پیش بازی انگلیس - اسکاتلند؛ جدالی حیثیتی با قدمتی 144 ساله

پیش بازی انگلیس - اسکاتلند؛ جدالی حیثیتی با قدمتی 144 ساله

وبسایت رسمی برنامه نود - انگلیس در چهارمین بازی مرحله مقدماتی جام جهانی 2018، میزبان اسکاتلند است.

به گزارش وبسایت نود، انگلیس جمعه شب در ورزشگاه ومبلی میزبان اسکاتلند است. این صد و سیزدهمین نبرد دو تیم خواهد بود. اسکاتلند و انگلیس هر دو در گروه ششم مسابقات مقدماتی جام جهانی 2018، سه بازی انجام داده اند که فعلاً سه شیرها با هفت امتیاز صدرنشین هستند و اسکاتلند با یک برد، یک تساوی و یک باخت، سوم است. جدال دو تیم در این مسابقه نه تنها از نظر جدولی بسیار مهم است، بلکه سابقه رویارویی و رقابت دو تیم در بریتانیا، قدمتی نزدیک به یک و نیم قرن دارد.

اولین دیدار دو تیم در سال 1872 برگزار شد و بعد از آن دو تیم 112 بار به مصاف هم رفته اند که انگلیس با 47 پیروزی شرایط بهتری را در سابقه رویارویی دو تیم دارد.

گرت ساوت گیت در این بازی، برای سومین بار روی نیمکت سه شیرها می نشیند. او در دو بازی قبلی، یک برد و یک تساوی بدست آورده است. مسابقه بعدی ساوت گیت مقابل اسپانیا است و بعد از آن قرارداد موقت او با اتحادیه فوتبال انگلیس به پایان می رسد. البته شنیده ها حاکی از آن است که تنها یک شکست ناباورانه در دیدار مقابل اسکاتلند ممکن است ساوت گیت را از نیمکت تیم ملی دور کند، چرا که اتحادیه قصد دارد او را به عنوان سرمربی قطعی تیم ملی انگلیس معرفی کند.

در آن سوی میدان استراکان بعد از باخت سنگین تیمش مقابل اسلواکی، تحت فشار زیادی قرار گرفته ولی اطمینان داده که بازیکنانش از اهمیت این مسابقه آگاهند و به دنبال کسب امتیاز در ومبلی هستند.

رونی در این مسابقه بار دیگر برای انگلیس به میدان می رود و کاپیتان تیم خواهد بود. ساوت گیت باید تصمیم بگیرد که قصد دارد در این بازی از کین استفاده کند یا خیر. کین به تازگی از بند مصدومیت رهایی پیدا کرده و در دیدار مقابل آرسنال از ابتدا به میدان رفت و سپس تعویض شد.واکر به دلیل مصدومیت در دربی شمال لندن تعویض شد و مشخص نیست به این بازی برسد. در صورت عدم حضور او، کلاین در سمت راست خط دفاع به کار گرفته خواهد شد. درینک واتر و فاستر هم از اردوی تیم ملی خط خوردند تا کرسول و پیکفورد جایگزین این دو بازیکن مصدوم شوند.

در آن سمت، تنها دغدغه استراکان، استیون فلچر است، این بازیکن با مشکل مصدومیت زانو مواجه شده و حضورش در این بازی در هاله ای از ابهام قرار دارد.

ترکیب احتمالی دو تیم

آمار و اطلاعات بازی؛

این سومین بار است که دو تیم در قرن کنونی، مصاف هم می روند. انگلیس در هر دو بازی قبلی پیروز شده است. برد 3-2 در آگوست 2013 و پیروزی 3-1 در نوامبر 2014.

آخرین باری که دو تیم در یک مسابقه رسمی به مصاف هم رفتند به نوامبر 1999 بر می گردد. اسکاتلند در ومبلی با گل دان هاتکیسون پیروز شد ولی در مجموع 2-1 شکست خورد. این دو مسابقه در چارچوب پلی آف یورو 2000 بود. در بازی رفت، انگلیس با دو اسکولز پیروز شده بود.

این سومین بار است که دو تیم در مرحله مقدماتی جام جهانی با یکدیگر برخورد می کنند.

رونی در پیروزی 3-1 انگلیس مقابل اسکاتلند در نوامبر 2014، از سه شوت به سمت دروازه حریف، دو گل به ثمر رساند.

انگلیس در سه بازی قبلی خود کلین شیت کرده است آخرین باری که آن ها 4 بازی پشت سر هم گلی دریافت نکردند، به اکتبر 2015 باز می گردد.

انگلستان در 32 بازی قبلی خود در مرحله مقدماتی یورو و جام جهانی، شکستی را نپذیرفته است. 24 برد و 8 تساوی.

ده گل اخیر انگلیس در مرحله مقدماتی، توسط ده بازیکن مختلف به ثمر رسیده است.

تنها آلمان و اسپانیا در مرحله مقدماتی جام جهانی، از نظر تصاحب توپ، عملکرد بهتری از انگلیس داشته اند.

2021