کاپلو درباره زلاتان می گوید؛ چگونه فان باستن به پیشرفت ابراهیموویچ کمک کرد؟

کاپلو درباره زلاتان می گوید؛ چگونه فان باستن به پیشرفت ابراهیموویچ کمک کرد؟

وبسایت رسمی برنامه نود - فابیو کاپلو مربی نامدار ایتالیایی مدعی شد که در دوران حضور در یوونتوس، زلاتان ابراهیموویچ را وادار می کرد تا فیلم بازی های مارکو فان باستن هلندی را تماشا کند.

به گزارش وب سایت نود، کاپلو که بین سال های 2004 تا 2006 هدایت یوونتوس را بر عهده داشت، معتقد است که تماشای فیلم بازی های مارکو فان باستن هلندی به پیشرفت زلاتان ابراهیموویچ در یوونتوس بسیار کمک کرد.

سرمربی سابق تیم های فوتبال میلان و آ اس رم فاش کرد که در زمان حضور بر روی نیمکت بیانکونری، به زلاتان ابراهیموویچ مهاجم آن روزهای یوونتوس پیشنهاد کرده بود که فیلم بازی های مارکو فان باستن مهاجم بزرگ فوتبال هلند را تماشا کرده و با دقت سبک بازی این مهاجم افسانه ای باشگاه میلان را بررسی و تحلیل کند.

در حدود یک دهه قبل، فابیو کاپلو و زلاتان ابراهیموویچ در یوونتوس عضویت داشتند. بیانکونری با هدایت این مربی کار کشته موفق شد طی دو سال به دو عنوان قهرمانی متوالی در سری آ دست یابد؛ البته بعدها این دو عنوان قهرمانی که کاپلو برای یوونتوس به دست آورد، به دلیل تبانی گسترده و اتفاقات مربوط به کالچو پولی از این تیم پس گرفته شد.

ستاره سوئدی باشگاه منچستر یونایتد که تا کنون همراه با تیم های مختلفی مثل بارسلونا، اینتر، میلان و پاریسن ژرمن به مقام قهرمانی رسیده است و امسال در پی آنست که با کسب عنوان قهرمانی با پیراهن منچستر یونایتد، تعداد تیم های قهرمان را به عدد پنج برساند. فابیو کاپلو سرمربی سابق رئال مادرید با اشاره به دوران فوتبال حرفه ای ابراهیموویچ، اینگونه اظهار داشت که با کمک مارکو فان باستن هلندی، که از او به عنوان یکی از بزرگترین بازیکنان تاریخ جهان نام برده می شود، توانست از این بازیکن سوئدی یک مهاجم بزرگ و خطرناک بسازد. این مربی 70 ساله در گفتگویی با Premium Sport شرایط ابراهیموویچ را اینگونه توصیف کرد:

زلاتان تکنیک فوق العاده ای دارد. زمانی که به عنوان سرمربی یوونتوس انتخاب شدم، فوراً از مسئولان باشگاه خواستم تا این بازیکن را جذب کنند. البته در فصل قبل از آن هم قصد داشتم تا ابراهیموویچ را به آ اس رم ببرم اما در تیم رم بازیکنان بزرگی مثل فرانچسکو توتی، آنتونیو کاسانو، گابریل باتیستوتا، وینچنزو مونتلا و مارکو دلوکیو را در اختیار داشتیم.

کاپلو که سابقه هدایت تیم ملی انگلیس را هم در کارنامه خود دارد، در ادامه افزود:

در ابتدای اولین فصل حضور زلاتان ابراهیموویچ در یووه، متوجه این مسئله شدم که این بازیکن در زمان ضربه زدن ضعیف تر از چیزی بود که تصور می کردم و در بازی هوایی هم خیلی تبحر نداشت. او بیشتر از اینکه به گلزنی علاقه داشته باشد، تمایل داشت پاس گل بدهد و موقعیت سازی کند. از او خواستم تا در جلوی دروازه حریفان عملکرد بهتری داشته باشد و قدرت تمام کنندگی خود را تقویت کند. زلاتان هم مثل مارکو فان باستن دارای برخی مهارت های تکنیکی بود؛ به همین خاطر او را مجبور کرد تا فیلم بازی های مهاجم بزرگ هلندی را تماشا کند. به زلاتان تأکید کرد که با دقت به همه حرکات فان باستن در درون محوطه جریمه و سبک گلزنی او را زیر نظر داشته و به خاطر بسپارد. ابراهیموویچ هم همین کار را کرد و نتیجه این کار همان بازیکنی شد که در این چند ساله بازی های او را دیده اید، بازیکنی که به خوبی برخی از توانایی های خود را به اثبات رساند.

کاپلو در مورد ویژگی های شخصیتی زلاتان هم گفت:

او فرد کاملاً متواضعی است که برای پیشرفت کردن، هر روز تمرین و تلاش می کند. زلاتان به خودش می بالد؛ عاشق اینست که همیشه بهترین باشد.

زلاتان ابراهیموویچ که در طول دوران بازی های خود تا کنون 400 گل زده دارد، در نخستین فصل حضورش در تیم منچستر یونایتد تا پایان هفته یازدهم، 6 گل زده را به نام خود ثبت کرده است.

2081