سپاهان در اراک به سختی به جمع ۸ تیم پیوست

سپاهان در اراک به سختی به جمع ۸ تیم پیوست

وبسایت رسمی برنامه نود -  تیم سپاهان با برتری مقابل میزبان اراکی‌اش به جمع هشت تیم برتر رقابت‌های جام حذفی راه یافت.به گزارش وبسایت نود ، تیم فوتبال سپاهان اصفهان در مرحله یک هشتم نهایی رقابت‌های جام حذفی فوتبال باشگاه‌های کشور میهمان آلومینیوم اراک بود. دو تیم از ساعت 13:30 امروز (جمعه) در ورزشگاه 15 هزار نفری امام خمینی (ره) به مصاف هم رفتند که پس از تساوی بدون گل در 90 دقیقه، بازی در وقت‌های اضافه با نتیجه 2 بر یک به سود سپاهان به پایان رسید.اکبر بختیاری در دقیقه 95 برای آلومینیوم اراک گلزنی کرد و گل‌های تیم سپاهان را هم جلال‌الدین علی‌محمدی در دقیقه 92 و پدرو اولیویرا در دقیقه 108 به ثمر رساندند. آلومینیوم در ثانیه‌های پایانی وقت‌های اضافه صاحب یک ضربه پنالتی شد و می‌توانست بازی را به تساوی بکشاند که دروازه‌بان سپاهان این پنالتی را مهار کرد.سپاهان با برتری در این دیدار و صعود به جمع هشت تیم پایانی، در مرحله یک چهارم نهایی باید به مصاف برنده دیدار نفت مسجدسلیمان و سایپا برود که این بازی هم در حال جریان است.

شرح بازی

دقیقه 1: تیم میزبان صاحب یک ضربه کرنر شد که مدافعان سپاهان نتوانستند ضربه ارسالی روی دروازه را به خوبی دفع کنند و در یک رفت و برگشت توپ به شکل نسبتاً خطرناکی از سمت دیگر باز هم به کرنر رفت.

دقیقه 8: شوت پای چپ بازیکن سپاهان از فاصله حدود 25 متری به آرامی در اختبار حسینی سنگربان آلومینیوم اراک قرار گرفت.

دقیقه 18: بازیکنان تیم اراک از سمت چپ به سمت دروازه سپاهان حمله ور شدند. پاس زمینی روح الله عرب به پورعلی رسید و او با یک پاس رو به عقب حامد بصیری را در محوطه جریمه در موقعیت شوتزنی قرار داد که مدافع سپاهان از پشت روی این توپ اثر گذاشت و این فرصت را از تیم میزبان گرفت. البته بازیکنان آلومینیوم اراک در این صحنه معتقد به خطای پنالتی از سوی مدافع سپاهان بودند.

دقیقه 19: رضا معقولی از فاصله بسیار دور شوت بسیار محکمی به سمت دروازه طلایی پوشان زد که امینی این شوت بسیار خطرناک را از زیر دیرک افقی دروازه بیرون کشید و به کرنر فرستاد.

دقیقه 24: ارسال بازیکن آلومینیوم از سمت چپ به شکل خطرناکی روی دروازه سپاهان فرود آمد اما این توپ از جلوی مهاجمین اراکی رد شد و نتوانستند از این فرصت استفاده کنند. 

دقیقه 29: اشتباه مدافع سپاهان که قصد داشت با ضربه سر توپ به دروازه بان پاس بدهد، و عدم هماهنگی بین دروازه بان سپاهان و مدافعین این تیم باعث شد تا توپ جلوی پای بازیکن آلومینیوم اراک بیفتد و این بازیکن توپ را به سمت دروازه خالی زرد پوشان شوت کرد که علی احمدی مدافع سپاهان با یک واکنش عالی توپ را با سینه دفع کرد و مانع از ورود توپ به دروازه خالی تیمش شد.

دقیقه 34: سپاهان صاحب یک ضربه کرنر شد که این ضربه را احسان حاج صفی به شکل سانتر روی دروازه میزبان فرستاد اما میر رسول حسینی توپ را با مشت از محوطه جریمه دور کرد.

دقیقه 35: وحید نعمتی ضربه آزاد تیم آلومینیوم را با پای چپ و به شکل خطرناکی روی دروازه فرستاد که مدافع سپاهان در دهانه دروازه با ضربه سر توپ را به کرنر فرستاد.

دقیقه 41: مدافعین آلومینیوم اراک در یک صحنه در دفع توپ دچار اشتباه شدند که توپ در اختیار عماد میرجوان قرار گرفت اما ضربه این مهاجم از روی خط محوطه جریمه از کنار دروازه به خارج رفت.

دقیقه 45: وحید نعمتی از جناح راست توپی را برای روح الله عرب که در موقعیت بسیار خوبی در محوطه جریمه سپاهان قرار داشت، ارسال کرد اما توپ از روی سر مهاجم آلومینیوم اراک رد شد تا این فرصت بسیار خوب هم برای میزبان از دست برود.

پایان نیمه اول

نیمه دوم

دقیقه 50: رضا معقولی قصد داشت از فاصله سی متری دروازه سپاهان را تهدید کند که امینی شوت بسیار آرام این بازیکن را به سادگی در اختیار گرفت.

دقیقه 52: احسان حاج صفی ضربه کرنر را به صورت سانتر روی دروازه آلومینیوم اراک فرستاد و رسول حسینی هم در خروج از دروازه اشتباه کرد تا توپ به میرجوان مهاجم سپاهان برسد اما دروازه بان تیم اراک بلافاصله توانست اشتباه خود را جبران کرد و توپ را در اختیار گرفت.

دقیقه 53: ارسال بهزادی کریمی روی دروازه آلومینیوم اراک به شکل خطرناکی با ضربه سر میرجوان از کنار دیرک عمودی تیم میزبان به بیرون رفت.

دقیقه 60: ارسال احسان حاج صفی از سمت چپ روی دروازه آلومینیوم بدون دخالت مهاجمان سپاهان به بیرون رفت.

دقیقه 64: رضا معقولی پاسی را پشت مدافعان سپاهان برای حامد بصیری فرستاد و این بازیکن در حالیکه هیچ مدافعی را پیش روی خود نمی دید، با یک ضربه دیدنی پای چپ دروازه سپاهان را تهدید کرد. در این صحنه امینی دروازه بان سپاهان با یک شیرجه عالی شوت کاپیتان آلومینیوم را دفع کرد.

دقیقه 69: سپاهان در فاصله حدود 25 متری صاحب یک ضربه آزاد شد که رسول نویدکیا این ضربه را بسیار زیبا به سمت دروازه تیم میزبان زد اما ضربه او با اختلاف اندکی از کنار دیرک عمودی دروازه حسینی به بیرون رفت.

دقیقه 71: خطای بازیکنان آلومینیوم در پشت محوطه جریمه خودی، یک ضربه آزاد در موقعیت بسیار عالی به سپاهان تقدیم کرد. در حالیکه همه نگاهها به حاج صفی و نویدکیا بود، طالب ریکانی از فاصله دورتر حرکت کرد و شوت بسیار سنگینی را با پای چپ به سمت دروازه آلومینیوم زد که توپ با برخورد به دیرک افقی به زمین برگشت.

دقیقه 80: داور مسابقه مجید بصیرت را از روی نیمکت تیم سپاهان اخراج کرد.

دقیقه 89: بازیکن آلومینیوم از سمت راست نفوذی را انجام داد و در حالیکه قصد داشت توپ را برای مهاجم تیمش ارسال کند، توپ او به شکل خطرناکی از بالای دروازه سپاهان به بیرون رفت.

دقیقه 2+90: توپ ارسالی اکبر بختیاری از درون زمین آلومینیوم در محوطه جریمه سپاهان روی سر ابوالفضل کمانی فرود آمد و در حالیکه دروازه بان سپاهان از دروازه خارج شده بود، به سختی توانست ضربه سر مهاجم آلومینیوم اراک را مهار کند.

وقت اضافه اول

گل اول سپاهان توسط جلال الدین علی محمدی

دقیقه 93: جلال علی محمدی پس از آنکه چند متری را پا به توپ پیشروی کرد، از پشت محوطه جریمه آلومینیوم اراک با یک ضربه پای چپ بسیار زیبا توپ را به گوشه بالای دروازه رسول میرحسینی فرستاد و سپاهان را از حریف پیش انداخت.

گل اول آلومینیوم اراک توسط اکبر بختیاری

دقیقه 95: درست یک دقیقه بعد از گل سپاهان، بازیکنان آلومینیوم در گوشه محوطه جریمه سپاهان صاحب یک ضربه آزاد شدند که این ضربه را کمانی روی دروازه سپاهان فرستاد و در بین راه اکبر بختیاری با تأثیری که روی توپ گذاشت، توپ را از بین پاهای امینی به گل تساوی تیمش تبدیل کرد.

وقت اضافه دوم

گل دوم سپاهان توسط پدرو هنریکه

دقیقه 109: حرکت پا به توپ سرلک در پشت محوطه جریمه باعث سردرگمی دفاع آلومینیوم شد و توپ را به گونه ای دفع کردند که توپ درست روی پای هنریکه نشست و این بازیکن تعویضی هم با یک شوت محکم از روی خط محوطه جریمه دروازه آلومینیوم را برای دومین بار باز کرد.

دقیقه 114: میزبان صاحب یک ضربه کرنر شد که ضربه ارسالی با دفع ناقص مدافعان سپاهان همراه بود تا رضا معقولی فرصت بسیار خوبی برای گلزنی داشته باشد اما شوت این بازیکن با بی دقتی و اختلاف بسیار زیاد از بالای دروازه به اوت رفت.

دقیقه 119: ضربه کرنر بازیکنان آلومینیوم اراک را رضا معقولی روی دروزاه ارسال کرد که مهدی امینی با خروج از دروازه توپ را به سختی در اختیار گرفت.

دقیقه 1+120: آلومینیوم اراک در نزدیکی نقطه کرنر سمت راست صاحب یک ضربه خطا شد و توپ ارسالی در شلوغی جلوی دروزاه سپاهان فرود آمد که در این صحنه موسی کولی بالی روی دروازه بان آلومینیوم که روی صحنه جلو آمده بود، خطایی مرتکب شد و داور نقطه پنالتی را نشان داد.

دقیقه 2+120: جهانگیر عسگری بازیکن تعویضی آلومینیوم اراک پشت ضربه پنالتی ایستاد و بهترین موقعیت برای گل تساوی آلومینیوم را از دست داد. ضربه عسگری به وسط دروازه سپاهان نواخته شد که امینی توپ را دفع کرد و توپ برگشتی هم توسط مدافعان سپاهان از منطقه خطر دور شد و داور هم پس از این صحنه پایان بازی را اعلام کرد.

خلاصه جام حذفی: آلومینیوم اراک ۱-۲ سپاهان

2020