شیلی 3-1 اروگوئه؛ پیروزی دلچسب در جهنم سانتیاگو با هنرنمایی الکسیس

شیلی 3-1 اروگوئه؛ پیروزی دلچسب در جهنم سانتیاگو با هنرنمایی الکسیس

وبسایت رسمی برنامه نود - تیم ملی شیلی در دوازدهمین بازی از مرحله انتخابی جام جهانی میزبان تیم قدرتمند اروگوئه بود. شیلی با ارائه یک فوتبال حساب شده، مقابل تیم میهمان پیروز شد.

به گزارش وبسایت نود، تیم ملی فوتبال شیلی در چارچوب هفته دوازدهم مرحله انتخابی جام جهانی 2018 روسیه در منطقه آمریکای لاتین، میزبان اروگوئه در ورزشگاه ناسیونال شهر سانتیاگو بود. اروگوئه با توجه به نتایج خوب اخیر و کسب 23 امتیاز، استرس زیادی برای این بازی نداشت ولی این بازی برای شیلی 17 امتیازی، بسیار حیاتی بود. بازگشت الکسیس سانچز به ترکیب اصلی لاروخا، امیدهای شاگردان خوان پیتزی را بسیار افزایش داد. اسکار تابارز با نشستن روی نیمکت اروگوئه، به رکورد 167 بار مربیگری تیم ملی کشورش دست یافت تا در کنار سپ هربرگر تبدیل به رکورد بیشترین حضور یک مربی روی نیمکت تیم ملی برسد. ترکیب اصلی دو تیم به شرح ذیل است:

شیلی: براوو، ایسلا، خارا، مدل، بوسژور، دیاز، ویدال، هرناندز، الکسیس، وارگاس، فوئنسالیدا

اروگوئه: موسلرا، کوتس، مکسی پریرا، گودین، گاستون سیلوا، آروالو، کارلوس سانچز، وسینو، آلوارو گونزالز، کاوانی، لوئیز سوارز

اروگوئه یک شروع توفانی در این بازی داشت و در 5 دقیقه نخست، دو فرصت صد در صد گلزنی توسط ادینسون کاوانی خراب شد. هر دو موقعیت با پاس های هنرمندانه لوئیز سوارز ایجاد شد.

سرانجام کاوانی و سوارز زهر خود را ریختند. اشتباه مارسلو دیاز هافبک شیلی و تحویل توپ به سوارز، بدین ترتیب پاس عمقی سوارز به کاوانی در محوطه جریمه شیلی رسید و او که به جز کلودیو براوو، بازیکی را در جلوی خود نمی دید، توپ را با یک ضربه زمینی درون دروازه شیلی قرار داد تا ورزشگاه غرق در سکوت شود. دقیقه 17؛ شیلی 0-1 اروگوئه

در ادامه بازی، مجدداً کاوانی روی دروازه شیلی خطرساز شد. برخورد بین براوو دروازه بان شیلی با کاوانی درون محوطه جریمه شیلی کاملاً مشکوک به پنالتی بود ولی داور چنین نظری نداشت.

پس از این اتفاقات، شیلی با تکیه بر حرکات الکسیس سانچز و آرتورو ویدال، به خود آمده و حملاتی را روی دروازه اروگوئه تدارک دید.

بازی بسیار خشن شده و برخوردهای شدیدی بین یاران دو تیم صورت می گیرد. ابتدا بازیکن شیلی به شدت به سوارز ضربه وارد کرده و بازی چند دقیقه متوقف می شود تا لوئیز سوارز مورد مداوا قرار گیرد. چند دقیقه بعد سوارز به علت زدن ضربه به یار حریف، کارت زرد می گیرد.

در آخرین دقیقه نیمه اول، الکسیس سانچز یک توپ را در میانه میدان گرفته و به ژان بوسژور در جناح چپ می دهد. ارسال بوسژور و ضربه سر ادواردو وارگاس درون دروازه فرناندو موسلرا آرام می گیرد. گل تساوی شیلی در آخرین لحظات نیمه اول و پایان این نیمه با تساوی 1-1

در نیمه دوم، هر چه که از زمان بازی می گذشت، شیلی بهتر بازی می کرد. لاروخا مزد بازی برتر خود را در دقیقه 60 گرفت و الکسیس سانچز با یک حرکت فوق العاده گل دوم تیمش را زد. در دقیقه 68، وارگاس یک فرصت عالی را در شش قدم اروگوئه از دست داد.

اروگوئه از دقیقه 70 به بعد، بهتر بازی کرد و ضربه سر وسینو یک فرصت عالی را نصیب تیم میهمان کرد که با واکنش عالی براوو، بی ثمر ماند.

مارسلو دیاز اشتباهش را با یک پاس عمقی کم نظیر برای الکسیس جبران کرد و الکسیس در محاصره دو مدافع حریف، ضربه نهایی را از زیر دستان موسلرا عبور داد. شیلی 3-1 اروگوئه در دقیقه 76

در نهایت چند فرصت خوب دیگر توسط دو تیم به ویژه الکسیس سانچز خراب شد و او نتوانست هت تریک کند. بازی با برتری 3-1 شیلی مقابل اروگوئه خاتمه یافت.

4464