جوانان در بازی های آسیایی جاکارتا

جوانان در بازی های آسیایی جاکارتا

به گزارش "ورزش سه"،  اقداماتی که تاثیر آن را در سال های آتی خواهیم دید. اقداماتی که علی کفاشیان آن را شروع کرد و مهدی تاج به دلیل درستی بودن راه آن را ادامه می دهد.

یکی از اقدامات شایسته فدراسیون فوتبال در سال های اخیر حمایت از تیم های پایه بوده که در نهایت منجر به صعود تیم ملی نوجوانان و جوانان به جام جهانی شد. بی شک صعود این تیم با برپایی چند مرحله اردو و چند بازی دوستانه به دست نیامده است. هر دو تیم پیش از حضور در مسابقات نهایی نزدیک به 2 سال در اردو بودند و در تورنمنت های  مختلفی حضور یافتند. تورنمنت هایی که منجر به بازی با تیم های بزرگ هم شد.

یکی از اشتباهات بزرگ ما در گذشته این بود که تیم های ملی نوجوانان و جوانان و حتی امید خیلی زود به حال خود رها می شدند . البته تیم ملی امید کمی طبیعی بود چرا که وارد رده سنی بزرگسالان می شدند اما تیم ملی نوجوانان و جوانان نه و کمتر دیده شد بازیکنان این دو تیم مراحل ترقی را یکی پس از دیگری طی کنند و در نهایت پیراهن تیم ملی بزرگسالان را برتن کنند. اما این بار فدراسیون فوتبال نمی خواهد تیم های ملی نوجوانان و جوانان را رها کند.

علی کفاشیان بعد از نشستی که با امیر حسین پیروانی داشته به او گفته فدراسیون فوتبال در نظر دارد بعد از بازی های جام جهانی زیر 20 سال در کره جنوبی این تیم را به بازی های آسیایی جاکارتا اعزام کند و در ادامه مقدمات حضور این تیم را در المپیک 2020 مهیا نماید. این یعنی حفظ تیم ملی جوانان در سال های آتی و این یعنی قرار دادن یک ویترین خوب در اختیار تیم ملی.

نه فقط تیم ملی جوانان - تیم ملی نوجوانان هم باید حفظ شود. این تیم بعد از بازی های جام جهانی تیم ملی جوانان خواهد شد. بعد تیم ملی امید و بعد تیم ملی بزرگسالان.  تیم ها حفظ شوند با تغییر نسل همواره یک تیم ملی خوب خواهیم داشت.

این اقدام فدراسیون فوتبال شایسته تحسین است. اقدامی که شاید برای اولین بار باشد که برای اجرایی شدنش برنامه ریزی شده. طبیعتا دستاوردهایی خواهد داشت که در آینده برای ما ملموس خواهد شد.