مدیر شبکه سوم سیما سوگوار پدر شد

مدیر شبکه سوم سیما سوگوار پدر شد

به گزارش "ورزش سه" شیخ عباس پورمحمدی یکی از چهره‌های سرشناس رفسنجان بود که بیش از 60 سال در این شهرستان حضور داشت. وی منشاء خدمات فرهنگی و مذهبی بی‌شماری بود و همچنین فرزند روحانی خود را تقدیم نظام و انقلاب کرد و از سالیان دور دوستی دیرینه‌ای با رهبر معظم انقلاب داشت.

او متولد سال 1303 در روستای ماهونک شهرستان رفسنجان بود و پس از تحصیل دروس مقدمات دینی در رفسنجان به یزد رفت و در حوزه علمیه این شهر به تحصیل پرداخت. سپس عازم شهر مقدس قم شد و شرکت در درس خارج فقه امام خمینی (ره) زمینه آشنایی اش با علمای تراز اول و مبارزین سیاسی علیه رژیم ستم شاهی را فراهم آورد. او در بازگشت به رفسنجان امامت مسجد سقاخانه را برعهده گرفت و با تجدید بنای این مسجد، امکان برگزاری جلسات مذهبی و سخنرانی های عمومی و حضور خیل کثیر مشتاقان معارف دینی را میسر ساخت.

این مسجد به مرور به مسجد امام خمینی تغییر نام داد و تبدیل به پایگاه بزرگ مبارزه مردم با رژیم طاغوت شد؛ مسجدی که برجسته ترین علما و سخنرانان با دعوت حجت الاسلام پورمحمدی در آن به ایراد سخنرانی پرداخته اند؛ چهره هایی همچون حضرات آیات و حجج اسلام مرحوم تربتی، مرحوم محمد تقی فلسفی، ناصر مکارم شیرازی، حسین نوری همدانی، وحید خراسانی، مصباح یزدی، احمد جنتی، علی اکبر هاشمی رفسنجانی، مرحوم واعظ طبسی، رسولی محلاتی، مرحوم محمدی گیلانی، محمدی گلپایگانی، محمد ری شهری، مرحوم ابوالقاسم خزعلی، محمد یزدی، شهید دکتر باهنر، حسن روحانی، علی اکبر ناطق نوری، دری نجف آبادی و ... .

در این دوران مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله العظمی، سیدعلی خامنه ای نیز چند سال پیاپی در رفسنجان حاضر می شدند و در مسجد امام خمینی به سخنرانی می پرداختند. حجت الاسلام پورمحمدی در رفسنجان به فعالیت در امور خیریه و خدمت به مردم نیز مشهور بود و کمک رسانی ایشان به مردم زلزله زده فردوس در سال 1347 موجبات آشنایی ایشان و حضرت آیت الله خامنه ای را فراهم آورد. ایشان در سال های پس از پیروزی انقلاب نیز به خدمت رسانی به نظام اسلامی و مردم مشغول بود و در کنار فعالیت های گسترده اجتماعی و دینی، به رفع و رجوع مشکلات مردم می پرداخت که در این بین می شود به انجام کارهایی همچون ساخت بیمارستان و مدرسه، وقف و فعالیت های قرآنی اشاره کرد.  

مجموعه "ورزش سه" این ضایعه را به مدیر محترم شبکه سه سیمای جمهوری اسلامی ایران و همچنین به مردم ولایتمدار استان کرمان و به ویژه شهرستان رفسنجان  تسلیت می‌گوید و برای ایشان علو درجات و برای  بازماندگان صبر و شکیبایی از درگاه ایزد منان آرزومند است.