در محتوای اجلاس و دعوتنامه‌ها ورود نمی‌کنیم/برگزاری اجلاس به دیپلماسی ورزشی ما کمک می‌کند

در محتوای اجلاس و دعوتنامه‌ها ورود نمی‌کنیم/برگزاری اجلاس به دیپلماسی ورزشی ما کمک می‌کند

در محتوای اجلاس و دعوتنامه‌ها ورود نمی‌کنیم/برگزاری اجلاس به دیپلماسی ورزشی ما کمک می‌کند

دبیرکل کمیته ملی المپیک در نشستی خبری جزئیات نشست هیأت اجرایی شورای المپیک آسیا را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، شاهرخ شهنازی دبیرکل کمیته ملی المپیک در نشست خبری درباره میزبانی ایران در شصت و ششمین نشست هیأت اجرایی شورای المپیک آسیا توضیحاتی را ارائه کرد.

وی گفت: بعد از انقلاب برگزاری چنین اجلاسی برای نخستین بار است که اتفاق می‌افتد. برگزاری چنین جلسه‌ای در فعال کردن دیپلماسی ورزشی ما کمک خواهد کرد. با برگزاری این اجلاس می‌خواهیم حقایق کشور را با دیپلماسی ورزشی به گوش جهانیان برسانیم. کسانی که دوست ندارند حقایق ورزشی ما را ببیند، دوست هم ندارند چنین افرادی در کشور ما باشند.

وی افزود: در بازی‌های آسیایی اینچئون زمانی که با شیخ احمد ملاقات داشتیم پیشنهاد میزبانی را دادیم. از او تشکر می‌کنم که با گرمی درخواست ما را پذیرفت. او با قبول کردن این درخواست علاقه‌اش را به ایران نشان داد. در آنجا کشورهای دیگری هم بودند که تلاش می‌کردند میزبانی این نشست را بگیرند. ما برای برگزاری این نشست ستادی را تشکیل دادیم که در آن کمیته‌های مختلف هم تشکیل شدند.

دبیرکل کمیته ملی المپیک با اشاره به اینکه نخستین میهمانان بامداد چهارشنبه به تهران می‌آیند عنوان کرد: رؤسای کمیته‌های مختلف با آقای هاشمی هم جلسات جداگانه‌ای خواهند داشت همچنین دبیران کل کمیته‌های ملی المپیک ویتنام، چین تایپه، تایلند و امارات نیز به ایران می‌آیند که من هم با آنها نشست‌هایی خواهم داشت. همچنین قرار است رؤسای کمیته‌های مختلف یعنی رئیس کمیته پزشکی، ورزش و محیط زیست، بانوان، ورزشکاران، همگانی، صلح از طریق ورزش، جلساتی را با رؤسای کمیسیون‌هایی که ما در ایران داریم داشته باشند.

دبیرکل کمیته ملی المپیک، با اشاره به جزئیات اجلاس روز پنجشنبه خاطرنشان کرد: در ابتدای اجلاس که ساعت 10 و 30 دقیقه صبح روز پنجشنبه برگزار می‌شود کیومرث هاشمی به عنوان میزبان سخنرانی کوتاهی خواهد داشت و بعد از آن شیخ احمد صحبت‌هایش را مطرح می‌کند. با توجه به اینکه اجلاس تخصصی است ما نشست را ترک خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: در این جلسه نواب پنجگانه شورای المپیک آسیا، فوک (شرق آسیا)، عارف حسن (جنوب آسیا)، تیمورخان (آسیای میانه) شیخ عیسی آل خلیفه (غرب آسیا) و چاروک (جنوب شرق آسیا)، گزارش عملکرد خودشان را ارائه می‌کنند. با توجه به اینکه نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی در جاکارتا برگزار می‌شود رئیس کمیته هماهنگی نیز گزارش خود را مطرح می‌کند.

شهنازی ادامه داد: گزارش‌های بعدی در ارتباط با بازی‌های ساحلی ویتنام (24 سپتامبر2016) گزارش بازی‌های زمستانی در ژاپن(19 فوریه2017) و گزارش بازی‌های داخل سالن آسیا در ترکمنستان ارائه می‌شود.کمیته‌های مختلف شورای المپیک آسیا از جمله کمیته مشورتی، مالی، ورزشکاران، فرهنگی و آموزش و ... گزارشاتی ارائه خواهند کرد.

دبیرکل کمیته ملی المپیک در ادامه صحبت‌هایش با اشاره به اینکه عضو کمیته رسانه‌های شورای المپیک آسیاست، خاطرنشان کرد: در اجلاسی که در ماکائو داشتیم پیشنهاد کردم یکی دو نماینده از کمیته رسانه‌ای که سمیناری را تشکیل داده‌اند در ایران سمیناری را تشکیل دهند که خبرنگاران ما به شبکه رسانه‌ای OCA متصل شوند. بعد از گزارشات کمیته‌های مختلف در نشست روز پنجشنبه اعضاء تاریخ و محل جلسه آینده را مشخص خواهند کرد.

شهنازی با اشاره به اینکه اعضای شورای المپیک آسیا از ساختمان کمیته بازدید خواهند داشت، عنوان کرد: بعد از ظهر روز پنجشنبه ما جلسه‌ای با شورای المپیک آسیا داریم و پس از آن آنها به وزارت ورزش می‌روند تا با دکتر گودرزی و معاونانش صحبت کنند. بعد از این ملاقات شیخ احمد به محل آکادمی ملی فوتبال می‌رود و با کفاشیان جلسه‌ای خواهد داشت. تعداد زیادی از رؤسا و دبیران فوتبال آسیا هم به تهران می‌آیند و جلسه‌ای در آکادمی ملی فوتبال خواهند داشت اما میزبانی آنها را ما برعهده داریم.

شهنازی همچنین از صحبت در خصوص میزبانی ایران برای مسابقات غرب آسیا خبر داد و گفت: شیخ طلال رئیس کنفدراسیون غرب آسیا در جلسه‌ای که با او داشتم از ما خواست درباره مسابقات غرب آسیا در ایران صحبت کنیم ما هم جلسه‌ای تنظیم کردیم تا برخی از اعضا که میهمان هستند درباره آینده این مسابقات صحبت کنیم البته به آنها گفته‌ایم به دلیل درگیری کشورها برای المپیک ما تا زمان المپیک ریو نمی‌توانیم این میزبانی را داشته باشیم.

عضو هیأت اجرایی کمیته ملی المپیک درباره دستاوردهای روز پنجشنبه تصریح کرد: در فضای رسانه‌ای جهان برگزاری چنین اجلاسی بر سیاست آثار خوبی خواهد داشت چرا که این افراد شناخته شده هستند و حضورشان در ایران توسط کشورهایشان پوشش خبری داده می‌شود. ما حدود 20-30 نشست در کنار این اجلاس داریم که اگر قرار بود تک به تک برگزار شود هزینه‌های زیادی باید پرداخت می‌کردیم. در فاصله پایانی اجلاس هم برای این اعضاء بازدید از کاخ نیاوران و سعدآباد در نظر گرفته شده است. همچنین هزینه هواپیمای اعضاء توسط OCA پرداخت می‌شود و هزینه اسکان و غذا را ما در نظر گرفته‌ایم.

دبیرکل کمیته ملی المپیک در پاسخ به این سؤال که شما برای گرفتن کرسی در آسیا هم با اعضاء مشورتی خواهید داشت یا خیر، تصریح کرد: ممکن است الآن نفرات را اعلام نکنیم اما قطعاً این ملاقات‌ها مقدماتی است برای گرفتن کرسی، چرا که اول باید ارتباطات باشد و این ارتباطات باعث می‌شود تا افرادی که شاخص هستند شناخته شوند.

شهنازی در خصوص علی‌آبادی در نشست روز پنجشنبه اظهار داشت: ما در محتوای اجلاس و دعوتنامه‌ها ورود نمی‌کنیم آنها خودشان اعضاء را دعوت کرده‌اند و حتی برای افشارزاده به عنوان رئیس کمیته آمار و ارقام دعوتنامه فرستادند بنابراین در لیستی که من دارم همین افرادی که من دارم هستند.

شهنازی در پایان درباره اینکه فکر می‌کنید با این نشست بتوان برای المپیکی کردن کاراته و ووشو کارهایی انجام داد، گفت: کاراته فعالیت‌های گسترده‌ای داشته،‌ ووشو هم همینطور آنها آینده درخشانی خواهند داشت. شیخ احمد هم دنبال این بحث‌هاست ما هم آن را پیگیری می‌کنیم.