پیش بازی آرژانتین - کلمبیا؛ نبرد مرگ و زندگی برای یاران مسی

پیش بازی آرژانتین - کلمبیا؛ نبرد مرگ و زندگی برای یاران مسی

وبسایت رسمی برنامه نود - تیم ملی فوتبال آرژانتین پس از پذیرش یک شکست سنگین مقابل برزیل، در شرایط روحی خوبی به سر نمی برد و در یک بازی مرگ و زندگی، میزبان کلمبیا است.

به گزارش وبسایت نود، دیدار تیم های ملی آرژانتین و کلمبیا در چارچوب دوازدهمین دور از مسابقات انتخابی جام جهانی 2018 روسیه در منطقه آمریکای لاتین، ساعت 3 بامداد چهارشنبه 26 آبان 1395 در ورزشگاه سان خوان دل بیسنتناریو شهر سان خوان برگزار می شود. آرژانتین که طی 6 بازی اخیر چه با لیونل مسی و چه بدون وی، پیروز نشده و یک شکست تحقیر آمیز را مقابل برزیل پذیرفته است، در حال حاضر با 16 امتیاز در رتبه ششم جدول منطقه آمریکای جنوبی قرار گرفته و حتی حضور این تیم در مرحله نهایی جام جهانی 2018 در هاله ای از ابهام قرار دارد. از طرف دیگر، کلمبیا هم اوضاع خیلی مطلوبی نداشته و طی 4 بازی اخیر فقط یک بار پیروز شده است. شاگردان خوزه پکرمن پس از تساوی بدون گل مقابل شیلی، با کسب 18 امتیاز در رده سوم جدول قرار گرفته اند. اختلاف امتیاز بین تیم های سوم تا هشتم جدول فقط 4 امتیاز می باشد.

کوچک ترین غفلت از سوی هر یک از این دو تیم، عواقب جبران ناپذیری همچون عدم صعود به جام جهانی را به همراه خواهد داشت به ویژه برای آرژانتین و ادگاردو بائوسا سرمربی این تیم که تحت شدیدترین فشار انتقادات قرار دارد. حتی پائولو فریتاس خبرنگار FOX Sports در آرژانتین مدعی شده که در صورت عدم پیروزی آلبی سلسته، امکان برکناری بائوسا ملقب به «ال پاتون» پس از 3 ماه حضور روی نیمکت تیم ملی وجود دارد. تقابل خوزه پکرمن سرمربی سابق تیم ملی آرژانتین با تیم ملی کشورش جالب توجه خواهد بود.

نکات آماری بازی:

طی 6 رویارویی اخیر این دو تیم از سال 2011 تاکنون، 3 برد و 2 مساوی نصیب آرژانتین شده و کلمبیا حتی یک برد را هم به دست نیاورده است.

آرژانتین در دو بازی اخیر، موفق به گلزنی نشده است.

آخرین رویارویی این دو تیم در مرحله انتخابی جام جهانی، با برتری 1-0 آرژانتین در سال 2015 به پایان رسید. در آخرین رویارویی این دو تیم، آرژانتین در ضربات پنالتی موفق به شکست کلمبیا در کوپا آمریکا 2016 شد.

در مسابقات انتخابی جام جهانی 2018، تیم ملی آرژانتین بدون مسی، فقط یک برد را در 7 بازی داشته ولی با مسی، طی 4 بازی به 3 برد رسیده است. داوید اوسپینا دروازه بان تیم ملی کلمبیا اعتقاد دارد که لیونل مسی را نمی توان مهار کرد.

کلمبیا طی 23 سال اخیر در زمین آرژانتین پیروز نشده و 19 سال از آخرین گل کلمبیا در خانه آرژانتین می گذرد. آخرین برد کلمبیا در زمین آرژانتین با نتیجه عجیب و تاریخی 5-0 رقم خورد ولی پس از آن، هرگز کلمبیا طعم برد را در زمین کشور همسایه نچشید. از سال 1993 به بعد، این دو تیم 11 بار با یکدیگر رو به رو شده که 7 برد برای آرژانتین و فقط یک برد برای کلمبیا به ثبت رسیده است.

تفاضل گل آرژانتین منفی است! (11 گل زده و 12 گل خورده)

آرژانتین طی 5 بازی خانگی اخیر به 3 برد، یک مساوی و یک باخت رسیده ولی کلمبیا طی 5 بازی اخیر خارج از خانه در کلیه مسابقات، به 3 برد، یک مساوی و یک باخت دست یافته است.

در رقابت های انتخابی جام جهانی 2018، تعداد گل های دریافتی کلمبیا در خارج از خانه دو برابر گل های دریافتی «لوس کافه تروس» در داخل خانه بوده است.

آرژانتین پس از بولیوی، بدترین خط حمله را در بین 10 تیم حاضر در مرحله انتخابی جام جهانی 2018 در منطقه آمریکای جنوبی در اختیار دارد. حتی تعداد گل های زده ونزوئلا نیز از آرژانتین بهتر است!

وضعیت بازیکن های دو تیم:

ادگاردو بائوسا احتمالاً دوباره به سیستم 1-3-2-4 باز می گردد زیرا سیستم 2-4-4 در بازی مقابل برزیل جواب نداد. لوکاس پراتو تک مهاجم آرژانتین است که جانشین گونزالو هیگوایین در نوک خط حمله می شود. لیونل مسی و آنخل دی ماریا پشت سر پراتو قرار می گیرند. همچنین اِوِر بانگا به خط هافبک برگشته و در سمت راست خط دفاعی، پابلو زابالتا جای خویش را به گابریل مرکاتو خواهد داد.

یری مینا و اسکار موریو دو دفاع وسط کلمبیا محروم بوده و پکرمن باید چاره ای برای بهبود خط دفاعی تیمش بیاندیشد. کلمبیا با حضور رادامل فالکائو، خوان کوادرادو، کارلوس باکا و حامس رودیگز خط حمله بسیار مخوفی دارد. باکا پس از استراحت در بازی مقابل شیلی، شانس زیادی برای حضور در این بازی دارد.

ترکیب احتمالی دو تیم از نگاه وبسایت هو اسکورد:

ترکیب قطعی آرژانتین:

پیش بینی نتیجه بازی از نگاه وبسایت هو اسکورد:

4464