پیش بازی پرتغال - لتونی؛ هجوم یاران رونالدو به سوی صدر جدول

پیش بازی پرتغال - لتونی؛ هجوم یاران رونالدو به سوی صدر جدول

وبسایت رسمی برنامه نود - تیم ملی فوتبال پرتغال به عنوان قهرمان اروپا در چهارمین بازی از مسیر راهیابی به جام جهانی 2018، میزبان لتونی است.

به گزارش وبسایت نود، مسابقه تیم های پرتغال و لتونی در چارچوب چهارمین بازی از مرحله مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه و از گروه B این رقابت ها در قاره اروپا، ساعت 23.15 یکشنبه 23 آبان 1395 در ورزشگاه آلگاوره برگزار خواهد شد که ورزشگاه اختصاصی تیم اولهاننزه است. در حال حاضر پرتغال با 6 امتیاز از 3 بازی در رده دوم جدول این گروه و پایین تر از سوئیس قرار گرفته است. سوئیسی ها تاکنون همه بازی های خود را با پیروزی به پایان رسانده اند. یکی از بردهای سوئیس در مقابل قهرمان اروپا یعنی پرتغال رقم خورده و به همین دلیل، شاگردان فرناندو سانتوش صدر جدول گروه را از دست داده اند.

جالب این که پرتغال پس از پیروزی مقابل فرانسه در فینال یورو، 4 بار به میدان رفته که حاصل آن یک باخت به سوئیس و 3 برد پُر گل مقابل جبل الطارق، آندورا و جزایر فارو بوده است. تیم ملی فوتبال لتونی (لاتویا) با 3 امتیاز در رده پنجم جدول این گروه قرار گرفته و تنها پیروزی این تیم در مسابقات انتخابی جام جهانی مقابل آندورا رقم خورده ولی لتونی هر دو بازی اخیر را به تیم های فارو و مجارستان واگذار کرده و شرایط خوبی ندارد. ماریانز پاهارس سرمربی لتونی یکی از نام های آشنا برای تعقیب کننده های قدیمی لیگ برتر انگلیس بوده و تیمش با لقب «قرمز-سفید-قرمز» در رده 116 رنکینگ فیفا قرار گرفته است.

رقابت اصلی در گروه B برای راهیابی به جام جهانی 2018 بین تیم های سوئیس و پرتغال وجود دارد هر چند که نمایش خوب مجارستان در یورو 2016 باعث شده که کارشناس ها این تیم کلاسیک تاریخ فوتبال را نیز دست کم نگیرند. کریستیانو رونالدو کاپیتان تیم ملی پرتغال به تازگی اعلام کرده که قصد بازنشستگی از سلسائو را ندارد. او در انتخاب بهترین مربی سال، فرناندو سانتوش را به زین الدین زیدان ترجیح داد.

نکات آماری بازی:

کریستیانو رونالدو طی 4 بازی اخیر تیم ملی پرتغال، 5 گل به ثمر رسانده است. ژوائو کانسلو تنها بازیکن پرتغال است که در هر سه برد اخیر سلسائو، موفق به گلزنی شده است.

کریستیانو رونالدو با 66 گل ملی، پنجمین گلزن برتر در تاریخ تیم های ملی قاره اروپا محسوب می شود.

پرتغال طی 4 بازی اخیر 17 گل زده و فقط 2 گل خورده است.

پرتغال طی دو بازی اخیر هیچ گلی نخورده و لتونی طی دو بازی اخیر، هیچ گلی نزده است.

در تاریخچه رویارویی های این دو تیم، فقط 4 بازی مشاهده می شود که پرتغالی ها در هر 4 بازی به پیروزی دست یافته اند. 11 گل برای پرتغال و 4 گل برای لتونی ثبت شده و اولین تقابل آنها در سال 1994 صورت گرفت. پرتغال در هر 4 بازی، حداقل 2 گل زده است.

تیم های پرتغال و لتونی در مسابقات مقدماتی جام جهانی 2006 نیز با یکدیگر هم گروه بودند که در هر دو بازی رفت و برگشت، پرتغالی ها پیروز شده و هیچ گلی را از لتونی دریافت نکردند. پدرو پائولتا در هر دو بازی رفت و برگشت دروازه لتونی را گشود. از آن تیم، فقط کریستیانو رونالدو در این بازی حضور دارد ولی به جز وی، هنوز دو بازیکن دیگر یعنی تیاگو مندس و ریکاردو کاروالیو هم از تیم ملی بازنشسته نشده اند.

آخرین دیدار رسمی این دو تیم به میزبانی پرتغال، در سال 2005 با برتری 3-0 سلسائو به پایان رسید.

کریستیانو رونالدو یک بار به تیم لتونی گل زده است. او در سپتامبر 2004 دروازه لتونی را در زمین حریف گشود.

ترکیب احتمالی دو تیم:

4464