روبرتو کارلوس: مارسلو بهترین دفاع چپ دنیاست؛ خامس به احترام نیاز دارد

روبرتو کارلوس: مارسلو بهترین دفاع چپ دنیاست؛ خامس به احترام نیاز دارد

وبسایت رسمی برنامه نود - روبرتو کارلوس، پیشکسوت رئال مادرید در مراسمی در مورد دربی مادرید که شنبه آینده برگزار می شود صحبت کرد.

به گزارش وبسایت نود، روبرتو کارلوس با یادآوری دوران بازی خود گفت :

من بیشتر مهاجم بودم تا مدافع. برای یک بازیکن آماده سازی برای دربی با دیگر بازیها وجود دارد اما مسلما قبل از بازی به این فکر می کنی که بعد از آن چطور باید به خانه برگردی. شکست در دربی مثل شکست در فینال جام جهانی است. با توجه به عظمت حریف باید نگاه متفاوتی داشته باشی. هر چقدر کمتر ببازی بهتر است. فشار وجود دارد اما حس دربی آن قدر متفاوت است که توضیح در مورد آن مشکل است. برای دربی باید پنجشنبه، جمعه و دربی تلفن را قطع کنی. یادم است که وقتی بازی می کردم به ما از طرف باشگاه بلیط می دادند و از روز بازی مدام نزدیکان زنگ می زدند و بلیط می خواستند و در نهایت هم برخی را فراموش می کردم.  این بازی حائز اهمیت بسیاری است. از بیرون می توان اهمیت این بازی را درک کرد. قبلا و وقتی که بازی می کردیم اهمیت بازی را زیاد درک نمی کنیم.

مدافع چپ اسبق رئال مادرید در مورد شرایط رئال مادرید و اتلتیکو در آستانه دربی اظهار داشت :

رئال مادرید بهترین تیم دنیا و صدرنشین فعلی لالیگاست و می دانیم اگر پیروز شود فاصله اش با اتلتیکو به 9 امتیاز می رسد. مربی تیم را به خوبی آماده خواهد کرد هر چند که با توجه به بازیهای ملی هفته مهمی است. این لحظه برای باشگاه خیلی مهم است. می دانیم که انتخاب کردن مشکل است اما زیزو با هوش است و بهترین تصمیم را می گیرد. کروس و کاسمیرو  حضور ندارند اما در غیاب آنها بقیه بازیکنان به دنبال پیروزی خواهند بود. بازی کردن در ویسنته کالدرون مشکل است اما باید عملکرد خوبی داشته باشیم و تیم حریف را تحت تاثیر قرار دهیم.

روبرتو کارلوس به تمجید از مارسلو، کاپیتان دوم رئال پرداخت و گفت:

تیم ملی برزیل دفاع کناری های خوبی داشته است. کافو و من سبک متفاوتی از فوتبال را به وجود آوردیم. هر دوی ما حمله می کردیم. امروز برزیل فیلیپه و مارسلو را دارد. مارسلو بهترین دفاع چپ دنیاست و باعث می شود که فوتبال حقیقی تر شود. سعی می کنیم سیستمی در رئال ایجاد کنیم تا کارواخال و مارسلو بتوانند حمله کنند. امیدوارم مارسلو بهتر از من نباشد اما امیدوارم در رئال مادرید تاریخ سازی کند. از نظر من مارسلو در حال حاضر با تمامی احترام به فیلیپه، بهترین دفاع چپ حال حاضر دنیاست.

وی در مورد شرایط خامس رودریگز هم صحبت کرد:

اگر خامس آن قدر که می گویند بد است کاپیتان تیم ملی نبود. در موردش بحث وجود دارد اما در بهترین تیم دنیا بازی می کند. به احترام نیاز دارد. من هم زمانی نیاز داشتم تا مورد محبت قرار گیرم. مسلما خامس سعی می کند بهتر شود. باید به او باور داشته باشیم. گاهی مربی نیاز به خامس دارد، گاهی ایسکو و ... او تصمیم نهایی را می گیرد.

روبرتو کارلوس در مورد مودریچ بیان کرد:

رئال مادرید با او و بدون او تیم متفاوتی است. زیزو از نظر جایگیری تاکتیکی با او خیلی بهتر شده است. می تواند یک هافبک تن به تن باشد مثل زمان حضورش در انگلیس و در حضور کاسمیرو. او فانتزی فوق العاده ای دارد. بازیکن بسیار کاملی است. وقتی نبود جای خالیش حس می شد. نمی گویم که بقیه مهم نیستند اما وقتی بازی نمی کند جای خالیش حس می شود.

وی در مورد رونالدو هم صحبت کرد:

بازیکن بسیار باهوشی است. می داند که زمانی که نمی تواند گل بزند باید پاس گل بدهد. بهترین بازیکن دنیاست. او به دنبال فضاسازی است و به تیم فکر می کند. در فوتبال فعلی گلزنی مشکل است. کریستیانو فوق العاده کار می کند و یک رهبر درون تیم است. او هوش لازم را برای حرکت کردن دارد. من 68 گل زدم و او بیش از 350 گل و مردم باز هم از او بیشتر می خواهند. مقصر خودش است که این قدر گل می زند و همه را بدعادت کرده است!

کارلوس بازی شنبه را پیش بینی کرد :

بازی فوق العاده ای خواهد بود. مسلما دوست دارم ببریم اما حالا که در باشگاه هستم دیدگاه متفاوتی دارم. امیدوارم هواداران بدون خشونت لذت ببرند.

وی در مورد ترکیب رئال مادرید مقابل اتلتیکو هم صحبت کرد:

زیدان می داند که چه کار می کند و بازیکنان هم می دانند که او چه کار می کند. در کار مربی دخالت نمی کنم.

مدافع اسبق تیم ملی برزیل در مورد نقاط قوت رئال بیان کرد:

سخت است که بتوان در یک تیم بزرگ نقطه ضعف پیدا کرد. اتلتیکوی سیمئونه نشان داده که تیم قدرتمندی است. اگر زیزو این جا بود می گفت که نقاط ضصعف حریف چیست. هنوز فرصت تا بازی وجود دارد. رئال مادرید صدرنشین است. هر چقدر کمتر حرف بزنیم و بیشتر صحبت کنیم بهتر است. من فقط یک دربی را باختم. لحظات بی نظیری بودند. حتی جنگی که با هواداران اتلتیکو داشتیم. دوستان خوبی در  آن جا داشتیم. من معمولا قبل از بازیها با مادرم صحبت می کردیم و اگر صدای مادرم کمی عجیب بود حس می کردم که بازی مشکلی در پیش است.

1140