلزنی ناکام بوده است. مولر گلزنی های خود در بوندس لیگا را با گلزنی مقابل دورتموند در سال 2009 شروع کرد.♦ بماریو گوتسه در این بازی برای اولین بار پس از ترک بایرن مونیخ مقابل تیم سابقش به میدان خواهد رفت. او 73 بازی برای بایرن مونیخ در بوندس لیگا انجام داد و موفق به زدن 22 گل و ارسال 14 پاس گل شد.♦ متس هوملس برای دومین بار پس از ترک دورتموند رو در روی هم تیمی های سابقش قرار خواهد گرفت. هوملس در حضور 8.5 ساله اش در دورتموند در 309 بازی با پیراهن این باشگاه به میدان رفت. ♦ دو تیم قبل از این 94 بار در قالب رقابت های بوندس لیگا به مصاف هم رفته اند.♦ در دیدارهای قبلی 23 برد برای دورتموند ثبت شده و 42 برد هم برای بایرن مونیخ. 29 بازی دو تیم هم با تساوی خاتمه یافته است. ♦ لوتار امریش با 8 گل و گرد مولر با 14 گل در بازی های رو در رو، بهترین گلزنان دو باشگاه هستند.♦ میشائیل تسورک با 28 بازی و اولیور کان با 27 بازی باسابقه ترین بازیکنان تاریخ دو باشگاه در این بازی محسوب می شوند.

ترکیب احتمالی دو تیم 

7899