حسن زاده: کمیته انضباطی با کمک ناجا از تبانی های لیگ جلوگیری می کند

حسن زاده: کمیته انضباطی با کمک ناجا از تبانی های لیگ جلوگیری می کند

رئیس کمیته انضباطی فدراسیون گفت: مبارزه با تخلف، برعهده بخش فرهنگی باشگاهها است.

به گزارش کاپ، اسماعیل حسن زاده درباره این که ایا باشگاههای ما در کاهش تخلفات فوتبالی موفق بوده اند، اظهار داشت: این باشگاه ها در زمینه تخلفات موفق نبوده اند اما باید دلایل عدم توفیق را بررسی کنیم.

وی افزود: این یک رسالتی است که برعهده بخش فرهنگی باشگاهها است.  با توجه به اهمیت دادن ما به ارزش و اخلاق اسلامی، باید ببینیم باشگاههای ما ظرفیت فرهنگی شان چقدر است؟ اکثرا باشگاه ها یک دهم سرمایه ای که به فوتبال اختصاص می دهند را صرف مسایل فرهنگی نمی کنند و حتی گاهی همین لیدرهای باشگاهها مشکل ساز می شوند.

حسن زاده ادامه داد: عدم ثبات مدیریت در کشور ما سبب می شود که آن ها فرصت نکننده روی مسایل فرهنگی تمرکز کنند. ضمن این که آفت بزرگ فوتبال ما نتیجه گرایی مفرط است. امری که سبب می شود باشگاهها به چیزی جز نتیجه فکر نکنند.

وی درباره اتفاقات بازی راه آهن و فولاد یزد گفت: چون باید تصمیم ما در مسیر ابلاغ قرار گیرد دوست ندارم کالبدشکافی کنم. البته کمیته انضباطی باید 5 هزار مسابقه را در یک فصل پیگیری کند. تعداد مسابقات سبب اضطراب در مدیران و بازیکنان می شود. فوتبال در یک اتاق شیشه ای برگزار می شود که در کمترین ثانیه اخبار آن مخابره می شود. همین مساله سبب می شود که کمترین کاستی غیرقابل جلوه کند. به همین دلیل باشگاههای لیگ های پایین تر که از جوانان بیشتری استفاده می کنند باید روی جنبه های پهلوانی توجه کنند.

حسن زاده در ارتباط با اتفاقات سال گذشته بازی اکسین در دسته 2 بیان داشت: ما هم با نگاه عادی خودمان برداشت مان را داشته ایم. مطمئن باشید که حاصل بررسی دوستان از طریق رسانه ها اعلام می شود. به نظر من تخلفات انضباطی و اخلاقی باید با برخوردهایی متناسب روبه رو شود. البته سالهای قبل ما کمیته اخلاق نداشتیم.

رییس کمیته انضباطی اذعان داشت: امروز جلسه بسیار مهمی با برادران ناجا در دسته امنیت اطلاعات داشتند. این قضیه بسیار مدبرانه پیش می رود. در تلاش هستند تمام مسایل منجر به تبانی رصد شود تا از این اتفاقات جلوگیری شود.

وی در رابطه با بحث تشکیل دادسرای ورزش گفت: فدراسیون به عنوان متولی فوتبال باید قوانین را درست اعمال کند. مثل بحث جوانگرایی که سبب ارزان شدن بازیکنان شد. به جز بخش اجرایی، بخش قضایی می تواند تاثیرات مثبتی داشته باشد. بخش اعظمی که کمیته اخلاق دنبال می کند در صلاحیت دادسرای ورزش است. کمیته اخلاق باید اتفاقات را از لحظه وقوع جرم دنبال کند. در این شرایط دادسرای ورزش می تواند بازوی توانمندی برای کمیته اخلاق باشد. همواره احکام صادره زیاد است و همیشه می خواهیم از کانال مربوطه عبور کند.

حسن زاده در خاتمه گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی در25 اردیبهشت 95 یک نظامنانه فرهنگی برای ورزش آورده است. به عقیده من هرچند فوتبال در اتاق شیشه ای است اما این مساله یه لطف الهی است. بازیکن وقتی 80 هزار نفر را در ورزشگاه ببینند لازم می بیند در اخلاق خود دقت کند. امیدواریم از این مسله به عنوان یک فرصت نگاه شود