امیدهای اکوادور زنده ماند، پاراگوئه نا امید تر از قبل شد

امیدهای اکوادور زنده ماند، پاراگوئه نا امید تر از قبل شد

وبسایت رسمی برنامه نود - در دوازدهمین هفته از مرحله انتخابی جام جهانی 2018 در منطقه آمریکای لاتین، تیم های ملی فوتبال اکوادور و بولیوی موفق شدند بر میهمان های خود غلبه نمایند.

به گزارش وبسایت نود، تیم ملی فوتبال اکوادور با ارائه یک بازی برتر مقابل ونزوئلا موفق شد که «لا ویلاتینتو» را با حساب 3-0 شکست بدهد. بازی در نیمه اول نسبتاً پایاپای بود ولی اکوادور در نیمه دوم، کاملاً خود را به ونزوئلا تحمیل کرده و به ترتیب در دقایق 51، 83 و 86 توسط آرتورو مینا، میِر بولانیوس و انر والنسیا به گل دست یافت. هر چه از زمان بازی می گذشت، برتری اکوادور و آشفتگی خط دفاعی ونزوئلا افزایش می یافت. بدین ترتیب اکوادور با 20 امتیاز امیدهای زیادی برای صعود مستقیم به جام جهانی 2018 خواهد داشت ولی ونزوئلا هیچ شانسی ندارد. این بازی، پانصدمین برد تاریخ تیم ملی اکوادور در بازی های رسمی را رقم زد.

در یک بازی دیگر، تیم ملی بولیوی میزبان پاراگوئه بود. پاراگوئه که یک ماه قبل با شکست دادن آرژانتین در زمین حریف شگفتی ساز شده و امیدهای خود برای صعود به جام جهانی را زنده کرده بود، چند روز پیش، یک باخت عجیب 4-1 را مقابل پرو در خانه پذیرفت و با بدترین روحیه ممکن به بولیوی سفر کرد. شاگردان آرسه در دیدار مقابل بولیوی نیز حاصلی جز شکست 1-0 نداشتند. در حالی که بولیوی از دقیقه 60 با اخراج خوان والورده، ده نفره شده بود، در دقیقه 78 با گل به خودی گوستاوو گومز توانست هر 3 امتیاز این بازی را بگیرد و 7 امتیازی شود. این برد برای بولیوی هیچ ارزشی نداشت و این تیم عملاً هیچ شانسی برای صعود به جام جهانی 2018 ندارد. پاراگوئه نیز با پذیرفتن دومین باخت متوالی، همچنان در امتیاز 15 باقی ماند و شانس این تیم حتی برای صعود غیر مستقیم به جام جهانی نیز کمتر شد.

4464