پرو 0-2 برزیل؛ فرار بزرگ قناری کوچک

پرو 0-2 برزیل؛ فرار بزرگ قناری کوچک

وبسایت رسمی برنامه نود - برزیل پس از شکست تحقیر آمیز آرژانتین در بلوهوریزونته، به میهمانی پرو رفت و یک پیروزی دیگر را به دست آورد.

به گزارش وبسایت نود، تیم ملی برزیل پس از 5 برد پیاپی در مسابقات انتخابی جام جهانی 2018 تحت هدایت تیته و تحمیل یک باخت تحقیر آمیز به آرژانتین، با بهترین روحیه ممکن به ورزشگاه ناسیونال شهر لیما سفر کرد تا انتقام شکست مقابل پرو در کوپا آمریکا 2016 را بگیرد. برزیل با 24 امتیاز در صدر جدول قرار داشت و با توجه به شکست اروگوئه مقابل شیلی، برد برزیلی ها به معنای فرار بزرگ در صدر جدول بود. پرو با 14 امتیاز، همچنان از شانس اندکی برای صعود به جام جهانی برخوردار است. ترکیب دو تیم به شرح زیر است:

پرو: گایزه، کورزو، راموس، رودریگز، لویولا، یوتون، آکینو، پولو، کاریو، کوئوا، گررو

برزیل: آلیسون، دنی آلوز،مارکینیوس، میراندا، فیلیپه لوئیز، کوتینیو، فرناندینیو، پائولینیو، رناتو آگوستو، گابریل ژسوس، نیمار

اولین فرصت خطرناک در دقیقه 6 توسط پرو خلق شد. حرکت ترکیبی کوئوا و کاریو درون محوطه جریمه برزیل و ضربه کاریو از زاویه بسته که به تیر مخالف برخورد کرده و به اوت رفت. یک هشدار جدی از سوی پرو به برزیل

حرکت پا به توپ انفرادی نیمار در دقیقه 9 باعث به هم ریختن خط دفاعی پرو شد. پاس به عقب نیمار و شوت سهمگین پائولینیو توسط دروازه بان پرو دفع شد. یک موقعیت عالی برای برزیل از دست رفت.

برزیل عرصه را بر پرو تنگ تر می کند. پاسکاری کوتینیو و رناتو آگوستو از جناح راست و سانتر روی دروازه پرو صورت گرفت ولی گابریل ژسوس چند میلی متر با لمس توپ فاصله داشت. توپ به شکلی بسیار خطرناک از عرض محوطه شش قدم پرو رد شد.

توپ و میدان در اختیار برزیل است ولی نیمار کاملاً در محاصره چندین مدافع حریف قرار دارد. ورزشگاه جو خاصی داشته و تماشاگران پرویی با شور و شعف خاصی تیم ملی کشورشان را تشویق می کنند.

دقیقه 35 ارسال توپ از جناح راست و ضربه سر فرناندینیو با اختلاف کم به اوت رفت. برزیل پس از چند دقیقه رکود، حمله خطرناکی را تدارک دید.

نیمه اول با مالکیت بیشتر برزیل و تساوی بدون گل به پایان رسید.

برزیل در نیمه دوم، شروعی توفانی داشت و فیلیپه کوتینیو در متن حملات سلسائو بود. سرانجام حرکات پا به توپ کوتینیو ثمر داد و در دقیقه 57، توپ او به گابریل ژسوس رسید تا با یک ضربه دقیق زمینی دروازه پرو را فرو بریزد. پرو 0-1 برزیل

رائول رودیاس مهاجم پرو که در کوپا آمریکا 2016 با دست دروازه برزیل را باز کرده و این تیم را حذف کرده بود، در دقیقه 60 برای پرو به میدان رفت.

نیمار هر گاه صاحب توپ می شود، در محاصره چند مدافع پرو قرار می گیرد. دفاع نحوه مهار نیمار را به همگان درس می دهد.

کرنر ارسالی پرو در دقیقه 71 و واکنش متزلزل آلیسون دروازه بان برزیل باعث شد تا پائولو گررو در موقعیت بسیار خوبی قرار بگیرد ولی او نتوانست روی توپ اثر بگذارد. یک دقیقه بعد، ضربه سر مهاجم پرو توسط آلیسون مهار شد. فشار حملات پرو هر لحظه بیشتر می شود.

بالاخره نیمار از کمند مدافعان پرو رها شده و یک شوت دیدنی را در دقیقه 75 از پشت محوطه جریمه می زند که ضربه اش به تیر افقی دروازه پرو ساییده شده و راهی اوت می شود.

اشتباه مدافع وسط پرو در دفع توپ باعث شد تا گابریل ژسوس صاحب توپ شده و با یک پاس عرضی به رناتو آگوستو، وی را در بهترین موقعیت قرار بدهد. بغل پای آگوستو از گایزه دروازه بان پرو عبور کرد و به تور دروازه نشست. دقیقه 78؛ پرو 0-2 برزیل

یک گل و یک پاس گل برای گابریل ژسوس 19 ساله؛ مطمئناً پپ گواردیولا برای دیدن او در ژانویه بی قرار تر شده است.

فشار حملات پرو در دقایق پایانی روی دروازه برزیل بی ثمر بود و در نهایت بازی با پیروزی سلسائو به پایان رسید.

4464