پیش بازی پرو - برزیل؛ سلسائو در جستجوی فرار بزرگ در صدر جدول

پیش بازی پرو - برزیل؛ سلسائو در جستجوی فرار بزرگ در صدر جدول

وبسایت رسمی برنامه نود - تیم ملی فوتبال برزیل پس از یک برد قاطعانه مقابل آرژانتین و با روحیه بسیار خوب به میهمانی پرو می رود.

به گزارش وبسایت نود، مسابقه تیم های ملی پرو و برزیل در چارچوب دوازدهمین دور از مسابقات انتخابی جام جهانی 2018 روسیه در منطقه آمریکای لاتین، ساعت 5.45 صبح چهارشنبه 26 آبان 1395 در ورزشگاه ناسیونال شهر لیما برگزار خواهد شد. تیم ملی فوتبال برزیل پس از باخت به پرو در کوپا آمریکا 2016 و حذف زودهنگام از آن مسابقات، دچار زلزله بزرگی شد زیرا آن باخت موجب برکناری دونگا و روی کار آمدن تیته گردید که در نهایت، برزیلی ها از این تغییرات، دستاوردهای بزرگی را کسب کردند. برزیل با تیته به مدال طلای المپیک 2016 ریو رسید و هر 5 بازی اخیر در مرحله انتخابی جام جهانی 2018 را با قاطعیت پیروز شده است.

سلسائو هم اکنون با 24 امتیاز در صدر جدول گروه منطقه آمریکای جنوبی قرار داشته و در صورت شکست پرو، گام بزرگی را در مسیر راهیابی به جام جهانی 2018 بر خواهد داشت. اما پرو با 10 امتیاز کمتر از حریف یعنی 14 امتیاز در رده هشتم جدول گروه قرار گرفته است. البته فاصله تیم هشتم جدول یعنی پرو با تیم سوم یعنی کلمبیا فقط 4 امتیاز بوده و یک برد یا باخت، تغییرات عمده ای در جدول رده بندی به وجود خواهد آورد. پرو برای زنده نگهداشتن امید صعود به جام جهانی، نیاز به پیروزی مقابل برزیل دارد. شاگردان ریکاردو گارکا در بازی قبل، نیمه اول را با نتیجه 1-0 در زمین پاراگوئه باختند ولی در کمال تعجب، در نیمه دوم 4 گل را درون دروازه پاراگوئه قرار دادند که هر 4 گل ناشی از اشتباه های عجیب مدافعان تیم میزبان بود.

نکات آماری بازی:

طی 6 دیدار اخیر این دو تیم، 4 برد برای برزیل، یک مساوی و یک برد برای پرو ثبت شده است.

سه سفر اخیر تیم ملی برزیل به پرو در چارچوب مسابقات مقدماتی جام جهانی با دو مساوی 1-1 و یک برد 1-0 برای برزیلی ها همراه بوده است. آخرین برد برزیل در خاک پرو با تک گل کارلوس زاگو در سال 2000 رقم خورد.

پرو طی 6 بازی اخیر صاحب 3 برد، یک مساوی و 2 باخت شده است.

پرو از ژوئن 2004 تاکنون در هیج یک از بازی های بیرون خانه در مرحله انتخابی جام جهانی پیروز نشده است. آنها در زمین بولیوی با نتیجه 2-0 باختند ولی به علت استفاده بولیوی از بازیکن غیر مجاز، فیفا نتیجه بازی را 3-0 به سود پرو اعلام کرد تا اولین برد خارج از خانه پرو در مرحله انتخابی جام جهانی از سال 2004 به بعد ثبت شود .

وضعیت بازیکن های دو تیم:

ریکاردو گارکا سرمربی آرژانتینی تیم ملی پرو، یک چهره مشهور در فوتبال آمریکای لاتین است. او می خواهد پرو را برای اولین بار از سال 1982 به بعد، به جام جهانی برساند. پائولو گوئررو و کریستین کوئوا در خط حمله می توانند موجب آزار مدافعان برزیل شوند.

برزیل از مثلث مرگبار نیمار-کوتینیو-ژسوس استفاده خواهد کرد و دنی آلوز صدمین بازی ملی اش را برای سلسائو انجام می دهد. برزیلی ها روحیه بسیار خوبی در تمرینات دارند، نیمار در تمرینات بسیار خنده رو بوده و بازیکن های برزیل در اردوی خود، بیش از هر چیز به بازی های رایانه ای می پردازند.

ترکیب احتمالی دو تیم:

4464